سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص شگفت انگیز روغن جوانه گندم برای پوست و مو

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم دارای اثرات معجزه آسایی بر پوست می باشد. ویتامین E موجود در این روغن باعث نرمی و رطوبت پوست می شود. همچنین ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار قوی ست که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و روند پیری پوست را کند می کند.

از طرف دیگر روغن جوانه گندم سرشار از اسیدهای چرب ضروری پوست می باشد که از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری کرده و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. این روغن با توجه به غنای ویتامین های متنوع، مغذی قوی تارهای مو بوده و بر درمان و جلوگیری از خشکی موها و به تاخیر انداختن ریزش مو ناشی از افزایش سن و نیز حفظ طراوت و طبیعت موهای افراد تاثیر بسزایی دارد.

روغن جوانه گندم پاک کننده عالی صورت

روغن جوانه گندم یک روغن طبیعی است که به پاکسازی صورت کمک می کند. این روغن باعث می شود رطوبت پوست به خوبی حفظ شده و همچنین چربی اضافی پوست که منجر به مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و غیره می شود را از بین می برد.

روغن جوانه گندم پاک کننده عالی صورت

چند قطره از روغن را می توانید روی پوست خود استفاده کنید و بگذارید برای مدتی بماند. کسانی که دارای پوست چرب هستند قبل از استفاده از این روغن باید با یک متخصص پوست مشورت کنند.

درمان اسکارهای پوستی با روغن جوانه گندم

این روغن باعث ترمیم و بهبود جای زخم می شود. در حقیقت استفاده منظم از آن بر روی جای زخم باعث از بین رفتن کامل آن می شود. نیمی از کرم مرطوب کننده خود را با نصف بطری روغن جوانه گندم ترکیب کنید تا یک نرم کننده فوق العاده قوی داشته باشید که هم خاصیت نرم کنندگی دارد و هم جای زخم و اسکارهای پوستی را برطرف می کند.

درمان اسکارهای پوستی با روغن جوانه گندم

همچنین ویتامین A،D و اسیدهای چرب موجود در روغن جوانه گندم به ترک خوردگی و زخم شدن پوست کمک می کند و رنگ پوست را یکدست و باعث آبرسانی طبیعی پوست می شود. مطمئن شوید روغنی که از آن استفاده می کنید 100% ارگانیک باشد.

روغن جوانه گندم به عنوان یک تغذیه کننده مو

روغن جوانه گندم ماده مفیدی برای حفظ سلامت مو است. “این ماده غنی از اسید لینولئیک است و به عنوان یک ماده مغذی برای مو عمل می کند.

روغن جوانه گندم به عنوان تغذیه کننده مو

از آن به نسبت 10 در 1 با سایر روغن های حامل مانند زیتون و کنجد استفاده کنید (10 قسمت روغن حامل و 1 قسمت روغن جوانه گندم) و روی پوست سر قرار دهید. بگذارید مدتی بماند و سپس بشویید.

روغن جوانه گندم دارای خواص ضد پیری است

روغن جوانه گندم به عنوان یک منبع عالی از ویتامین های E و B6 و اسید فولیک می باشد که به عنوان یک ماده ضد پیری برای پوست عمل می کند.

روغن جوانه گندم دارای خواص ضد پیری است

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث سلامت پوست می شود زیرا از بسیاری از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و خشکی پوست جلوگیری می کند. از طرف دیگر، ویتامین B به ترمیم آسیب بافت پوست کمک کرده و رشد بافت پوست را تقویت می کند.

محصولات حاوی روغن جوانه گندم

روش تهیه جوانه گندم

روش تهیه جوانه گندم

در ابتدا مقدار 200 گرم گندم را تمیز کرده و سپس خیس نمائید. به مدت 2 روز و هر روز آب آن را عوض کنید. سپس داخل یک ظرف دیگر مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار می دهیم. در گوشه ای از آشپزخانه آن را قرار داده و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند، به پارچه کمی آب بپاشید تا نمدار بماند. بعد از اینکه حدود 5 میلی متر جوانه زد آن را در داخل یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه انواع ماسک با جوانه گندم:

1. ماسک جوانه گندم برای شادابی و سلامتی پوست

ماسک جوانه گندم و ماست

گندم هایی که جوانه زده را بعد از خشک کردن کاملا پودر کرده و برای استفاده به صورت ماسک در می آوریم. به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورده و روی پوست صورت تمیز بگذارید و پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه پوست را کاملا با آب ولرم بشویید.

2. ماسک برای سفت کردن و تغذیه پوست

1 قاشق چایخوری پودر جوانه گندم را برمی داریم و با 2 قاشق سوپ خوری عرق گل همیشه بهار مخلوط کرده تا به صورت خميری يكدست در آید. سپس 1 قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید و به مدت نيم ساعت بر روی پوست تميز قرار دهيد، سپس با آب ولرم بشوئيد.این ماسک را می توانید هفته ای 2 بار استفاده نمایید. این ماسک برای انواع پوست‌ قابل استفاده می باشد.

3. ماسک برای لایه برداری از پوست

ماسک شیر و جوانه گندم

جوانه گندم را کامل آسیاب كنید و شیر یا ماست را آرام آرام به آن اضافه کرده تا کامل مخلوط شود. پس از بُخور دادن پوست صورت، این ماسک را با حركات دورانی از پائین به بالا روی پوست صورت کامل بمالید.

پس از 10 دقیقه، قطعات خشک شده از ماسک را از روی پوست بردارید و پوستتان را کامل بشویید.

4. ماسک برای نرمی و شادابی و از بین بردن چین و چروک پوست

1- ماسك جوانه گندم و آووكادو
ماسك جوانه گندم و آووكادو

ابتدا 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را که کاملا له کرده اید را با نصف 1 عدد میوه آووکادو رنده شده، مخلوط نموده و خوب ترکیب کنید.

سپس 3 قاشق غذاخوری آرد و 1 عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه نمائید و در آخر شیر را به آن مخلوط اضافه کنید. مایع به دست آمده را روی پوست کاملا تمیز بمالید و بعد از گذشته 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

2- ماسک جوانه گندم با استفاده از گل همیشه بهار
ماسک جوانه گندم با استفاده از گل همیشه بهار

برای تهیه این ماسک که با استفاده از جوانه گندم و مخلوط گل همیشه بهار تهیه می شود، در ابتدا 1 قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری عرق گل همیشه بهار کامل مخلوط می کنیم تا خمیری صاف و یک دست درست کنیم.

در آخر کمی عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست تمیز قرار می دهیم، سپس با آب ولرم کامل بشویید.

5. ماسک برای از بین بردن لکه های قهوه ای پوست

ماسک جوانه گندم و عسل

در تهیه این ماسک کافیست، 2 قاشق جوانه گندم را با مخلوط کن کاملا آسیاب کرده و سپس آن را با 2 قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده تا خمیری یک دست بدست بیاورید.

این خمیر را بر روی پوست خشک و تمیز بمالید و اجازه دهید به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوستتان قرار گیرد، سپس این ماسک را از صورت خود برداشته و پوست خود را با آب ولرم کامل بشویید.

✅ اگر خودتان نمی توانید پودر جوانه گندم را تهیه کنید، می توانید پودر آن را از فروشگاه ها خریداری نمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.