سلامت مو, مراقبت از مو

بهترین و صحیح ترین روش برای خشک کردن مو بدون عوارض

بهترین روش خشک کردن مو

اولین تصور شما ممکن است به شما بگوید که خشک کردن مو با جریان هوا سالم ترین و بهترین روش خشک کردن مو های شماست. استفاده صحیح از سشوار، می تواند برای موهای شما بهتر از این باشد که فقط اجازه دهید، موهایتان با هوا خشک شود.

بهترین روش خشک کردن مو

خشک کردن مو با جریان هوای طبیعی برای موهای شما یک روش عالی بوده و صدمات ناشی از گرمای سشوار را ندارد. اما این روش نیاز به زمان داشته و هر چه موهای شما پر پشت تر و بلندتر باشد، زمان خشک شدن موها طولانی تر نیز می شود.

همانطور که همه شما می دانید، خشک شدن موهای شما در هوا می تواند مدتی طول بکشد. موهای شما برای مدت طولانی متورم می شوند که فشار بیشتری به پروتئین هایی که موهای شما را حفظ نمی کنند می آورد. این فشار می تواند به شکستگی مو منجر شود، که هیچ یک از ما آن را نمی خواهیم.

همچنین در هنگام خشک شدن طبیعی مو، ممکن است وسوسه شوید موهای خود را با حوله مالش هید. این سایش باعث می شود موهای شما شکسته شوند. برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم از دستمال یا حوله میکروفایبر استفاده کنید تا آب اضافی را از موهای شما بگیرد.

بهترین روش خشک کردن مو

ممکن است شما در هنگام خیس شدن موهایتان وسوسه شوید که موهای خود را شانه بزنید، اما این کار باعث می شود که موهایتان کشیده شوند، در نتیجه باعث آسیب و شکسته شدن می شود. با این وجود، عدم شانه زدن روی مو و بیرون رفتن باعث گره خوردن موهای شما خواهد شد و حتی پتانسیل بیشتری برای شکستگی مو ایجاد می کند.

وقتی در ماه های سرد زمستان عجله دارید، وسوسه ‌انگیز است که با موهای هنوز خیس به بیرون بروید، اما یخ زدن موهایتان چیز وحشتناکی است. وقتی موهای شما یخ زد، می تواند منجر به شکستگی عمده شود. مطمئن شوید که موهای شما قبل از بیرون رفتن کاملاً خشک است.

در این شرایط بسیاری از افراد استفاده از سشوار را برای خشک کردن موهایشان انتخاب می کنند که در این انتخاب، باید به نکاتی توجه نمود وگرنه باعث آسیب بیشتری به موهایتان می شوید.

برای خشک کردن موهایتان بدون آسیب زیاد، توصیه می کنیم هرگز از تنظیمات گرمای زیاد سشوار استفاده نکنید. خشک شدن موهای شما باعث ایجاد شکستگی می شود که نه تنها رطوبت سطح را از بین می برد بلکه آب مورد نیاز موهایتان را نیز از بین می برد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، این است که به تدریج موهای خود را خشک کنید تا اینکه آن را با حرارت زیاد داغ کنید.

بهترین روش خشک کردن مو

راه دیگر برای جلوگیری از آسیب به موهای شما این است که سشوار را حداقل در فاصله 15 سانتی متری از پوست سر خود نگه دارید و سشوار را دائما حرکت دهید. گرمای زیاد و بیش از حد مستقیم در یک نقطه، می تواند بسیار به مو ها آسیب بزند.

استفاده از دیفیوزر ابزاری عالی برای پخش بیشتر جریان هوا است. از آنجا که برخی از آسیب های گرما اجتناب ناپذیر است. برای کاهش برخی از آسیب ها، توصیه می کنیم از یک دستگاه تهویه مطبوع یا اسپری محافظ گرما استفاده کنید.

نکته اخر

چه خشک کردن طبیعی مو و چه خشک کردن با سشوار می تواند در شرایطی برای موها، آسیب زا باشد. بهترین راه برایجلوگیری از این آسیب ها، انجام ترکیبی از هر دو این روش ها است. توصیه می شود که موهای خود را 70-80٪ از راه طبیعی خشک کنید و سپس از یک سشوار استفاده کنید تا موها را کاملا خشک نمایید. این روش موهای شما را سالم نگه می دارد و موهای شما را فوق العاده براق و زیبا خواهد کرد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.