سلامت پوست, مراقبت از پوست

خطرات استفاده از لوازم آرایشی فیک و تقلبی که می تواند سلامت شما را تهدید کند!

لوازم آرایشی تقلبی

متأسفانه، قیمت‌ های مقرون‌ به‌ صرفه و معاملاتی که بیش از حد خوب به نظر می رسند، اغلب امکان تقلب و فیک بودن محصولات را به همراه دارند. لیست بلند بالایی از مواد خطرناکی که معمولا در لوازم آرایشی تقلبی یافت می شود وجود دارد. جعل کنندگان هیچ توجهی به ایمنی مصرف کنندگان ندارند و قوانین و مقررات ایمنی را آشکارا نادیده می گیرند. محصولات آرایشی تقلبی در آزمایشگاه های غیرقانونی کثیف و غیربهداشتی ایجاد می شوند.

بر اساس آمار، از سال 2010 تا 2017 میانگین رشد سالانه بازار جهانی لوازم آرایشی به طور متوسط 4.2 درصد بوده است. در سال 2017، بازار جهانی لوازم آرایشی 5 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد.
با رشد صنعت آرایشی و بهداشتی، مجرمان به تولید محصولاتی پرداخته اند که می تواند مشتریان را فریب دهد.

مواد خطرناک در لوازم آرایشی تقلبی

بدیهی است که روند رو به رشد محصولات تقلبی در صنعت لوازم آرایشی وجود دارد، اما مهم ترین جنبه آن، خطر برای مصرف کنندگان در مورد لوازم آرایشی تقلبی و فیک است.

جعل کنندگان هیچ دلیلی برای اطمینان از ایمنی محصول ندارند و به ندرت این محصولات نهایی را آزمایش می کنند. زیرا آن ها مجبور نیستند از مقررات بهداشتی، آزمایش محصول یا مراحل صدور گواهینامه پیروی کنند.

مواد خطرناکی که در لوازم آرایشی فیک وجود دارند عبارت اند از:

  1. سرب: یکی از رایج‌ ترین مواد موجود در لوازم آرایشی تقلبی، 5 تا 19 برابر بالاتر از سطح قانونی. اثرات آن به عنوان مسمومیت، مسائل تولید مثلی و سمیت سیستم اندام در کلیه ها، کبد، اندام های حسی و سیستم قلبی عروقی گزارش شده است.
  2. آرسنیک: این ماده خطرناک می تواند به دلیل آلودگی سایر مواد ظاهر شود. آرسنیک می تواند در طول زمان به سطوح خطرناکی برسد. نگرانی به ویژه برای زنان باردار یا مادران شیرده بسیار زیاد است. این محصول در بالاترین سطح منجر به سرطان می شود.
  3. مس: یک ماده سمی یا مضر.
  4. جیوه: جیوه می تواند منجر به مسمومیت سیستم عصبی و همچنین سمیت ایمنی و تنفسی شود. جیوه توسط بسیاری از موسسات به عنوان یک ماده شیمیایی سمی شناخته شده است. جیوه به ویژه در طول رشد جنین خطرناک است و به راحتی توسط پوست جذب می شود. وجود جیوه در هر لوازم آرایشی نگران کننده است و نباید با آن ساده برخورد کرد.
  5. بریلیم: یک فلز سنگین است که در محصولات آرایشی تقلبی یافت شده است.
  6. کادمیوم: کادمیوم در دوزهای متوسط سمی است.
  7. آلومینیوم: ترکیبات مبتنی بر آلومینیوم از نظر سمیت متفاوت هستند. برخی از آن ها با سمیت عصبی، سمیت رشد و تولید مثل و سرطان مرتبط هستند. برای اینکه بتوانید اثرات آلومینیوم را در لوازم آرایشی خود پیدا کنید، باید نوع خاص آلومینیوم و سطح غلظت آن را پیدا کنید.
  8. باکتری ها: انواع مختلفی از باکتری ها در لوازم آرایشی تقلبی یافت شده و باعث عفونت، بثورات پوستی و واکنش های آلرژیک می شوند. یکی دیگر از انواع باکتری های رایج که در لوازم آرایشی تقلبی یافت می شود، E.Coli (اشریشیا کلی) است که می تواند باعث اسهال شدید، نارسایی کلیه و کم خونی شود.
  9. مدفوع حیوانات: یک نمونه نگران کننده از شرایط غیربهداشتی در تولید لوازم آرایشی تقلبی است.
  10. ادرار: در برخی موارد، ادرار در فرمولاسیون عطرهای تقلبی یافت شده است.
  11. سیانور: ماده ای است که در لوازم آرایشی تقلبی یافت شده است، اما هنگام استنشاق بسیار مضر است.
  12. Paint Stripper: این ماده در ریمل های تقلبی یافت می شود و می تواند باعث واکنش های پوستی شدید، از جمله تورم چشم ها شود که به طور بالقوه می تواند باعث آسیب طولانی مدت به چشم شود.

