سلامت پوست, مراقبت از پوست

حوله مناسب پوست و مو باید از چه جنسی باشد؟

حوله مناسب پوست

انواع مختلفی از حوله ها وجود دارد که می توانید خریداری کنید. اما باید حوله ای انتخاب کنید که مناسب پوست و مو شما باشد.

برای انتخاب حوله مناسب پوست و مو ، سه مورد را باید در نظر بگیرید:

  • سرعت خشک شدن حوله: اگر حوله‌ تان سریع‌ تر خشک شود، بهتر است، زیرا حوله‌ های مرطوب، محلی برای رشد و تجمع میکروب‌ ها و باکتری‌ ها هستند.
  • اندازه: یکی از موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید.
  • نرمی: نرمی بر جوهره ترجیحی لوکس یا فاکتور مخملی تمرکز دارد و با کیفیت پارچه های مورد استفاده تعیین می شود.

قبل از خرید حوله حمام به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اینکه به چه سبک حوله ای علاقه دارید، مهم نیست. مطمئن شوید که حوله با مواد با کیفیت ساخته شده است. به دنبال محصولاتی باشید که با پنبه منگنه بلند ساخته شده اند، زیرا با استفاده از آن احساس خیلی خوبی خواهید داشت.

علاوه بر پارچه حوله، باید ساختار، اندازه، وزن، قابلیت جذب، به علاوه جزئیاتی مانند مراقبت و تمیز کردن آن را در نظر بگیرید.

انواع جنس پارچه حوله

جزئیاتی مانند پارچه ای که یک حوله از آن ساخته شده است و نحوه بافته شدن آن می تواند بر کیفیت حوله تولید شده تأثیر بگذارد.

حوله مناسب پوست و مو از نظر جنس

رایج ترین پارچه به کار رفته شده در تولید حوله عبارت اند از:

1. پنبه: پنبه می تواند آب زیادی را جذب کند و به آسانی قابل شستشو است. پنبه اغلب با طول الیافش که به عنوان منگنه شناخته می شوند، متمایز می شود. به طور سنتی، هر چه منگنه ظریف تر و طولانی تر باشد، حوله براق تر است.

2. پنبه مصری: جذابیت لوکس پنبه مصری، حاصل روش های دستچین شده منبع آن است. با قرار دادن فشار کمتر بر روی الیاف گیاه، نخ بسیار ظریفی تولید می‌ شود که منجر به تولید حوله‌ ای فوق‌ العاده نرم و جاذب می‌ شود.

3. پنبه ترک: حوله های تولید شده با پنبه ترک بادوام و در عین حال نازک و دارای الیاف بسیار بلند در بافتی مسطح می باشند که نتیجه آن یک روکش سبک است که به سرعت خشک می شود.

4. پنبه پیما: مشابه پنبه مصری است، پیما از منگنه های بسیار بلند و ظریفی ساخته شده است که باعث تولید حوله ای مجلل و جاذب می شود.

5. پنبه ارگانیک: پنبه ای که از گیاهان عاری از آفت کش ها برداشت می شود و بعداً بدون مواد شیمیایی سمی یا مضر تولید می شود. حوله های پنبه ای ارگانیک به دلیل اینکه در تولید آن هیچ گونه مواد شیمیایی به کار نمی رود، محبوبیت زیادی دارند.
به همین دلیل این حوله ها مناسب برای پوست های حساس و نوزادان هستند.

6. پارچه کتان: پارچه کتان که از الیاف طبیعی بافته شده است، جایگزین بادوام‌ تر و سبک‌ تری برای حوله‌ های حمام نخی است. آن‌ ها آب را سریع‌ تر جذب می‌ کنند و پارچه‌ های طبیعی ضد میکروبی هستند.

7. پارچه مودال: حوله های حمام تهیه شده با پارچه مودال مبتنی بر گیاه، از منابع سلولزی مشتق شده طبیعی مانند خمیرهای چوب درختان توس یا راش ساخته می شوند و کمی بیشتر از پنبه جذب می شوند.

8. پارچه بامبو: یک گزینه سازگار با محیط زیست است، حوله های بامبو نرم و جاذب هستند، اما در مقایسه با مواد دیگر، به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. حوله های تهیه شده با این پارچه، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد حساسیت است، به همین دلیل برای افرادی که آلرژی یا حساسیت پوستی دارند، مناسب است.

9. پارچه میکروفیبر: میکروفیبر یک ماده مصنوعی است که دارای قدرت جذب بالایی است. حوله های تهیه شده با پارچه میکروفیبر، دارای وزن سبک و بادوام هستند و برای افرادی که پوست های حساس دارند، مناسب است.

آیا برای خشک کردن صورت به حوله جداگانه نیاز داریم؟

به گفته متخصصان پوست، حوله صورت شما بیش از آنچه فکر می کنید اهمیت دارد. حوله ای که برای خشک کردن صورت خود استفاده می کنید، باید از حوله ای که برای خشک کردن بدن خود استفاده می کنید جدا باشد.

چطور نظافت حوله را رعایت کنیم؟

حوله ها می توانند یکی از راه های انتقال باکتری ها و قارچ های پوستی باشند. وقتی رطوبت در حوله باقی بماند، باعث انتقال بیماری های باکتریایی می شود. به همین دلیل باید به نظافت حوله خود توجه کنید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

اهمیت نظافت حوله بدن

بعد از استفاده از حوله بلافاصله آن را خشک کنید. حوله را در هوای آزاد و در مقابل نورخورشید قرار دهید تا خشک شود. این کار از انتقال عوامل بیماری زا توسط آن جلوگیری کرده و از ایجاد بوی بد در آن جلوگیری می کند. بنابراین بسیار مهم است که به نظافت حوله خود توجه کنید و به میزان استفاده تان آن را بشویید و خشک کنید.

منبع: apartmenttherapy

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.