سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص روغن مورینگا و تاثیر بی نظیرش بر سلامت پوست و مو

مزایا روغن مورینگا

استفاده از روغن مورینگا، باعث محافظت مو در برابر رادیکال های آزاد می شود. هم چنین باعث تمیزی و لطافت موها می شود. از جمله خواص روغن مورینگا این است که این روغن حاوی عناصر آب رسانی و سم زدایی است که باعث تقویت پوست و مو نیز می شود.

استفاده از روغن مورینگا

روغن مورینگا، از فرآوری دانه درخت مورینگا به دست می آید. این گیاه از نظر مواد مغذی، گیاهی بسیار غنی است و می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت داشته باشد. مورینگا به دلیل خواص بی شمارش به شهرت نا محدودی رسیده است. از آن در صنعت مراقبت از پوست و زیبایی استفاده می شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد، اطلاعات بیش تری در مورد نحوه استفاده از این روغن برای پوست و مو به شما ارائه دهیم.

از روغن مورینگا در تعدادی از محصولات آرایشی استفاده می شود. روغن دانه مورینگا در صنعت زیبایی و آرایشی بسیار ارزشمند است. این کاربرد در چندین محصول مانند:

  • کرم های ضد پیری
  • صابون و دیگر محصولات شست و شوی بدن
  • محصولات مو
  • روغن های ماساژ و رایحه درمانی
  • کرم های صورت و بدن
  • عطرها و اسکراب بدن استفاده می شود.

مزایای روغن مورینگا

خواص روغن مورینگا برای پوست

این روغن صرفاً به دلیل خواص ضد پیری عالی و سایر خواص مهم، روز به روز در صنعت لوازم آرایشی محبوب می شود.

1- خاصیت ضد پیری

روغن مورینگا دارای مواد مغذی بسیار و مملوء از آنتی اکسیدان می باشد. این ماده خاصیت ضد پیری دارد و از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست صورت جلوگیری می کند. به همین دلیل بسیار مشهور است.

2- درخشش طبیعی

این یک تصفیه کننده عالی پوست است که باعث درخشش طبیعی آن می شود. روغن مورینگا در واقع برای مبارزه با خستگی پوست و پاک سازی از آلودگی ها بسیارعالی است.

3- با لکه و جوش ها مبارزه می کند

پوستی بی عیب و نقص همان چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم. استفاده از روغن مورینگا برای از بین بردن لکه ها و جوش ها به خصوص جوش های سر سیاه (بهبود آکنه) بسیار مؤثر است.

مزایای روغن مورینگا در از بین بردن آکنه و جوش

4- بریدگی و سوختگی را درمان می کند

از روغن مورینگا هم چنین می توان به عنوان یک روغن ضد عفونی کننده و ضد التهاب خوب استفاده کرد. به درمان بریدگی های جزئی پوست، حتی سوختگی کمک می کند. هم چنین می توانید برای بهبود نیش حشرات از آن استفاده کنید.

خواص روغن مورینگا برای مو

این روغن پاک کننده ای طبیعی و بی نظیر برای تمیزی و رشد مو شناخته شده است. در این جا به چند مزیت روغن مورینگا برای مو به طور مختصر اشاره می کنیم:

1- پوست سر را مرطوب می کند

روغن مورینگا معروف به روغن ماساژ است. شما ممکن است ابتدا موهای خود را خیس کرده و سپس به راحتی مقداری روغن مورینگا را به آرامی بر روی پوست سر خود ماساژ دهید. به این ترتیب به ریشه های شما رسیده و پوست سر شما را مرطوب می کند. برای افرادی که پوست سر خشک دارند ایده آل است.

2- موهای قوی تر

استفاده منظم از روغن مورینگا بر روی موهای شما در واقع می تواند به شما کمک کند تا موهای قوی تری داشته باشید. با رساندن مواد معدنی و ویتامین های مهم به پیازهای مو، موهای شما را تقویت می کند. به نوعی موهای شما را از عمق جوان می کند.

3- با شوره سر و موخوره مبارزه می کند

این روغن خاصیت درمانی بسیار خوبی دارد. مواد معدنی، ویتامین ها و آهن موجود در روغن مورینگا به جلوگیری از شوره سر، ریزش مو و رشد سالم مو کمک می کند. هم چنین روی موجود در مورینگا با ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو، از تقسیم شدن انتهای مو (موخوره) جلوگیری کرده و کیفیت مو را بهبود می بخشد و انتخاب آن برای مراقبت از مو ایده آل است.

در این مقاله نکاتی از خواص و فواید فراوان روغن مورینگا را گفتیم. توصیه ما به شما این است که این روغن را تهیه و از مزایای آن لذت ببرید.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.