سلامت پوست, مراقبت از پوست

نکاتی که باید برای مراقبت از پوست در پاییز بدانید!

مراقبت از پوست در پاییز

در این مطلب قصد داریم نکات مهم مراقبت از پوست در پاییز را به شما بگوییم. آب و هوای مرطوب می تواند پوست را نرم و هیدراته نگه دارد، اما آب و هوای خشک می تواند رطوبت و میزان آب در پوست را کاهش دهد و ایجاد خطوط چین و چروک در پوست را افزایش دهد. آب و هوا بر روی پوست تاثیر دارد و هر فصل مزایا و معایب خود را دارد. مثلا در تابستان، کنترل پوست آسان تر است زیرا هوا نسبت به زمستان مرطوب تر است (حتی در مناطق خشک تر).

پاییز آب و هوای سردتر و آشفته تری به همراه دارد. وزش باد شدیدتر است و ممکن است دما از یک روز به روز دیگر با روزهای گرم، مرطوب و شب های خشک و خنک بسیار متفاوت باشد. با این تغییر آب و هوا، پوست ما باید سازگار شود، بنابراین روال مراقبت از پوست باید همراه با آن تغییر کند.

7 نکته مهم برای مراقبت از پوست در پاییز

برای کمک به حفظ بهتر ظاهر خود در پاییز امسال، این نکات را رعایت کنید.

1. پوست تان را رطوب رسانی کنید

افرادی که پوست فوق العاده حساسی دارند، با الاستین، کلاژن و آلوئه ورا باید پوست را آبرسانی کنند. آن لی، شیمیدان لوازم آرایشی و بنیان گذار Dermaesthetics Beverly Hills می گوید: افرادی که پوست حساس دارند و یا بیماری هایی مانند پسوریازیس یا اگزما دارند، ممکن است پوست شان در طی تغییر فصول، احساس سوزش کند یا بیش از حد حساس شود.

او می گوید: “بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پوست خود را آبرسانی کرده و به روغن های گیاهی، سرم ها و کرم ها آغشته کنید. پوست خود را با کرم های حاوی الاستین و کلاژن تغذیه کنید تا به روند بهبود کمک کند. با ساخت و لایه برداری از پوست، پوست خود را با محصولات حاوی آلوئه ورا آبرسانی کنید.

2. از مرطوب کننده های قوی تر استفاده کنید

از موارد مهم مراقبت از پوست در پاییز به دلیل تغییرات محیطی استفاده از مرطوب کننده های قوی است. ما باید این تغییر را با افزودن رطوبت بیشتر به پوست و کمک به حفظ آن جبران کنیم.

مراقبت از پوست در پاییز با استفاده از مرطوب کننده های قوی

افرادی که پوست شان خیلی خشک است و سرمای هوا هم خشکی پوست شان را تشدید می کند، باید از کرم هایی با پایه چربی و افرادی که پوست شان چرب است و می خواهند فقط رطوبت از دست رفته آن را بازیابند، بهتر است مرطوب کننده های با پایه آب مصرف کنند.

بهترین محصولات مرطوب کننده پوست

3. از بالم لب و کرم های دور چشم استفاده کنید

اگر از بالم لب و کرم های دور چشم قبلا استفاده نمی کردید، در ماه های سردتر باید استفاده کنید. همان طور که در ماه های سرد باید از مرطوب کننده های قوی تر استفاده کنید، استفاده از این محصولات نیز باعث مرطوب شدن لب ها و پوست اطراف چشم می شود. برای لب ها می توانید از وازلین استفاده کنید.

4. به طور مکرر از لایه بردارها استفاده نکنید

استفاده از لایه بردارها و رتینوئیدها را کاهش دهید. دلیل آن، باز هم مربوط به دلیل خشک و سرد تر بودن محیط است. استفاده بیش از اندازه از لایه بردارها در فصل پاییز، باعث می شود پوست تان در هوای خشک پاییز، خشک تر شود.

5. استفاده از ضد آفتاب را ادامه دهید

اگر چه تابش اشعه ماورا بنفش در تابستان بیشتر است، اما در هر چهار فصل سال وجود دارد. ضد آفتاب باید همیشه استفاده شود. زیرا از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند.

اشعه ماورا بنفش خطر سرطان پوست را تسریع و افزایش می دهد. به طور روزانه حداقل از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید.

انواع ضد آفتاب

6. ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

مراقبت از پوست در پاییز با استفاده از ویتامین C

ویتامین C در ماه های سرد دو وظیفه دارد: به از بین بردن اشعه‌های نور خورشید که توسط SPF یا کرم ضد آفتاب، مسدود نشده‌اند کمک کرده و رنگدانه سازی پوست را یکدست می کند که به تقویت کلاژن و در نتیجه در داشتن پوستی روشن تر و شفاف تر موثر است.

7. استفاده از دستگاه بخور

در فصل های سرد مانند پاییز، به دلیل رطوبت پایین، گرمای خشک سیستم های حرارتی و باد شدید رطوبت شدیدا کاهش پیدا می کند. برای جلوگیری از خشک شدن هوای محیط در اثر روشن بودن سیستم های حرارتی باید از دستگاه بخور استفاده کنید.

بخور موجب حفظ رطوبت سطحی پوست شده و باعث می شود بدن آب کمتری از دست بدهد. در نتیجه هر چقدر رطوبت هوا بیشتر باشد، رطوبت بیشتری نیز به پوست شما می رسد. همچنین می توانید یک کتری پر از آب را روی بخاری قرار دهید و یا سماور را همیشه روشن بگذارید و به عنوان بخور و مرطوب کننده هوا از آن ها استفاده کنید.

منبع: REAL SIMPLE

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.