سلامت پوست, مراقبت از پوست

خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو

خواص روغن شترمرغ

طبق گفته پزشکان و کشاورزان، شترمرغ یک گنجینه اساسی از فواید سلامتی است. روغن شترمرغ حاوی ویتامین های اساسی در کنار سایر مواد مانند امگا 3، امگا 6 و اسیدهای چرب ضروری امگا 9 است. همچنین شامل ویتامین ها و اسیدهای آمینه خاصی است که در حفظ سلامت غشاهای پوست مفید هستند. در این مطلب به بررسی خواص روغن شترمرغ می پردازیم:

نکته: برخلاف محصولات مراقبت از پوست با پایه نفتی، روغن شترمرغ می تواند به عمق بافت های پوست نفوذ کرده و منافذ پوست را از بین ببرد و به پوست شما رطوبت ببخشد.

4 مزیت شگفت انگیز استفاده از روغن شترمرغ

رومیان باستان، مصری ها و فرهنگ های آفریقایی از روغن شترمرغ به عنوان داروی آرایشی و درمانی برای رفع ضایعات و درمان سوختگی ها استفاده می کردند. بسیاری از مزایای روغن شترمرغ از طریق اسیدهای چرب امگا موجود در این روغن حاصل می شود. 4 مزیت روغن شترمرغ عبارت اند از:

1- اثرات چین و چروک را کاهش می دهد

روغن شترمرغ دارای خواص ضد پیری قوی است. استفاده از این روغن نه تنها برای افراد مسن بلکه برای افرادی که قصد دارند، درخشش و جوانی پوست خود را حفظ کنند، مفید است.

این روغن باعث جلوگیری از چین و چروک می شود. همانطور که می دانید پوست شما با افزایش سن، پیر و لاغرتر می شود. اما با استفاده از روغن شترمرغ، پوست به طور قابل توجهی ضخیم می شود که این می تواند باعث حفظ شادابی پوست شود.

جوان سازی پوست با روغن خالص شترمرغ
جوان سازی پوست

2- پوست را مرطوب می کند

مطالعات علمی ثابت کرده است که ترکیب مولکولی روغن شترمرغ همانند ترکیب پوست انسان می باشد. به همین دلیل، از این روغن برای مرطوب سازی پوست استفاده می شود. برای حفظ رطوبت پوست، به شما توصیه می شود، روغن را در طول روز، زیر آرایش خود استفاده کنید. هم چنین می توانید قبل از خواب آن را روی پوست خود ماساژ دهید. روغن شتر مرغ باعث چسبندگی پوست نمی شود، زیرا به سرعت در پوست جذب می شود.

3- پوست را تمیز و سالم نگه می دارد

روغن شترمرغ دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که به سلامت پوست کمک می کند. شما می توانید از روغن شتر مرغ برای تمیز کردن پوست استفاده کنید، زیرا هیچ وقت منافذ پوستی شما را مسدود نمی کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی روغن شترمرغ در رفع پسوریازیس مفید است.

4- با مشکلات پوستی و سایر بیماری ها مقابله می کند

تحقیقات نشان می دهد که اسید لینولئیک، دارای خواص ضد التهابی بوده و تأثیرات مفیدی برای تسکین مشکلات پوستی (تحریک و ناراحتی) دارد. افرادی که از اگزما و بیماری روزاسه رنج می برند، می توانند از روغن خالص شترمرغ، برای کاهش قرمزی صورت استفاده کنند. از جمله مشکلات پوستی که با روغن شترمرغ درمان می شود، عبارت اند از:

درمان مشکلات پوستی با روغن شترمرغ
درمان مشکلات پوستی با روغن شترمرغ

چندین مزیت دیگر روغن شترمرغ برای سلامت

می توانید از روغن خالص شترمرغ برای دیگر موارد سلامت بدن استفاده کنید.

  • تسکین درد گردن
  • تسکین درد عضلات
  • تسکین درد مفاصل
  • پیشگیری از سرطان پوست
  • هم چنین اسیدهای چرب امگا 3 می توانند خطر فشار خون و سکته مغزی را کاهش دهند.

معایب روغن شترمرغ

تنها عیب شناخته شده روغن شترمرغ این است که سریع تر از روغن های دیگر خراب می شود، بنابراین سعی کنید آن را از مراکز معتبر خریداری کنید.

منبع: www.divasworld.org

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.