دهان و دندان

چگونه دندان هایی سفید داشته باشیم؟ 16 روش برای درخشان تر کردن لبخند شما

دندان های سفید

چه کسی دلش نمی خواهد که دندان های سفید و درخشانش را به نمایش بگذارد؟ خبر خوب این است که داشتن دندان های سفید امکان پذیر است و نیازی به هزینه کردن زیاد ندارد. در ادامه، راهنمایی برای سفید کردن دندان ها در خانه قرار داده ایم، با استفاده از تاکتیک هایی که خودتان می توانید. 16 نکته و راهنمایی از برترین دندانپزشک های نیویورک را که تازه ترین اطلاعات را درباره سفید شدن دندان ها در اختیار شما قرار می دهند را بخوانید.

smile

1.از جوش شیرین و هیدروژن پراکسید استفاده کنید

این ترکیب به یک دلیل مجبوب است: چون که نتیجه می دهد.
یه قسمت هیدروژن پراکسید و 2 قسمت جوش شیرین را با هم مخلوط کنید، سپس با استفاده از مسواک این مخلوط را به دندان های خود بزنید.

از آنجایی که مواد این محلول بسیار ارزان هستند کاملا از نظر هزینه برای داشتن دندان هایی سفید صرفه جویی کرده اید.

گزینه دیگر؟ یک دستمال را در هیدروژن پراکسید فرو کنید و آن را بر روی تمام دندان های خود بکشید. در حالی که لکه ها کمتر می شوند دستمال همانند یک اسکراب عمل کرده و دندان ها را سفید تر می کند.

راه های دیگری وجود دارند که نیاز نیست خودتان آن ها را آماده کنید: با دهان شویه هیدروژن پراکسید دندان های خود را شستشو دهید مانند: سفید کننده لیستریین و سفید کننده فعال چندکاره عمیقا دندان های خود را سفید کنید.

2. به طور مرتب و صحیح دندان ها را مسواک بزنید

tooth brushing

اگر برای داشتن دندان هایی سفید مصمم هستید باید به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنید. یک خمیر دندان سفید کننده لزوما آنقدر قوی نیست که به طور موثر دندان های شما را به تنهایی سفید کند، اما بعضی از انواع آن ها ماده ساینده خفیفی به نام سیلیس دارند که به لایه برداری لکه های جدید کمک می کنند.

فرمول های جدید خمیر دندان ها همراه با فلوراید هستند (به دنبال آن هایی باشید که حداقل فلوراید 0.18 درصد یا بیشتر داشته باشند)

فرقی نمی کند که از مسواک برقی استفاده می کنید یا دستی، مسواکی با سر نرم یا اصطلاحا سافت انتخاب کنید. زیرا آن هایی که برس زبر تری دارند می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان کمی برای مسواک زدن می گذارید وقت آن است که زمان را بیشتر کنید.

انجمن دندانپزشکی آمریکا پیشنهاد می کند تا حداقل دو بار در هفته به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید آن هم کاملا آرام.(مسواک زدن دندان ها همانند شستن ماهیتابه نه تنها مینای دندان شما را از بین می برد بلکه به لثه ها نیز آسیب می رساند.)

3. سعی کنید که از مسواک برقی استفاده کنید

با اینکه می توانید با استفاده از یک مسواک دستی به نتیجه عالی ای برسید اما مسواک های برقی کارشان را به خوبی انجام می دهند.

یک متخصص زیبایی دندان می گوید: ” این مسواک ها نه تنها پلاک های دندان را از بین می برند و لثه ها را نیز تحریک می کنند بلکه دارای تایمر هستند تا مطمئن شوند شما به اندازه کافی دندان های خود را مسواک زده اید.”

اگر نمی توانید فعلا چنین هزینه ای بکنید یک مسواک معمولی خوب بخرید یا حتی از مسواک های باتری خور استفاد کنید.

4. از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید

دوباره باید گفت که خمیر دندان های سفید کننده لزوما به تنهایی لبخند شما را سفید تر نمی کنند اما دندان های شما را از خمیر دندان های معمولی سفیدتر می کنند.

