سلامت مو, مراقبت از مو

بهترین مکمل ها برای کنترل و درمان ریزش مو

درمان ریزش مو مکمل

دلایل زیادی وجود دارد که باعث نازک شدن مو می شود. امروز استرس کاری و همچنین حفظ محیطی بدون استرس بسیار مشکل ساز است. این برای بیشتر افراد صدق می کند و افراد زیادی با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.
حتی ممکن است برخی به دلیل شدت حجم کار دچار استرس شوند. بنابراین افراد زیادی به دلیل مشغله های کاری، فرصتی برای مراقبت از سلامت و پوست و موی خود و سایر کارهای روزمره پیدا نمی کنند. به همین دلیل است که مردم از چندین مشکل رنج می برند.
با این حال فرد می تواند به توصیه پزشکان عمل کند و مکمل هایی مصرف کند که می توانند تا حدی این مشکل ها را برطرف کنند. اما این ها باید با تجویز پزشک مصرف شود و مقدار آن باید مناسب باشد. در این مقاله ویتامین ها و مکمل هایی را برای درمان و کنترل ریزش مو به شما معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کنترل ریزش مو با 9 مکمل مفید برای مو

در زیر 9 مکمل برتر که یک فرد می تواند برای جلوگیری و درمان ریزش مو استفاده کند آورده شده است.

اسیدهای چرب امگا 3

این به وفور در انواع خاصی از ماهی ها مانند ساردین یافت می شود. اینها بیشتر به صورت روغن استفاده می شود و در گردو نیز یافت می شود. فرد می تواند مقدار لازم از این روغن را برای جلوگیری از ضعیف شدن ریشه مو ها مصرف کند.

ویتامین D

ویتامین D برای کسانی که از عدم تعادل هورمونی و هر علت مرتبط رنج می برند مفید است. اینها را می توان از داروخانه ها با مقدار بسیار کمتری به صورت کپسول خریداری کرد.

با این حال، مصرف بیش از حد آن ممکن است مضر باشد. قبل از مصرف این داروها باید با پزشک مشورت شود. دوز توصیه شده آن، حدود 400 واحد در روز است.

ویتامین C

ویتامین C به طور معمول در انواع میوه ها و همچنین سبزیجات خاص مانند گریپ فروت، پرتقال، لیمو و غیره یافت می شوند.

درمان ریزش مو با مکمل ویتامین C

ویتامین سی در عملکردهای مختلف بدن بسیار موثر است. این ماده مغذی نیز می باشد و بنابراین فرد می تواند مقداری کپسول از آن را همراه با لیمو یا لیمو ترش به مقدار مناسب برای مقابله با مشکلات مصرف کند.

ویتامین B

ویتامین B مکملی است که در بازار با اشکال مختلف مانند B12، B6 یا B کمپلکس یا موارد دیگر فروخته می شود. این ویتامین عامل رشد مو است و همچنین استرس را تسکین می دهد.

با این حال، مقدار بیش از حد آن ممکن است مضر باشد، بنابراین باید طبق دوز تجویز شده مصرف شود. اگر فردی بخواهد این ویتامین را به طور طبیعی از غذا دریافت کند، باید سبزیجات برگدار بیشتری مصرف کند.

بیشتر بخوانید:

ویتامین A

ویتامین A یک آنتی اکسیدان است که از سفید شدن مو و رادیکال های آزاد مضر جلوگیری کرده و ترشح سبوم را کنترل می کند. اگر فردی از خارش و خشکی رنج می برد، باید این ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجاند. هویج و طالبی منبع خوبی از این ویتامین هستند.

همچنین این ویتامین زمانی خوب است که به شکل کپسول مصرف شود که گاهی اوقات توصیه نمی شود، زیرا متخصصان تغذیه پیشنهاد می دهند که با گنجاندن سبزیجات مناسب در رژیم غذایی خود، این مواد را از منابع طبیعی دریافت کنند.

روی (Zinc)

یکی دیگر از مکمل ها برای درمان ریزش مو روی (زینک) است. زینک یک عامل نظارتی است. 10 میلی گرم دوز پیشنهادی تنها برای 10 روز در هر ماه برای یک فرد بزرگسالی است که از نازک شدن مو رنج می برد. این ماده همچنین مسئول حفظ عملکرد صحیح هورمون ها است.

فرد می تواند قرص هایی از این نوع را بخرد اما این قرص ها نباید بدون نسخه باشد. بدن افراد مختلف در الگوهای مختلف به آن واکنش نشان می دهد.
بنابراین، دوز و آنچه برای فرد مناسب است باید پس از انجام انواع آزمایشات طبق درخواست پزشکان تجویز شود. همچنین زینک را می توان به طور طبیعی از سبزیجات، غلات، حبوبات، مرغ و غیره دریافت کرد.

روی (Zinc) موثر در درمان ریزش مو

GLA

GLA اسید گاما لینولنیک نیز شناخته می شود و یک اسید چرب است. این ماده همچنین به عنوان اسید چرب امگا 6 شناخته می شود که فرد می تواند با استفاده از روغن های خوب در پخت و پز دریافت کند.

با این حال، گرم شدن بیش از حد روغن ها می تواند باعث کاهش تغذیه آنها شود، GLA را می توان به شکل کپسول در دوزهای مناسب مصرف کرد.

معمولا دریافت آن از منابع غذایی کافی است اما به رژیم غذایی فرد بستگی دارد. دوز توصیه شده برای روغن پامچال 500 میلی گرم است که می توان مصرف کرد. همچنین یک فرد می تواند روغن توت سیاه یا سایر روغن های گیاهی را که سرشار از GLA هستند در همان دوز مصرف کند.

اسید فولیک

اسید فولیک به عنوان فولات نیز شناخته می شود و یک ترکیب محلول در آب است. اسید فولیک برای درمان انواع مشکلات استفاده می شود. این ماده باید در دوزهای مناسب برای مبارزه با ریزش مو مصرف شود.

لیزین:

لیزین یک مکمل پروتئینی بسیار محبوب برای درمان ریزش مو و کمک به حجم مو است. این ماده به طور طبیعی در انواع غذاها مانند گوشت، تخم مرغ و همچنین مرغ یا جگر وجود دارد. لیزین مناسب افرادی است که به دلیل کمبود پروتئین در عملکردهای بدن خود دچار مشکل شده اند.

جدای از پیروی از یک رژیم غذایی خوب، این ماده باید تنها در صورت کمبود آن در بدن استفاده شود. کمبود لیزین می تواند باعث موخوره و ریزش مو شود.

منبع: stylesatlife

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.