آرایش مو, مد و فشن

نحوه حالت دادن به مو های کوتاه برای زیبایی بیشتر

حالت دادن مو کوتاه

مو های کوتاه شیک و زیبا بوده و نگهداری از آن ها آسان است. اما دغدغه بیشتر افراد حالت دادن به مو های کوتاه است. با اندکی خلاقیت، راه های بی شماری برای حالت دادن و جذابیت بخشیدن به مو کوتاه وجود دارد. نوع مدل هایی که می توانید به مو های خود بدهید، بستگی به طول مو های شما دارد.
اگر طول مو های شما در حد چندین سانتی متر است، می توانید مدل هایی مانند بافتن و بستن را امتحان کنید. اگر مو های شما خیلی کوتاه است، می توانید با چیز هایی مانند روسری، تل و حتی گوشواره های خاص خود را آراسته کنید.

1. بافتن، پیچ و تاب دادن و بالا بستن

1. تاج با بافت هلندی

اگر می خواهید ظاهری رمانتیک داشته باشید، مو های خود را به صورت تاج ببافید. برای این کار با استفاده از شانه های دم باریک یک قسمت کوچک از یک سمت سر جدا کنید.
سپس شروع کنید به بافت هلندی زدن تا بالای سر و بافت خود را زخیم تر کنید، سپس بافت را تا سمت دیگر سر خود بکشانید و هرچه به پایین نزدیک تر می شوید بافت را باریک تر کنید. انتهای آن را بافت معمولی سه تار زده تا بافت هلندی خراب نشود، سپس با کش آن را محکم کنید تا باز نشود.

بافتن و حالت دادن مو کوتاه با بافت هلندی
  • بافت هلندی درست مانند بافت فرانسوی است، اما به جای آن که رشته ها را از روی رشته میانی رد کنیم، آن ها را از زیر رشته میانی عبور می دهیم.
  • اگر این روش برای شما سخت است می توانید هر مدلی که می خواهید مو های خود را از یک طرف سر تا طرف دیگر ببافید حتی می توانید دو دسته مو را جدا کنید و آن ها را روی هم بیاورید و در هر پیچ قسمتی از مو های کوتاه خود را به آن اضافه کنید تا حالت خوبی بگیرد.

2. حالت دادن به مو های کوتاه با گوجه های کوچک

اگر مو های شما به اندازه کافی بلند است که بتوانید با کش آن ها را ببندید. از گره های بانتو استفاده کنید. از شانه دم باریک برای تقسیم مو های خود به قسمت های کوچک تر استفاده کنید. سپس هر قسمت را به صورت یک دم اسبی کوتاه با کش های پلاستیکی شفاف یا هم رنگ موی خود ببندید.

دم اسبی ها را که بستید، سپس مو ها را دور کش خودشان بپیچید. مو های کوتاه شما به حالت گوجه های ریز در می آید، انتهای موی پیچانده شده را زیر گوجه پنهان کرده و با کش دیگری آن را محکم کنید.

حالت دادن مو کوتاه با گوجه های کوچک
  • می توانید قسمت های کوچک مو را به اشکال مختلف تقسیم کنید. مثلا به جای مربع شکل، آن ها را مثلثی کنید.
  • اینکه مو های کوتاه خود را چگونه تقسیم کنید به خود شما و حالت مو هایتان بستگی دارد. هرچه به قسمت های بیشتری تقسیم کنید، گره های شما کوچک تر خواهند بود.
  • بافت ها را کنار بگذارید و از گره های بانتو معمولی استفاده کنید. این برای مو های مجعد عالی است.

3. حالت دادن مو کوتاه به شکل طناب

با استفاده از بند های طنابی به مو های کوتاه خود پیچ و تاب و حالت بدهید. ابتدا مو های خود را بشویید و به قسمت های مختلف جدا کنید. یک قسمت متوسط را بگیرید و به نرم کننده یا روغن زیتون آغشته کنید، سپس آن را شانه کنید تا صاف شود.