اکثر خمیر دندان های سفید کننده از مقدار خیلی کم یا اصلا هیدروژن پراکسید استفاده نمی کنند، چونکه پایدار کردن این ماده در خمیر دندان سخت است.

در عوض با افزودن سیلیس، یک ماده معدنی بسیار ریز، پلاک های جدید را از روی دندان تان پاک می کنند.

5. قبل از مسواک زدن از سفید کننده های پیش از شستشو استفاد کنید

پروتکل پیشنهادی برای دندان ها: استفاده از سفید کننده های پیش از شستشو، نخ دندان، مسواک زدن و دهان شویه.

یک پیش-شستشو دهنده با مواد تشکیل دهنده فعال مانند هیدروژن پراکسید، مواد غذایی مانده در دهان را از بین می برد و این کار مسواک زدن را راحت تر می کند.

6. استفاده از دهان شویه بعد از مسواک زدن

دهان شویه وارد منافظی می شود که توسط مسواک و نخ دندان خالی شده اند؛ اگر یک شستشو دهنده فلوراید است، فلوراید در آن قسمت ها می نشیند و با پوسیدگی ها مبارزه می کند.

بعد از مسواک زدن کاملا دهان را با دهان شویه شستشو دهید و برای نوشیدن چیزی یک ساعت صبر کنید.

بر طبق تحقیقاتی توسط دانشگاه سائوپائولو برزیل، دهان شویه هایی با هیدروژن پراکسید می توانند تاثیر موثری داشته باشند اگر روزی دوبار و به مدت 3 ماه این کار را ادامه دهید.

توجه داشته باشید: از دهان شویه های تیره اجتناب کنید، هرچند اگر یک بار الکل داخل آن ها تبخیر شود، رنگدانه های موجود در آن می توانند دندان های شما را لکه دار کنند.

7. مسواک بزنید حتی وقتی که در راه هستید

هر جا که می روید یک مسواک اضافی همراه خود داشته باشید (سرکار، داخل کیف، داشتبورد ماشین و دیگر جاهایی که می روید) همچنین می توانید از شیشه های کوچکی که حاوی ژل های سفید کننده هستند استفاده کنید.

این شیشه های کوچک از انگشت کوچک دستتان بزرگتر نیستند و به راحتی در جیب یا کیف تان جا می شوند. هر وقت که نیاز بود استفاده کنید کافی است مقداری از آن را داخل دهانتان بریزید تا هم لکه های دندان را از بین ببرد و هم نفس تان احساس تازگی کند.

8. مراقب لثه هایتان باشید

به یاد داشته باشید که لثه های سالم و صورتی باعث می شوند تا در لبخند تان دندان ها سفید تر و سالم تر به نظر برسند. لثه ها پس زمینه ای برای یک لبخند زیبا هستند و اگر آن ها خونریزی می کنند به این معنی است التهاب لثه دارید.

9. از نوارهای سفید کننده در خانه استفاده کنید

کیت های سفید کننده دندان اثر می کنند اما باید بدانید که کدام را انتخاب کنید و چگونه استفاده کنید. کیت هایی که تنها در یک ساعت با یکبار استفاده کردن دندان ها را سفید می کنند تنها لکه های سطحی را پاک می کنند.

تنها 2 هفته طول می کشد تا با استفاده از سفید کننده های هیدروژن پراکسید لکه های عمیق تر را از بین ببرید.

راهکار هایی رای سفید کردن دندان ها در خانه:

