سلامت پوست, مراقبت از پوست

تفاوت کرم شب با کرم روز چیست؟ استفاده از هر کدام چه مزیت هایی دارد؟

تفاوت کرم شب روز

وقتی صحبت از روتین مراقبت از پوست به میان می آید، اکثر مردم معمولا بدون توجه به ساعت روز از همان روال پیروی می کنند. با این حال مهم است که به نیاز های پوست خود توجه داشته باشید. نیازهای پوست شما از روز تا شب متفاوت است. در طول روز، پوست شما نیاز به محافظت دارد در حالی که در شب نیاز به بازسازی دارد.
در طول روز، پوست شما نیاز به محافظت در برابر عناصری مانند گرد و غبار، آلودگی و آسیب های ناشی از نور خورشید دارد. بنابراین، بهتر است از کرم روزی استفاده کنید که از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کند و دارای ترکیبات غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند رادیکال های آزاد را که باعث آسیب پوست می شوند خنثی کند.
در شب، پوست شما کار ترمیم و بازسازی خود را بر عهده می گیرد و پذیرای محصولات مراقبت از صورت است. از این رو کرم شب عمیقاً در پوست شما نفوذ کرده، پوست را مرطوب می کند و از علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست جلوگیری کرده و به بهبود و رفع آن ها کمک می کند. در این مقاله قصد داریم تفاوت کرم شب و روز و مزایا و نحوه استفاده از آن ها را به شما بگوییم. در ادامه با ما همراه باشید.

کرم روز چیست؟

در حالی که اکثر مردم از مرطوب کننده و ضد آفتاب به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده می کنند، شما می توانید این فواید و بسیاری دیگر را در یک محصول مراقبت از صورت که یک کرم روز خوب است، دریافت کنید.

کرم روز چیست؟

در طول روز، پوست شما در معرض عناصری مانند آلودگی، گرد و غبار و اشعه های مضر UV خورشید قرار می گیرد. پوست شما به محافظت در برابر این عوامل نیاز دارد، زیرا این عوامل می توانند باعث علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شوند.

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به عمق پوست شما نفوذ کند و به فیبرهای کلاژن آسیب برساند که می تواند منجر به ایجاد چین و چروک، ناهمواری رنگ پوست و تغییر در بافت پوست شود.

کرم روز دارای موادی است که نه تنها از پوست شما در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند، بلکه دارای ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی است که رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از پوست در برابر آسیب محافظت می کند.

مزایای کرم روز

کرم روز با محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید به پوست کمک می کند و از عواملی که باعث پیری پوست می شوند جلوگیری می کند. بهترین فواید کرم روز عبارت اند از:

  1. هیدراتاسیون طولانی مدت
  2. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش
  3. بهترین پایه برای آرایش را تشکیل می دهد
  4. بدون آرایش ظاهری زیبا خواهید داشت
  5. مبارزه با خشکی پوست
  6. به عنوان یک سپر در برابر آلودگی محیط زیست
  7. پوست را صاف و شاداب نگه می دارد
  8. از پیری پوست جلوگیری می کند
  9. محافظت آنتی اکسیدانی از پوست های تحت استرس و آسیب دیده

کرم شب چیست؟

در هنگام شب که به خواب می روید، سلول های پوست شما کار ترمیم و بازسازی را بر عهده می گیرند و بیشتر پذیرای مواد مرطوب کننده هستند. استفاده از کرم شب قبل از رفتن به رختخواب، می تواند به تامین رطوبت پوست شما کمک کند و با آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی، گرد و غبار و اشعه UV خورشید در طول روز مقابله کند.

کرم شب با ترکیبات غنی از آنتی اکسیدان ها به ترمیم و بازیابی پوست شما کمک می کند، رنگ پوست را یکدست می کند، پوست را جوان می کند و علائم اولیه پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

کرم شب چیست؟

مزایای کرم شب

کرم شب در ترمیم و جوانسازی پوست مفید است زیرا:

  1. به رطوبت رسانی عمیق پوست کمک می کند
  2. مواد مغذی ضروری پوست را تامین می کند
  3. با علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ظریف و لکه های تیره مبارزه می کند
  4. به افزایش تولید کلاژن کمک می کند
  5. گردش خون را تقویت می کند
  6. بافت پوست را یکنواخت می کند
  7. خارش، سوزش و التهاب را تسکین می دهد
  8. خاصیت ارتجاعی پوست را باز می گرداند
  9. به نوسازی و بازسازی سلولی کمک می کند.

تا اینجا که مزایا و کارایی کرم شب و روز را فهمیدید، در ادامه تفاوت کرم شب و روز را خواهیم گفت.