مو های خود را تا پایین چندین بار مانند طناب دور هم بپیچید و سپس به سراغ قسمت بعدی بروید. آن قدر این کار را ادامه دهید تا تمام مو هایتان پیچیده شود. سپس بگذارید مو های شما خشک شود. در انتها طناب ها را از قسمت ریشه مو های خود کمی باز تر کنید، اما قسمت انتهایی را باز نکنید تا حالت خود را حفظ کند.

حالت دادن مو کوتاه به شکل طناب
  • برای طناب زدن هر بخشی از مو را که جدا کرده اید به دو رشته برابر تقسیم کنید، سپس هر رشته را به صورت تکی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. پس از آن رشته ها را در خلاف جهت عقربه های ساعت دور هم بچرخانید و یک طناب تشکیل دهید.
  • کناره های مو های خود را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید، به خصوص اگر موهای شما کوتاه بوده و حالت دادن آن سخت است.

4. فر کردن با انگشت

مو های کوتاه خود را بشویید و شانه کنید تا صاف شوند. سپس قسمت های کوچک از مو جدا کرده و مو های خیس خود را به ژل آغشته کنید. پس از آن مو های خیس و ژلی را دور انگشتان خود آن قدر بچرخانید تا حالت بگیرند. حال صبر کنید تا مو های تان خشک شود این روش جزو راحت ترین روش های حالت دادن به مو های کوتاه است.

  • حین انجام این کار یک اسپری آب کنار دست خود نگهدارید. موقع پیچ دادن مو، هر زمان که مو هایتان شروع به خشک شدن کرد به آن آب اسپری کنید. موهای شما باید مرطوب باشند تا راحت تر حالت بگیرند.

5. دم اسبی های کوچک با مو های کوتاه

مو های خود را به صورت دم اسبی های کوچک درست کنید تا یک حالت شلخته و پف دار ایجاد کنید. مو های خود را شانه کنید، سپس یک مرطوب کننده مو به آن بمالید. از شانه دم باریک برای تقسیم مو های خود به 4 قسمت استفاده کنید. از پیشانی تا انتهای مو را به چهار دسته تقسیم کنید.

قسمت جلویی را حجم داده و به صورت یک دم اسبی کوتاه ببندید و به یک سمت سر (چپ یا راست) بکشید. این فرآیند را با هر قسمت تکرار کنید و تا انتهای سر بروید. سپس هر قسمت را کمی پیچیده و به قسمت بعد متصل کنید در انتها همه مو ها را به صورت دم اسبی با کش ببندید.

  • دم اسبی های کوچک باید از وسط مو های سر شما برداشته شوند.(از فرق سر)
  • دم اسبی ها را کمی بچرخانید تا آرایش مو های کوتاه شما ظاهر شیک تری داشته باشد. می توانید آن ها را برای تمیز تر شدن کار پس از پیچاندن با سنجاق فیکس کنید.
  • اگر مو های کناری سر شما آنقدر بلند نیست که به دم اسبی برسد، قبل از بستن دم اسبی ها، بقل های سر را ببافید.

6. آرایش خامه ای مو کوتاه

بالای سر خود را به صورت پف کرده آرایش کنید و از روغن نارگیل برای صاف کردن کناره های مو های خود استفاده کنید. برای حجم دادن، بالای موهای خود را به سمت جلو با شانه دم باریک شانه کنید.

سپس مو را به سمت عقب برگردانده و با اسپری مو آن را فیکس کنید. از قسمت پشت سر خود شروع به کار کنید و قسمت های کوچک مو را حجم دهید یا بپیچانید تا پف کند، از بابلیس هم می توانید استفاده کنید. اگر از فر کردن استفاده کرده اید مو های فر شده را با دستان خود شانه کنید تا فر ها شل شده و ظاهری پف دار و حجیم به دست آورید.

آرایش خامه ای مو کوتاه
  • برای این که مو های قسمت بالایی تمیز تر و براق تر شود، قبل از شروع به فر کردن، واکس مو یا هر حالت دهنده مو را به قسمت بالای آن بمالید و روی نوک مو های خود تمرکز کنید.

