آرایش صورت, بدون دسته بندی, سلامت پوست, مراقبت از مو

دی دی کرم چیست و چه تفاوتی با BB کرم، CC کرم و EE کرم دارد؟

دی دی کرم

امروزه استند های آرایشی موجود در فروشگاه لوازم آرایشی شبیه به راهرو های فشن و مد شده اند. هر روز چیز های جدید و نا شناخته زیادی روی آن ها می بینید. یعنی شما هر چقدر هم که بخواهید با بازار همگام باشید، باز هم شرکت های تولید لوازم آرایشی چیز جدیدی تولید می کنند. ابتدا این بازی با BB cream ها شروع شد، سپس CC ها و در نهایت دی دی (DD) و EE کرم ها ظهور کردند.

امروز قرار است دی دی کرم ها را با هم بررسی کنیم و بفهمیم، که آیا ظهور این محصول آرایشی بدان معناست که ما دیگر به دنبال بهترین BB کرم نباشیم؟ یا CC cream ها دیگر قدیمی شده اند؟

دی دی کرم چیست؟

«DD» می تواند مخفف «Dynamic Do-All»، «Daily Defense» یا «Double Duty» باشد. در حقیقت به معنای چیزی است که همه چیز را در خود دارد. در ابتدا دی دی کرم ها به عنوان یک محصول سنگین برای پوست به نام «دفاع روزانه» به بازار عرضه شدند. سپس با عرضه کرم های «Dynamic Do It All» به عنوان DD cream ها اوضاع کمی پیچیده تر شد.

DD cream ها در درجه اول برای ارائه محافظت بیشتر از پوست طراحی شدند. این بدان معناست که آن ها دارای سطوح بالاتری از SPF و آنتی اکسیدان نسبت به BB cream ها هستند. دی دی کرم ها به دلیل وجود مواد اضافی برای جلوگیری از خطوط ریز، چین و چروک و آسیب های محیطی مؤثر هستند. همچنین DD cream ها دارای پوشش رنگی مانند CC cream ها هستند

یعنی شما به جای اینکه کرمپودر را روی مرطوب کننده خود بزنید، کافیست از دی دی کرم که بیشتر برای آرایش است، استفاده کنید. آن ها پوششی شفاف دارند که همه چیز را یکدست می کند. علاوه بر این، آن ها از مزایای مبارزه با خطوط ریز و چین و چروک برخوردار اند. همچنین می توان آن ها را به عنوان یک محافظ در برابر آفتاب در نظر بگیرید. مواد تشکیل دهنده DD cream ها بر محافظت از پوست شما در برابر متجاوزان محیطی مانند آلودگی متمرکز است و به شما پوستی درخشان و سالم تر هدیه می دهد.

پوشش DD cream

در کنار مزایای مراقبت از پوستو SPF کرم های BB و خواص تصحیح رنگ CC کرم، DD cream ها تمرکز بیشتری بر خواص ضد پیری دارند تا خطوط ریز و چین و چروک را در طول زمان کاهش دهند. بنابراین، DD cream اساساً یک ترکیب با مزایای مراقبت پوستی بیشتر از BB cream و مزایای پوششی CC cream است. در ادامه توضیحات خلاصه ای از BB و CC و EE کرم ها ارائه می دهیم تا تفاوت های این محصولات را بیشتر درک کنید.

BB cream

BB مخفف “Beauty Balm” یا “Blamish Balm” است. بی بی کرم ها به عنوان پرایمر، مرطوب کننده و پوششی سبک طراحی شدند. این کرم سبک و آبرسان بوده و روی پوست یک لایه بی عیب و درخشان با مزایای اضافی مراقبت از پوست مانند SPF یا آنتی اکسیدان ها ایجاد می کنند.

BB cream برای هر نوع پوستی عالی است، اما برای پوست های مختلط بهتر عمل می کنند. BB ها پوشش ضخیم تری نسبت به مرطوب کننده های رنگی معمولی شما ارائه می دهند، اما نه به اندازه کرم پودر های کلاسیک. اگرچه این کرم ها اغلب ادعا می کنند SPF بسیار بالایی دارند، اما مراقب باشید که به عدد SPF آن تکیه نکنید، بیشتر خانم ها از BB cream های رنگی به انداز ضد آفتاب های بی رنگ استفاده نمی کنند. بنابراین اگر می خواهید مرطوب کننده، پرایمر و ضد آفتاب خود را با یک BB cream جایگزین کنید، حتماً باید به اندازه ¼ قاشق چای‌خوری BB cream به پوست خود را بمالید تا بهترین محافظت و پوشش را داشته باشید.

CC cream

اگر به دنبال اصلاح رنگ ناهمواری های پوست خود، لکه های تیره یا سایر عیوب پوست هستید CC Cream می تواند با ترکیباتی فرموله شده، قرمزی را می پوشاند، رنگ پوست شما را کامل می کند و بافت های ناهموار و چین و چروک ها را محو می کند.

در مقایسه با کرم BB که ممکن است در دراز مدت فواید پوستی بیشتری داشته باشد، کرم های سی سی بیشتر مانند یک کرم پودر، پوست را اصلاح می کنند. آن ها نسبت به BB cream ها بافت خامه ای تر و مخملی تر دارند. علاوه بر از اصلاح و تکمیل رنگ، بسیاری ازCC cream ها حاوی مواد روشن کننده پوست مانند ویتامین C هستند.

اگر به دنبال ظاهر آرایش طبیعی و در محصولات همه کاره هستید، احتمالا بین کرم های BB و CC یکی را انتخاب خواهید کرد.

اما اکنون به سراغ EE cream ها می رویم که کمی متفاوت تر و پیچیده تر هستند و در بازار زیبایی کمتر شناخته شده اند.

EE cream چه نوع کرم هایی هستند؟

با موفقیت BB cream و CC cream ها و در نهایت ترند شدن دی دی کرم ها، برخی شرکت های مراقبت از پوست با تولید کرم های EE به گروه کرم های الفبایی (Alphabet cream) پیوستند.

EE معمولاً مخفف “extra exfoliation (لایه برداری اضافی)” است. EE cream، کرمی برای حذف سلول های مرده پوست به همراه خواص مرطوب کنندگی است.

این کرم مانند یک کرم بی بی، سی سی یا دی دی نیست که پوشش خاصی داشته باشد. EE cream ها کاملاً برای مراقبت از پوست هستند. آن ها برای افزودن یک لایه تمیز بیشتر به پوست شما و کمک به پاک کننده پوست شما طراحی شدند.

نتیجه:

بهترین کرم ها

BB cream اساساً یک مرطوب کننده رنگی با خواص ضد آفتاب است. BB ها در واقع مخفف Blemish Balm اند، بنابراین آن ها به پوشش شفاف، مزایای مراقبت از پوست و SPF اضافی معروف اند.

از سوی دیگر، CC cream ها به کرم های اصلاح کننده رنگ معروف اند، که مزایای مراقبت از پوست را نیز ارائه می دهند. توانایی آن ها بیشتر در یکنواخت سازی رنگ پوست و خنثی کردن قرمزی و تیرگی پوست به لطف افزودن رنگدانه های زیبا به پوست معروف است است.

EE cream ها هم که مرطوب کننده های لایه برداری بودند که با دنیای CC cream ها، BB cream ها و DD cream ها فاصله زیادی داشتند. اما خود دی دی کرم ها محصولاتی شگفت انگیز بودند که ترکیبی مناسب از بی بی کرم ها و سی سی کرم ها را ارائه می دادند.

منبع:

nakedpoppy.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.