  • یک قانون را بشکنید. راهنمای مصرف جعبه را فراموش کنید: قبل از سفید کردن دندان ها مسواک بزنید. تنها از خمیردندان های فلورایددار استفاده نکنید، چونکه به دندان ها می چسبند و مانع پراکسید برای وارد شدن می شوند. از مسواک و نخ دندان خالی استفاد کنید تا پلاک ها را از بین ببرند و همچنین مانع نفوذ مواد سفید کنند می شوند.
  • دستمال بکشید. با پاک کردن بزاق دهان از روی دندان ها دیگر هیچ مانعی میان نوارهای سفید کننده و دندان های شما نیست.
  • در جای درست قرار دهید. نوارها را به گونه ای قرار دهید تا با لثه ها برخوردی نداشته باشند. سپس با انگشت خود برروی هر دندان فشار بیاورید تا نوارها کاملا به دندان ها بچسبند و لبه ها را نیز به منظور سفید کردن بپوشانند.
  • در زمان زیاد استفاده نکنید. نوار ها حداکثر باید یک ساعت بر روی دندان ها باشند. استفاده بیشتر از زمان مجاز باعث آسیب رسیدن به لثه و مینای دندان می شود. البته نباید خیلی زود هم آن ها را برداشت. هر چه بیشتر بمانند (در حدود همان 1 ساعت) لکه های بیشتری را از بین می برند.
  • استفاده کنید یا دور بیاندازید. پراکسید ناپایدار است، نوارهای باز نشده بعد از 18 ماه خاصیت خود را از دست خواهند داد.

بیشترین مشکل استفاده از سفید کننده های دست ساز ایجاد حساسیت و التهاب لثه است. این محصولات قول می دهند که در مدت زمان چند ساعت نتیجه را ببینید که اغلب حاوی درصد بالایی کاربامید پراکسید هستند (ماده شیمیایی که در اثر برخورد با دندان شما به هیدروژن پراکسید تغییر پیدا می کند) که می تواند دندان ها و لثه های حساس را ملتهب کند.

بهتر است دنبال نوارهای سفید کننده ای باشید که بیشتر از 10 درصد پراکسید نداشته باشند و در طول یک یا دو هفته دندان ها را تمیز می کنند.

ممکن است که زمان بیشتری نیاز باشد اما در طول دو هفته حتما به نتیجه ای که می خواهید می رسید آن هم بدون هیچگونه حساسیت.

بر خلاف سفید کنند هایی که محلول هستند و بر روی لثه های شما می نشینند، نوار ها تنها بر روی دندان می چسبند در نتیجه احتمال کمتری وجود دارد تا لثه ها ملتهب شوند.

دقت کنید که قبل از استفاده، دندان ها تمیز و خشک باشند تا پراکسید در تماس کامل با مینای دندان ها قرار گیرد.

بهترین زمان استفاده از سفید کننده ها در خانه 1 یا 2 روز بعد از یک جلسه جرم گیری پیش متخصص است. زمانی که تعداد زیادی از پلاک ها و لک ها از بین رفته اند.

توجه داشته باشید که پراکسید در روش سفید کردن دندان ها ممکن است برای همه جواب ندهد. برای اینکه بفهمید گزینه خوبی برای استفاده از این نوارها هستید، یک تکه کاغذ سفید را کنار دهانتان نگه دارید. اگر دندان هایتان زرد به نظر رسید، این روش بر روی شما جواب می دهد.

اگر خاکستری به نظر رسیدند، لکه ها از درون دندان هستند و تنها با روکش کردن دندان ها از بین می روند.

افرادی با پوست روشن مینای دندان نازک تری دارند و بیشتر احتمال دارد تا این تغییر رنگ خاکستری را داشته باشند.

10. از قلم های سفید کننده استفاده کنید

همچنین می توانید از قلم سفید کننده استفاده کنید تا نقاطی را که نوارها نمی توانند دسترسی داشته باشند را سفید کنید، مانند کناره های لثه و میان دندان های کج.

همانند نوار ها، قلم ها دارای پراکسید هیدروژن هستند و حدودا 2 هفته طول می کشد تا کار کنند. این قلم ها را می توانید همیشه همراه خود داشته باشید.

این قلم های پاک کننده لکه، حاوی یک ژل پاک کننده با هیدروژن پراکسید و سیلیکات سفید کننده هستند. این ها کمک می کنند تا دندان ها سفید تر شوند و لکه ها از مینای دندان جدا شوند.

سر این قلم ها همانند خودکار داری یک توپ غلتان می باشد که لثه ها را در هنگام اسفتاده کردن اذیت نمی کند و همراه با عصاره نعناع می باشد که دهان را خوشبو می کند.