7. دادن حالت موج به مو کوتاه

با انگشتان تان موج ایجاد کنید. ابتدا مو های خود را به موس مو آغشته کنید یا کمی ژل به نوک شانه خود بمالید و شانه کنید. سپس برای حالت دادن مو، آن را دور انگشتان خود پیچیده و آرام به سمت پایین بکشید. اگر مو های شما خیلی کوتاه نیست برای حالت دادن آن می توانید از اتوی مو استفاده کنید.

کافیست مو را یک دور، دور اتو مو پیچیده و اتو را به آرامی به سمت پایین بکشید. سپس خواهید دید که مو های شما حالت دار و پف کرده خواهد شد.

  • برای انجام همین کار با پشت سر از آینه استفاده کنید. اگر امواج پشت سرتان کامل ایجاد نشد، نگران نباشید. حالت دادن جلو سر مهم ترین قسمت مو های کوتاه است.
  • در صورت نیاز مجددا ژل حالت دهنده را روی شانه خود بمالید.

8. بافت آفریقایی

برای این کار مو های خود را بشویید و نرم کننده بزنید. صبر کنید مو های شما خشک شود. سپس به آن روغن یا واکس مو بزنید و شانه کنید تا صاف و براق شود. پس از آن مو های خود را به چندین شاخه تقسیم کنید. هرچه شاخه ها باریک تر باشد، کار شما سخت تر است اما در نهایت زیبا تر می شود.
سپس شروع به بافتن سفت و محکم از کف سر خود کنید برای این بافت نیز باید شاخه ها را از زیر شاخه وسط رد کنید تا برجسته شود.

حالت دادن مو کوتاه با بافت آفریقایی

می توانید از روغن ها و کرم های فروشگاه های محصولات طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید.

2. استفاده از اکسسوری های مو

1. روسری بستن دور سر

برای داشتن ظاهری شیک اما سریع، می توانید از روسری یا دستمال گردن استفاده کنید و آن را دور مو های خود بپیچید. برای این کار یک روسری یا دستمال گردن ابریشمی باریک تهیه کنید یا یک روسری پهن را چند بار از وسط تا کنید تا باریک تر شود. آن را از زیر مو های خود رد کنید. سپس آن را دور سر خود بپیچید و انتهای را به در بالای سر و مو های خود گره بزنید.

حالت دادن مو کوتاه با بستن روسری دور سر

اگر روسری خیلی بلند است، می توانید انتهای آن را زیر گردنتان بپیچید و در آنجا ببندید.

2. حالت دادن به مو کوتاه با ربان پارچه ای

با یک ربان پهن و پارچه ای، مو های کوتاه خود را دم اسبی یا گوجه ای ببندید. ابتدا یک گوجه یا دم اسبی بزرگ درست کنید، سپس آن را با ربان محکم کنید یا یک ربان پهن و پارچه ای را روی سر خود بکشید به طوری که از روی پیشانی، از دو طرف سر و از پشت گوش شما عبور کند. سپس آن را پشت سر خود محکم ببندید.

  • سر بند های پارچه ای نیز در بازار موجو اند و کار ربان را برای شما انجام می دهند و راحت تر اند.
  • همچنین سربند های پارچه ای راهی عالی برای جلوگیری از رویش مو های روی پیشانی نوزادان است. بدون احتیاج به استفاده از کرم های کنترل کننده رویش مو.

3. حلقه های فلزی

گیره ها و حلقه فلزی را به انتها یا بدنه بافت خود متصل کنید. این حلقه های تزئینی و فلزی دارای یک شکستگی از وسط خود هستند. بنابراین می توانید مو های خود را از داخل آن رد کنید و مو ها را ببافید. اگر بافت موردنظر بسیار ضخیم است و حلقه نمی تواند روی آن بچرخد، به جای آن نوار را روی یکی از رشته های تشکیل دهنده بافت بچسبانید.

