دهان و دندان

دهان شوی طبیعی – 3 مدل مختلف گیاهی برای تمیزی دهان

دهان شوی طبیعی

درست کردن دهان شوی طبیعی یک پروژه فوق العاده آسان است که بیشتر از آن که به سفیدی دندان و بوی خوش دهان شماکمک کند، تاثیرات مضاعفی بر دهان شما می گذارد.

بنابراین برای ساختن دهان شوی طبیعی خود چه چیزی لازم دارید؟ این بستگی به نیاز شما دارد. در اینجا چند گزینه برای شما پیشنهاد شده است :

3 دستور العمل دهان شوی طبیعی دهان

هر یک از این روش ها دهان را خوشبو می کنند، باکتری ها را از بین می برند و از بهداشت دهان و دندان حمایت می کنند.

نگهداری روغن در دهان (Oil Pulling)

شستشوی طبیعی دهان با نگه داشتن روغن در دهان
نگهداری روغن در دهان

اکثر هواداران روش نگهداری روغن در دهان به شما می گویند که نگهداری روغن، سموم را از پوشش دهان و ریشه دندان شما خارج می کند، در حالی که از تمام باکتری هایی که در دهان رشد می کنند نیز پاک می شود.

نگهداری روغن در دهان سال ها است که به عنوان داروی سنتی قومی هند برای تقویت دندان ها، لثه ها و فک استفاده می شود و از پوسیدگی، بد بویی دهان، خونریزی لثه و خشکی جلوگیری می کند. همچنین برای گلو و لب های ترک خورده نیز می تواند مفید باشد.

برای این کار به یک روغن سالم مانند روغن نارگیل نیاز است. یک قاشق غذاخوری روغن را در دهان خود قرار داده و در دهان خود آن را بچرخانید.

بهتر است با 5 دقیقه شروع کنید، اما سعی کنید در صورت امکان تا 20 دقیقه کار کنید (مثلا در هنگام دوش گرفتن).

هیچ یک از تف و روغن موجود در دهان خود را نخورید و وقتی تمام شد همه آن را داخل سطل آشغال بریزید. (انجام این کار در زمان شنا با اضافه کردن یک قطره اسانس نعناع در روغن هم گزینه خوبی است)

حرکت شنا کردن به همراه روغن موجود در دهان باعث می شود غدد شما سموم را آزاد کرده و دهان را از باکتری خلاص کنند.

دهان شوی گیاهی

دهان شوی طبیعی و گیاهی
دهان شوی گیاهی

گیاهان ضد باکتریایی برای سلامت و بوی بهتر دهان و دندان: میخک، نعناع و جعفری می توانند گزینه خوبی به عنوان دهان شوی طبیعی برای شما باشد.

مواد لازم

  • 1 فنجان آب گرم
  • 1 قاشق غذاخوری گیاه پودر شده مورد نظر شما

دستورالعمل ها و نحوه استفاده

گیاهان و آب را در یک بطری شیشه ای 8oz یا یک ظرف سنگی مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 30 دقیقه بخیسانید و مقدار کمی در یک فنجان بریزید و به مدت یک دقیقه در اطراف دهان خود بچرخانید و سپس تف کنید.

دهان شوی طبیعی با روغن های ضروری

استفاده از روغن های ضروری به عنوان دهان شوی طبیعی دهان
استفاده از روغن های ضروری

طرز استفاده از روغن های ضروری همانند گیاه است اما باید بخاطر داشته باشید که قدرت یک قطره روغن ضروری در مقایسه با یک برگ خیلی بیشتر است. روغن بسیار غلیظ تر است و باید به درستی از آن استفاده شود.

مواد لازم

  • 1 فنجان آب تصفیه شده
  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • به علاوه روغن ضروری (2 قطره روغن اسانس نعناع یا 2 قطره روغن ضروری درخت چای یا 1 عدد روغن ضروری میخک)

دستورالعمل ها و نحوه استفاده

جوش شیرین، آب و روغن ضروری را در یک بطری شیشه ای 8oz یا ظرف سنگی مخلوط کنید.
قبل از هر بار استفاده به خوبی آن را تکان دهید.

بسته به مقدار خالصی این مواد، تمام این دستور العمل ها به مدت 2 هفته تازه باقی می مانند. قبل از شنا حتما آن ها را در یک فنجان دیگر بریزید تا آن ها در طولانی مدت سالم باقی بماند.

در آخر این که: خشکی دهان، باکتری های بد بو و مشکلات گوارشی، از جمله عوامل ایجاد بوی بد در دهان هستند.

سلب مسئولیت: محصولات موجود یا دستورالعمل های ارائه شده در این نوشته، صرفا جنبه عمومی داشته و نمی توان به طور 100% آن را به همه افراد تعمیم داد. لذا توصیه می شود قبل از استفاده از این محصولات و یا انجام دستورالعمل ها، با پزشک معالج خود مشورت نمایید. همچنین اگر دارای بیماری خاص هستید و یا به برخی از مواد تشکیل دهنده این محصولات حساسیت دارید، توصیه می شود بدون مشورت پزشک از محصولات استفاده نکنید.‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.