سلامت پوست, مراقبت از پوست

خوابیدن با آرایش ؛ چرا نباید با مواد آرایشی بخوابیم؟

خوابیدن با آرایش

خوابیدن با آرایش چیزی است که برای همه ما اتفاق می افتد، اما لزوما عادت عاقلانه ای نیست که بخواهیم به آن عادت کنیم. اگر مرتبا با آرایش زیاد به رختخواب می روید، خود را برای چیزهایی که ممکن است هنگام خواب با آرایش برایتان اتفاق بیفتد آماده کنید.

اگر مراقبت های پوستی مورد نیاز برای پوست که مهم ترین آن پاک کردن و استفاده نکردن از صابون ها و مواد الکلی و قلیایی است رعایت نشود، پوست ما به دلیل کدری، چین و چروک و افتادگی، پیرتر از سن واقعی مان نشان داده می شود.

10 مورد از مضرات با آرایش خوابیدن

چین و چروک

خوابیدن با آرایش می تواند منجر به قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد شود و همچنین باعث تجزیه کلاژن و پیری سریع تر پوست می شود.

چین و چروک یکی از مضرات با آرایش خوابیدن

مسدود شدن منافذ پوست

اگر صورت خود را تمیز نکنید، آلودگی ها و سلول های مرده پوست از بین نمی روند. آن ها روی پوست می مانند، منافذ پوست را مسدود می کنند و منجر به التهاب مزمن شده و باعت ایجاد آکنه و جوش می شود.

مختل شدن تنفس پوست

پوست نیز در زمان خواب، مانند دیگر اجزای بدن نیاز به استراحت و بازسازی دارد. بنابراین در زمان خواب نباید هیچ مواد آرایشی روی پوست باقی بماند تا منافذ پوست بتواند، چربی ترشح کرده و از پوست در مقابل رادیکال های آزاد در هوا محافظت کند. بنابراین اگر مواد آرایشی را روی پوست باقی بگذارید، این فرآیند بسیار مهم مختل خواهد شد.

ایجاد آکنه

پوست ما پُر از منافذ است که اجازه عرق کردن و ترشح چربی را به ما می دهد که یک نرم کننده طبیعی بوده و پوست را مرطوب کرده و سلول های مرده و سایر آلاینده ها را از پوست جدا می کند.

ایجاد آکنه یکی از مضرات خوابیدن با آرایش

زمانی که آرایش می کنید، حفره های پوستتان را می بندید و مانع از ترشح چربی می شوید که می تواند به مرور زمان باعث بزرگ تر شدن منافذ و بروز آکنه و جوش شود.

خشکی پوست

باقی مانده مواد آرایشی روی پوست، سدی در روی پوست ایجاد می کند که از نفوذ مواد مفید روی سطح پوست جلوگیری می کند و جذب محصولات مراقبت از پوست را مهار می کند. این بدان معناست که مرطوب کننده نمی تواند پوست خشک شده شما را تغذیه کند.

کدر شدن رنگ پوست

خوابیدن با آرایش از تولید سلول های جدید پوست در طول شب جلوگیری می کند که منجر به رنگ پریدگی، کدری و فرسوده شدن پوست می شود.

گرفتگی فولیکول های مژه

خوابیدن با ریمل غلیظ ممکن است منجر به مسدود شدن فولیکول های ریز مو و غدد چربی روی پلک های شما شود. وقتی این مناطق مسدود شود، تورم پلک و گل مژه ایجاد می شود.

گل مژه یکی از مضرات خوابیدن با آرایش

شکستن و ریزش مژه ها

یکی از مضرات خوابیدن با آرایش، این است که مواد آرایشی می توانند مژه هایتان را نابود کنند. وقتی با ریمل بخوابید، زمانی که از خواب بیدار شوید شاهد دانه دانه افتادن مژه هایتان خواهید بود.

تحریک و عفونت چشم

سهل انگاری در از بین بردن آرایش چشم می تواند باعث خشکی، قرمزی، تحریک و عفونت شود.

خشک شدن و ترک خوردن لب ها

اگر رژ لب را طولانی مدت رو لب هایتان نگه دارید، می تواند رطوبت لب هایتان را از بین ببرد. خوابیدن با هر نوع رژ لب منجر به خشکی و ترک خوردگی لب ها می شود. بهتر است به جای آن بالم لب، مرطوب کننده لب استفاده کنید.

خشک شدن و ترک خوردن لب یکی از مضرات خوابیدن با آرایش

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.