حالت دادن مو کوتاه با حلقه  های فلزی
  • می توانید این حلقه ها را به صورت آنلاین، از فروشگاه های لوازم آرایشی و فروشگاه هایی که در زمینه لوازم بافندگی تخصص دارند، پیدا کنید.
  • مراقب باشید پس از رد کردن مو قسمت شکستگی را روی هم بیاورید تا باز نشود.

4. گیره های مو

با گیره های مو ظاهری زیبا و شیک ایجاد کنید. یک تار مو را به سمت گوش خود بکشید و آن را با گیره مو محکم کنید. همچنین می توانید از چند گیره در کنار هم استفاده کنید. گیره های فلزی واقعا زیبا و منحصر به فرد اند. همچنین می توانید برای جلوه دادن به مو های کوتاه خود از گیره های مدل دار استفاده کنید.

حالت دادن مو کوتاه با گیره
  • برای زیبایی بیشتر کار می توانید از سنجاق های رنگی یا تزئین شده با چیز هایی مانند سنگ و مروارید استفاده کنید. شما می توانید آن ها را در انواع رنگ های مختلف و زرق و برق دار تهیه کنید. حتی از انتهای برخی از این گیره ها مروارید یا بدلیجات آویزان است.
  • همچنین می توانید از یک تل سیمی که با مهره های تزئینی پوشیده شده است استفاده کنید.

5. پوشاندن با کلاه

مو های کوتاه خود را با کلاه های زیبا آرایش کنید. مو های بالای سر خود را به سمت جلو و مو های کنار سر را را به سمت عقب شانه کنید. یک کلاه بافتنی شل را روی سر خود قرار دهید و آن را به عقب بکشید تا بتوانید خط موی جلویی خود را ببینید یا آن که در تابستان از کلاه های زیبای لبه دار استفاده کنید.

3. تغییر دادن مدل، رنگ و حالت مو های کوتاه

1. رنگ های موقت مو

یکی دیگر از راه های حالت دادن به مو های کوتاه استفاده از گچ مو برای افزودن رگه های رنگی موقت به مو است. دسته هایی را که برای رنگ کردن انتخاب کرده اید با آب کمی خیس کرده تا مرطوب شود. هر گونه گره و شلختی را شانه کنید، سپس تار مو را محکم بکشید تا صاف شود.
گچ موی رنگی را رو و زیر قسمتی که انتخاب کرده ای بکشید تا کامل و یک دست رنگ شود. بگذارید مو ها خشک شوند، سپس مو را با اسپری مو به آرامی اسپری کنید تا رنگ روی مو تثبیت شود.

  • همچنین می توانید به جای گچ، روی مو های خشک از سایه چشم کرمی استفاده کنید. (البته این روش تضمین نمی شود).
  • می توانید مو هایی که با گچ رنگ کرده اید با اتوی مو گرم کنید تا رنگ ملایم تر شود.
  • سعی کنید اندازه قسمتی که برای رنگ کردن انتخاب می کنید متناسب باشد.

2. تراشیدن قسمتی از مو

قسمت های کناری موی خود را بتراشید (به اندازه 0.32 تا 0.64 سانتی متر). نه تنها مراقبت از آن خیلی آسان می شود، بلکه زیباتر نیز به نظر می رسد و استخوان گونه شما را بیشتر به رخ می کشد. همچنین با استفاده از جواهرات و اکسسوری های ریز و درشت و جذاب می توانید جلوه ای زیبا به چهره بدهید.

تراشیدن قسمتی از مو برای آرایش مو کوتاه
  • با تراشیدن تمام مو های بقل سر خود یا تراش دادن به صورت خطوط تزئینی افقی، منحنی یا زیگزاگ با تیغ اصلاح می توانید مدل های جذابی را روی مو های کوتاه خود پیاده کنید.

3. رنگ های دائمی

مو های خود را رنگ جدیدی کنید تا ظاهر شما تغییر کند. شما می توانید مدل طبیعی مو های خود را در هنگام تغییر رنگ مو حفظ کنید. می توانید مو های خود را در یک آرایشگاه رنگ کنید، یا خودتان در خانه با استفاده از یک کیت رنگ این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید پس از رنگ کردن، مو های خود را با نرم کننده مو و شامپو های بدون سولفات شستشو دهید و هفته ای یکبار از سرم و ماسک مو و محصولات نرم کننده عمیق مو استفاده کنید.