تفاوت کرم شب و کرم روز

تفاوت کرم شب و روز در جدول زیر آورده شده است. به تفاوت آن ها به دقت توجه کنید تا بفهمید چرا باید هر دو را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید:

کرم روز کرم شب
بافتسبک وزنسنگین وزن
وظیفهمحافظت از پوست در برابر آسیبترمیم آسیب پوست
کیفیتفاقد چربیایجاد چسبندگی و در چربی در پوست
اثراتاز علائم پیری جلوگیری می کندعلائم پیری را رفع می کند
موارد استفادهقابل استفاده در زیر آرایش به عنوان پرایمرقابل استفاده در زیر آرایش نیست
SPFدارایSPF مناسب برای مبارزه با اشعه ماوراء بنفشمعمولا SPF ندارند
فوایدهیدراتاسیون طولانی مدتمرطوب کننده عمیق

چرا باید از هر دو کرم استفاده کنیم؟

پوست در دمای معین، شرایط آب و هوایی و ساعات فعال – غیر فعال به هیدراتاسیون، رطوبت رسانی و تغذیه کامل نیاز دارد. کرم های روز و شب در ارائه مواد عالی در زمان مناسب، مفید هستند.

تامین تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست در یک زمان معین از روز بین صبح تا بعد از ظهر و بالعکس به حفظ پوستی سالم، بدون لک و درخشان کمک می کند. از کرم روز و کرم شب استفاده کنید تا پوست خود را با ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری تغذیه کنید.

آیا می توان از کرم شب در روز استفاده کرد و بالعکس؟

در طول روز نباید از کرم شب استفاده کنید و بالعکس. استفاده از کرم شب در طول روز و کرم روز در شب ممکن است آسیب زیادی به پوست وارد نکند، اما با فرمولاسیون خاصی که دارد، برای پوست مفید نخواهد بود. کرم روز و شب، هنگام استفاده در زمان‌ های غیر توصیه‌ شده عملکرد اصلی خود را انجام نمی‌ دهند و بی‌ فایده هستند.

استفاده از کرم شب در روز می‌ تواند پوست را در برابر آفتاب و آسیب‌ های محیطی آسیب‌ پذیر کند، زیرا هیچ ماده محافظی در آن وجود ندارد. همچنین، با ظاهری چرب در طول روز احساس سنگینی به شما می دهد که معمولاً برای احساس تازگی در طول روز نامطلوب است.

هنگامی که کرم روز در شب استفاده می شود، نمی تواند مواد مغذی، آبرسان و اثرات ضد پیری مورد نیاز پوست را در مرحله ترمیم، یعنی شب، فراهم کند.

گاهی اوقات ممکن است به دلیل معکوس شدن مواد تشکیل دهنده که می تواند فرآیندهای طبیعی پوست را مختل کند، پوست گیج شود. بنابراین درک تفاوت کرم شب و کرم روز و فواید آنها مهم است.

چگونه از کرم روز و شب به طور موثر استفاده کنیم؟

گنجاندن کرم روز و کرم شب در روتین روزانه مراقبت از پوست آسان است. برای استفاده موثر از آن ها، از راهنمای زیر پیروی کنید تا از هر دو کرم روز و شب بیشترین بهره را ببرید:

  1. مرحله 1: پاکسازی

    قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، باید صورت خود را تمیز کنید. استفاده از یک شوینده مناسب صورت، برای استفاده روزانه بهترین گزینه است.

  2. مرحله 2: سرم صورت


    اگر مشکلات پوستی مانند آکنه، چین و چروک، رنگدانه و تیرگی دارید، از یک سرم صورت مناسب با پوست خود، استفاده کنید.

  3. مرحله 3: کرم روز در روز و کرم شب در هنگام شب


    کرم روز را در ساعات آفتابی و زمانی که پوست شما در معرض هوا و آلودگی قرار دارد استفاده کنید. قبل از خواب از کرم شب استفاده کنید.
    به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از کرم شب، تمام آرایش خود را پاک کنید، صورت خود را تمیز کنید و سپس فقط از آن کرم شب استفاده کنید تا نتایج عالی را مشاهده کنید. کرم روز و کرم شب را با حرکات دایره ای رو به بالا ماساژ دهید.
    نکته: اگر از محصولات درمانی دیگری مانند کرم های دور چشم برای سیاهی و پف چشم استفاده می کنید، آن را بعد از سرم و قبل از کرم های روز و شب استفاده کنید.

نتیجه

تفاوت قابل توجهی بین کرم شب و روز وجود دارد. هدف و بافت آن متفاوت است و این باعث افزایش کاربرد کرم می شود. استفاده از کرم شب در روز و بالعکس باعث آسیب به پوست می شود. کرم روز سبک است و استفاده از آن در زیر آرایش معجزه می کند. کرم شب سرشار از رتینول و ویتامین و قوام غلیظ برای ترمیم و جوانسازی پوست است.

منبع: themomsco

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.