سلامت پوست, مراقبت از پوست

خواص روغن هسته انار برای پوست و مو

خواص روغن هسته انار

روغن هسته انار منبع غنی از ویتامین C است که یکی از بزرگترین ویتامین ها در مراقبت از پوست به حساب می آید و پوست را تغذیه می کند. انار خواص احیا کننده، ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد پیری را ارائه می دهد که باعث تحریک پوستی درخشان و شفاف می شود. در این مطلب خواص روغن هسته انار برای پوست و مو را به شما خواهیم گفت.

مواد مغذی کلیدی در روغن دانه انار

روغن هسته انار علاوه بر اینکه حاوی مواد مغذی بدن مانند پروتئین، فیبر و فولات است، حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا است. به علاوه، این روغن دارای آنتی اکسیدان های ویتامین C و K است و تا 65٪ اسیدهای چرب در آن قرار دارد!

اسیدهای چرب امگا 5 به عنوان یک آنتی اکسیدان فوق العاده قدرتمند در نظر گرفته می شوند، که برای محافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد مضر که در زندگی روزمره با آن ها روبرو می شویم، بسیار موثر هستند.

7 خاصیت روغن هسته انار برای پوست و مو

1. خاصیت ضد پیری

یکی از خواص روغن هسته انار خاصیت ضد پیری آن است. بر اساس خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و مرطوب کنندگی آن، شاید تاکنون حدس زده باشید که روغن هسته انار یک ماده ضد پیری مناسب است.

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A (یا رتینول) و ویتامین C (یا اسید اسکوربیک) در حالی که باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک ها می شوند، برای مقابله با رادیکال های آزاد عمل می کنند. ترکیبی منحصر به فرد موجود در روغن انار به نام پونیک اسید می تواند ضمن تقویت ترمیم پوست به بهبود خاصیت ارتجاعی و حتی رنگ پوست کمک کند.

2. ضد التهاب، هیدراتاسیون مناسب

به عنوان یک ضد التهاب، روغن هسته انار در کاهش قرمزی یا پوست خشک و پوسته پوسته شدن موثر بوده است، به خصوص به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 6 اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک. روغن هسته انار با ساختار مولکولی منحصر به فرد خود، می تواند به پوست و مو نفوذ کند و باعث آبرسانی شدید شود.

داشتن چنین تنوع گسترده ای به ویژه برای پوست بسیار مفید است، زیرا این اسیدهای چرب از طرق مختلف به پوست کمک می کنند. به عنوان مثال، اسید لینولئیک باعث احتباس رطوبت می شود، در حالی که اسید پالمتیک به عنوان نرم کننده موثر عمل می کند. به لطف مواد مغذی نرم کننده و مرطوب کننده پوست، روغن هسته انار ممکن است برای کسانی که از آکنه، اگزما و پسوریازیس رنج می برند مفید باشد.

3. لکه ها را محو کرده و پوست را روشن می کند

اگر با لمس پوستتان خشکی احساس می کنید، یا اگر جای زخم یا لک پر رنگی دارید، روغن هسته انار می تواند به شما کمک کند. مطالعات نشان داده است که روغن هسته انار می تواند تولید کراتینوسیت ها را ترغیب کند، که به فیبروبلاست ها کمک می کند تا گردش سلول را تحریک کنند.

معنی این برای پوست شما افزایش عملکرد سد دفاعی در برابر اثرات آسیب اشعه UV، از دست دادن آب، باکتری و غیره است. به علاوه، منبع بالای ویتامین C، پونیک اسید و فیتواسترولها به طور طبیعی به تحریک تولید کلاژن و بازسازی سلول کمک می کند تا پوست نرم تری داشته باشید.

خواص روغن هسته انار

4. SPF را بالا می برد

روغن هسته انار ممکن است بتواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند. طبق مطالعه ای که در سال 2001 انجام شد، مشخص شد كه یك ضد آفتاب سنتی در هنگام ترکیب با روغن هسته انار 20٪ موثرتر است. خواص ضد التهابی آن از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

گرچه روغن هسته انار به تنهایی از شما در برابر نور خورشید محافظت نمی کند، اما ممکن است یک لبه به SPF شما اضافه کند.

5. روغن هسته انار به عنوان غذای مو

روغن هسته انار غنی از مواد مغذی است، با تمام آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند ویتامین C اثر تحریک کننده ای بر روی پوست سر شما دارد، باعث افزایش گردش خون، تقویت رگ های خونی و رشد مو می شود. همچنین موهای شکننده و آسیب دیده را احیا می کند.

6. متعادل سازی پوست سر

روغن های پوست سر و PH برای داشتن موهای بدون چربی و براق بودن بسیار ضروری است. روغن هسته انار تعادل در سطح pH پوست سر شما ایجاد می کند و تولید روغن اضافی را متعادل می کند.

7. روغن هسته انار ضد خارش

روغن هسته انار آلودگی ها و باکتری های پوست سر را که می تواند رشد مو را متوقف کند از بین می برد. این ماده همچنین دارای خواص ضد خارش است، به این معنی که می تواند به درمان بیماری هایی مانند پسوریازیس و اگزمای پوست سر و قرمزی، التهاب و خارش کمک کند.

منبع: bona100percentpure

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.