  • برای داشتن استایلی منحصر به فرد، یک رنگ غیر طبیعی مانند آبی یا بنفش را به مو های کوتاه خود اضافه کنید. برای نتیجه بهتر باید ابتدا مو های خود را سفید (دکلره) کرده و سپس رنگ کنید.
  • حتی می توانید انتهای مو های خود را سفید کنید تا جلوه ای زیبا داشته باشد. همچنین می توانید انتهای قسمت سفید شده را به رنگ دیگری رنگ آمیزی کنید تا استایل منحصر به فرد تری ایجاد شود.

4. بلند کردن وسط مو

اگر می خواهید کشیده تر دیده شوید، یک مدل مخروطی را امتحان کنید. مو های بالای سر خود را بلند نگه دارید، اما کناره ها را کوتاه تر اصلاح کنید. جوری که بالای سر شما بلندتر باشد و به طرف شقیقه و گردن تان کوتاه تر شود.

حالت دادن مو کوتاه با بلند کردن وسط مو

5. صاف کردن مو

اگر می خواهید مو های شما ظاهری براق تر داشته باشند مو های خود را صاف کنید. صاف کردن مو را با مو های تمیز و نرم شروع کنید. حتما از یک محافظ حرارتی خوب مانند سرم های دوفاز و مقداری نرم کننده مو استفاده کنید.
ابتدا مو های خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید تا هر گونه گره از بین برود. مو های خود را به لایه ها و قسمت های کوچک تقسیم کرده و صاف کنید. بهتر است اتو موی خود را بیشتر از 250 تا 300 درجه سانتی گراد گرم نکنید تا مو هایتان آسیب نبیند.

  • هنگام صاف کردن مو ها، آن ها را با یک شانه دندانه دار شانه کنید.
  • شانه را جلوی اتو صاف نگه دارید و هنگام اتو کردن شانه کنید تا منظم تر صاف شود.
  • از این روش می توان برای حالت دادن به مو های کوتاه به صورت لایه به لایه استفاده کرد

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش نحوه صحیح صاف کردن مو با اتو مو را مطالعه نمایید.

6. فر کردن مو با بیگودی

می توانید مو های خود را با رول های بیگودی فر کنید. رول مو فقط برای افرادی که مو های صاف دارند مناسب نیست. آنها برای حالت دادن و شکل دادن به مو های کوتاه نیز مناسب هستند. ابتدا مو های خود را خیس کنید، سپس رشته های نازک از مو را دور رول های فومی کوچک یا متوسط یا میله ای بپیچید.

اجازه دهید مو های شما کاملاً خشک شود سپس مو های خود را از دور رول ها باز کنید. می توانید انگشتان خود را به آرامی لا به لای آن بکشید تا مو های شما پر تر دیده شود، در انتها هم از اسپری های فیکس کننده مو استفاده کنید.

حالت دادن مو کوتاه با بیگودی
  • مو های خود را قبل از استفاده از رول های مو کمی حالت دهید، مخصوصاً اگر مو های مجعدی دارید.
  • اگر می خواهید فر های کوچک تری داشته باشید، به سراغ رول های باریک تر بروید، قسمت های نازک و کوچک تر از مو را جدا کنید و بعد از فر، انگشتانتان را لای آن نکشید.

7. مدل پرطرفدار موی خیس

با یک ژل موی مخصوص، مو های خود را خیس نشان دهید. بعد از شستن مو های خود، ژل مخصوص را روی مو های خود بمالید. مو های خود را با انگشتان خود بچرخانید تا کمی حالت بگیرند. سپس منتظر بمانید تا خشک شوند. پس از خشک شدن ژل، ظاهری شیک و مرطوب به مو های کوتاه شما می بخشد.

منبع:

wikihow.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.