سلامت پوست, مراقبت از پوست

علائم پوستی کرونا : بروز جوش هایی بر روی بدن

علائم پوستی کرونا

آنچه پزشکان باید درباره علائم پوستی کرونا بدانند.

جدا از تب، سرفه های خشک و تنگی نفس، کوید-19 با طی گسترده ای از علائم همراه بوده است اما درباره علائم پوستی به طور گسترده ای صحبت نشده است.

اکنون گزارشات اخیر از ایتالیا و تایلند نشان داده اند که جوش های پوستی ممکن است یکی دیگر از علائم کرونا باشد.

دکتر سارا یانگ، متخصص پوست در کلینیک کلیولند می گوید ” مطمئن نیستم این علامت در خارج از جامعه پوست شناخته شده باشد، ما فقط در خبر های گفته شده شروع به دیدن گزارش ها می کنیم”.

پزشکان باید بدانند در حالی که به نظر می رسد ممکن است برخی از بیماران علائم پوستی را تجربه کنند، هنوز هیچ جوش خاصی مربوط به بیماران کوید-19 یا همراه با بیماری شدید وجود نداشته است.

گزارش های اولیه علائم پوستی

یک گزارش اولیه از متخصصان پوستی که با بیماران کوید-19 کار می کنند در ایتالیا پیدا شده است، در گروهی که 88 درصد آن ها بیماری شان مثبت اعلام شده است، 20 درصد علائم پوستی داشتند.

در ابتدای بیماری کمتر از نیمی دارای این علامت بودند اما بعد از بستری شدن علائم ظهور جوش در بیشتر از نیمی از آن ها گسترش پیدا کرد.

از بیماران مبتلا، شایع ترین علامت، جوش های اریتماتوز یا جوش های قرمز لکه دار بود. چند مورد کم هم کهیر زده بودند و یک مورد هم دارای تاول های آبله مرغان مانند داشت. تنه بیشترین محل ظهور علائم پوستی بود.

در گزارشی دیگر دکتر ها در تایلند توضیح دادند که یک مریض کوید-19 را با تب دِنگ تشخیص دادند، کسی که رگ های خونی اش پاره شده بود جوش هایی در بدنش مشاهده کردند.

به تازگی دکتر یانگ خبر داده است که گزارش هایی از بیماران کوید-19 رسیده است که رتیکولیس لیدو یا لک داشته اند که نشان دهنده انسداد رگ ها در نزدیک پوست است.

دکتر یانگ می گوید” چیزهایی که می بینیم بسیار متفاوت است و جوش ها در دیگر بیماری ها هم دیده می شوند بنابراین جوش های پوستی خاصی گزارش نشده است که بگوید بله، این شخص بیمار کوید-19 دارد.

سوال بزرگی که متخصصان پوست امیدوارند به آن پاسخ دهند این است که آیا وجود جوش ها سرنخی برای شروع یا شدت بیماری است؟ آیا وجود جوش بیماری را پیش بینی می کند؟ پزشکان هنوز این را نمی دانند.

ثبت بیماران کوید-19 با علائم پوستی

اطلاعات بیشتر در راه است. آکادمی پوست آمریکا (AAD) ثبت نامی برای کوید-19 ایجاد کرده است. برای پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی که از بیماران کوید-19 با علائم پوستی نگهداری می کنند یا بیمارانی با مشکلات پوستی موجود که بیماری کرونا گرفته اند.

با این سیستم اطلاع رسانی گزارش هایی در حال بیرون آمدن هستند و پزشکان امیدوارند اطلاعات بیشتری را درباره علائم پوستی کسب کنند.

آکادمی پوست آمریکا همچنین پلتفرمی را برای مشکلات پوستی بیماران کوید-19 با دسترسی رایگان به اطلاعات و منابع برای ارائه دهندگان خدمات سلامت ایجاد کرده است.

مراقب جوش ها باشید

تا زمان مشخص شدن بیشتر، پزشکان باید بدانند که جوش ها ممکن است علائم COVID-19 باشند و همین طور علائم پوستی علاوه بر سایر سرنخ های بالینی ممکن است برای پشتیبانی از تشخیص یا به عنوان عاملی در تصمیم گیری در مورد بودن یا نبودن کرونا مورد استفاده قرار گیرد تا به بیمار توصیه شود از نظر بیماری آزمایش شود.

پزشکان همچنین باید از تشخیص نادرست، به ویژه با توجه به انواع جوش های گزارش شده آگاه باشند.

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی باید علائم جوش ها را در صورت لزوم برای راحت نگه داشتن بیمار درمان کنند و انتظار دارند که با رفع این بیماری هرگونه مشکل پوستی برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.