نکته ای که در مورد مواد خطرناک و سمی در لوازم آرایشی تقلبی باید به آن توجه کرد این است که تنوع در غلظت این مواد شیمیایی می تواند به شدت متفاوت باشد. به عنوان مثال، در نتایج آزمایشگاهی مختلف، غلظت سرب در رژ لب تقلبی، 15 برابر، 19 برابر و حتی 300 برابر حد مجاز است.

این می گوید که برخی از لوازم آرایشی تقلبی می توانند بسیار خطرناک تر از سایرین باشند.

علائم و اثرات منفی استفاده از لوازم آرایش تقلبی

علائم استفاده از لوازم آرایشی تقلبی

عفونت های چشمی

عفونت های چشمی زمانی اتفاق می افتد که آرایش اطراف و نزدیک چشم ها باعث تحریک و التهاب شود. اگر هر زمان که از یک وسیله آرایشی خاص استفاده می کنید، متوجه این موضوع شدید، به احتمال زیاد می تواند یک محصول تقلبی باشد.

واکنش‌ های آلرژیک

معمولا در محصولات فیک، مواد شیمیایی خطرناکی وجود دارد که در بسته بندی محصول، از آن نامی برده نمی شود و این موضوع می تواند باعث حساسیت شدید پوستی شود.

بثورات پوستی

یکی از شایع ترین علائم لوازم آرایش تقلبی، التهاب پوست است که در ابتدا ممکن است به صورت قرمزی پوست، خشکی یا پوسته پوسته شدن و خارش پوست ظاهر شود.

تورم لب

اگر متوجه شدید که لب‌ هایتان متورم شده یا پف کرده است، می‌ تواند به دلیل واکنش به یک ماده شیمیایی یا ماده مضر در آرایش باشد.

سوختگی شیمیایی

سوختگی شیمیایی می تواند پس از استفاده طولانی مدت از یک محصول معیوب یا تقلبی رخ دهد یا می تواند به عنوان یک واکنش فوری رخ دهد.

بیشتر بخوانید: آنچه لازم است درباره سوختگی شیمیایی بدانید!

مشکلات سلامتی طولانی مدت

قرار گرفتن در معرض مواد مضری که روی صورت شما استفاده می شود، می تواند احتمال فشار خون بالا، ناباروری و سایر عوارض جدی سلامتی را افزایش دهد.

نحوه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی

نحوه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی

مواردی در اینجا وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید لوازم آرایش تقلبی را تشخیص دهید. هر زمان که در حال جستجو در اینترنت بودید، نظرات مربوط به محصول را بخوانید. همچنین در زمان خرید محصولات از فروشگاه، به تاریخ مصرف لوازم آرایشی بسیار دقت کنید. زیرا محصولات تاریخ مصرف گذشته، اگر تقلبی هم نباشند، می توانند برای پوست مضر باشند.

لوازم آرایشی تقلبی معمولاً دارای کلمات با غلط املایی، اشتباهات گرامری و تناقض در اندازه فونت در بسته بندی هستند. در هنگام خرید باید این موارد را در نظر بگیرید:

  • قیمت
  • کیفیت
  • بسته بندی
  • فروشنده

کیفیت بسته بندی را ارزیابی کنید: لوازم آرایشی فیک معمولاً با کیفیت پایین بسته بندی می شوند که قابل تشخیص است. همچنین مراقب محصولاتی باشید که به نظر می رسد دستکاری شده اند یا بسیار متفاوت از آنچه باید هستند.

مواد تشکیل دهنده یا همان ترکیبات محصولات را بشناسید: شناخت پوست و برخی از مواد تشکیل دهنده نیز می تواند به شما کمک کند. زیرا می توانید موادی را که برای برخی از محصولات آرایشی غیرعادی هستند شناسایی کنید.

تست پچ پوستی: در نهایت، اگر قبلاً محصولی را خریداری کرده‌اید و مشکوک هستید که ممکن است تقلبی باشد، قبل از استفاده از آن روی آرنج یا سایر قسمت‌ های بدن، یک آزمایش پوستی انجام دهید. اگر متوجه علائم واکنش شدید یا تحریک پوست شدید، از محصول استفاده نکنید.

منبع: guardianredpoints

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.