11. از خوردن و نوشیدن موادی که باعث لکه دار شدن دندان ها می شوند خودداری کنید.

اساسا، هر چیزی می تواند یک تی شرت سفید را لکه دار کند – قهوه، چای، نوشابه، سس کچاپ، خردل، شکلات داغ – آن ها همچنین می توانند دندان هایتان را نیز لک کنند.

البته بدترین چیز ماده ای است که داغ است، دانه های رنگی تیره دارد و چسبناک است همانند سس باربیکیو که به دندان ها می چسبد و باعث لک شدنشان می شود.

هر وقت که امکان دارد از گزینه های سبک تری استفاده کنید: کاپوچینو سرد به جای اسپرسو یا آبمیوه گریپ فروت به جای آبمیوه زغال اخته.

12. تحریک بزاق

بزاق دهان به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند. جویدن آدامس های بدون شکر، مکیدن آبنبات های بدون شکر و خوردن میوه و سبزیجات سفت و خام یک راه سالم برای تحریک بزاق دهان است. (نیازی نیست از آدامس های سفید کننده استفاده کنید، زیرا در هر صورت بر روی دندان ها به مدت طولانی قرار نمی گیرند تا اثر سفید کنندگی داشته باشند.)

13. از رژ لب هایی با پایه آبی استفاده کنید

lip stick

رنگ هایی با اسم های “آلبالویی” “شرابی” و “توت فرنگی” حاوی ته رنگ آبی هستند که باعث می شوند دندان ها سفید تر به نظر برسند – خصوصا زمانی که این محصولات خالص و براق هستند.

با استفاده از یک راهنمای رنگ دندان ( نواری که درجه بندی رنگ سفید را نشان می دهد) این راهنما نشان داد که ظاهر دندان ها قبل و بعد از استفاده از این رنگ های رژ لب چگونه به نظر می رسد.

14. از برونزه کننده های پوست استفاده کنید

استفاده از یک برنزه کننده نرم و غیرواقعی – یا استفاده از رژ لب هایی با پایه آبی، برای کسانی که این مسئله برایشان اهمیت دارد – در واقع دندان های شما را سفید تر نمی کند اما این تغییر رنگ پوست 100 درصد باعث این توهم می شود که شما دندان های سفیدی دارید.

15. از وازلین به عنوان حائل استفاده کنید

به حرف بانوی اول آمریکا گوش کنید و یک لایه وازلین 100 درصد خالص بر روی دندان های خود بزنید. نه تنها نمی گذارد که رژ لب بر روی دندان هایتان رد بیاندازد بلکه لایه ای محافظ در مقابل غذاها و نوشیدنی ها ایجاد می کند.

16. دندان های خود را نزد یک متخصص دندان جرم گیری و سفید کنید

tooth whitening

سریع ترین راه برای داشتن دندان هایی سفید و مرواریدی چیست؟ اگر می خواهید که به سرعت دندان های خود را سفید کنید و هزینه آن اصلا برای تان اهمیتی ندارد، مستقیما به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

با استفاده از ترکیب پراکسید و نور LED می توانند به اندازه 8 لایه در عرض 45 دقیقه دندان هایتان را سفید کنند. گزینه ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش درمانی اوپال سنس بوستر با استفاده از مواد سفید کننده شیمیایی و یک ژل قدرتمند سفید کننده که حاوی 40 درصد هیدروژن پراکسید است دندان ها را سفید می کنند.

در کمتر از 1 ساعت به نتیجه دلخواه می رسید اما هزینه زیادی دارد. همچنین دندان پزشکتان می تواند تعیین کند که چه روشی بر روی شما بیشتر جواب می دهد و تا چه مقدار می توان دندان ها را سفید کرد.

سفید کردن دندان ها در مطب بسیار بسیار سریع تر است. عملا در مطب 20 تا 35 درصد پراکسید تحت اشعه UV استفاده می شود. در مقابل نوار های سفید کننده که تنها حاوی 10 درصد پراکسید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.