سلامت پوست, مراقبت از پوست

روش های اصلاح صورت آقایان با استفاده از تیغ و ماشین اصلاح

اصلاح صورت آقایان

برای برخی آقایان اصلاح صورت کار دشواری است. زیرا برخی تکنیک های آن را نمی دانند. این نا آگاهی ممکن است موجب ایحاد زخم یا بریدگی و آسیب به آکنه ها شود. اگر برای اولین بار است که می خواهید اصلاح کنید یا در این کار حرفه ای هستید، فرقی نمی کند با خواندن این مقاله می توانید به تکنیک های بهترین روش های اصلاح صورت آقایان دست یابید.

در ادامه این مقاله به توضیح نکاتی در مورد چگونگی اصلاح آسان تر و راحت تر برای پوست دارای آکنه می پردازیم. برای دریافت این تکنیک ها با ما همراه باشید.

روش های اصلاح صورت آقایان

  1. استفاده از تیغ یا ژیلت (یک لبه، دو لبه، یک بار مصرف یا چند بار مصرف)
  2. استفاده از ماشین اصلاح

بهترین روش اصلاح صورت آقایان با تیغ

مسلماً برای اصلاح صورت نیاز به وسایل اولیه داریم که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

ابزار های مورد استفاده قبل و بعد از اصلاح صورت آقایان

قبل از اصلاح:

  • تیغ
  • کرم، صابون یا ژل اصلاح
  • برس پخش کننده ژل یا کرم اصلاح

بعد از اصلاح:

  • حوله
  • لوسیون مرطوب کننده (افترشیو) پس از اصلاح
ابزار های اصلاح صورت آقایان

پس از معرفی ابزارهای مورد نیاز، به توضیح مرحله به مرحله روش اصلاح صورت آقایان با تیغ می پردازیم:

مرحله اول

پوست خود را هیدراته کنید. آبرسانی یا هیدراته کردن پوست قبل از اصلاح، موهای شما را نرم می کند و باعث می شود اصلاح راحت تر انجام شود. بنابراین، برای به حداقل رساندن بریدگی ها و سوزش پس از اصلاح، ابتدا پوست خود را آبرسانی کنید.

همچنین، بهتر است قبل از اصلاح برای از بین بردن چربی، آلودگی و سلول های مرده سطح پوست از اسکراب صورت یا مواد شست و شو مناسب صورت استفاده کنید و بدین ترتیب پوست خود را برای اصلاح راحت تر آماده کنید.

همچنین، برای راحتی توصیه می کنیم بلافاصله بعد از دوش گرفتن یا حتی زیر دوش اصلاح صورت را انجام دهید.

مرحله دوم

به یاد داشته باشید، بدون کرم یا صابون اصلاح، موهای خود را اصلاح نکنید و یا همان محل را بیش از اندازه اصلاح نکنید. زیرا این می تواند باعث تحریک و خارش پوست شود.

بیشتر بخوانید: روش های رفع خارش پوست بعد از اصلاح

از یک کرم یا ژل یا فوم اصلاح استفاده کنید. با استفاده از برس، کف را در سراسر قسمت های مورد نظر پخش کنید تا به آبرسانی موها، بهبود لغزش تیغ و محافظت در برابر سوزش کمک کند. در هنگام استفاده از کرم اصلاح باید صبر کنید تا 1 دقیقه از زمان استفاده آن بگذرد. سپس، اصلاح را شروع کنید.

قبل از اصلاح صورت آقایان باید از یک کرم یا ژل یا فوم اصلاح استفاده کنند

مرحله سوم

تیغ مورد استفاده را بررسی کنید. در صورت کُند بودن، آن را تعویض کنید و برای شیو از تیغ تیز استفاده کنید. زیرا استفاده از تیغ کُند باعث تحریک پوست می شود.

مرحله چهارم

در زمان اصلاح بهتر است عجله نکنید و با آرامش و حرکات ملایم صورت خود را اصلاح کنید. سعی کنید در هنگام اصلاح، پوست خود را خیلی نکشید. زیرا، کشیدگی بیش از حد پوست در زمان اصلاح، باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود.

اصلاح صورت خود را شروع کنید.

مرحله پنجم

ضربه زدن به تیغ می تواند به قسمت های دقیق تنظیم شده تیغ شما آسیب جدی برساند. بنابراین، در هنگام شست و شو با تیغ، بر سینک ظرفشویی یا هرجای دیگر ضربه نزنید. بهتر است آن را زیر شیر آب و به آرامی بشویید.

مرحله ششم

موهای صورت از جهات مختلف رشد می کنند. بنابراین، در مسیری که راحت ترین حالت را احساس می کنید، اصلاح صورت خود را شروع کنید. این به شما کمک می کند تا حتی در مقابل جوش و آکنه ها نیز اصلاح راحت تری داشته باشید.

در مسیری که راحت ترین حالت را احساس می کنید، اصلاح صورت خود را شروع کنید.

مرحله هفتم

صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. شستن صورت پس از اصلاح (با آب خنک) به بسته شدن منافذ باز کمک می کند.

مرحله هشتم

ممکن است پس از اصلاح، پوست تحریک شده و دچار خارش و سوزش شود. بنابراین، بهتر است از یک لوسیون آبرسان (افترشیو) استفاده کنید تا به پوست شما احساس نرمی و راحتی بدهد.

بهترین روش اصلاح صورت آقایان با ماشین اصلاح

1. آماده سازی و پاک سازی صورت از آلودگی

ابتدا قبل از اصلاح، صورت خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید. توصیه می شود که ابتدا دوش بگیرید. اما در صورتی که وقت دوش گرفتن ندارید یک دستمال را به آب داغ آغشته کنید. سپس، برای چند لحظه روی صورت (قسمت ریش و یا ته ریش خود) قرار دهید. همچنین، می توانید صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده یا شوینده مناسب بشوئید و سپس خشک کنید.

قبل از اصلاح صورت خود را از هر گونه آلودگی با دوش گرفتن پاک کنید

محصولات تخصصی پوست و مو فروشگاه زیپلین

2. از تیز بودن تیغ ماشین اصلاح اطمینان حاصل کنید

توصیه می شود حداقل سالی یکبار تیغ ها را تعویض کنید، در غیر این صورت نمی توانید اصلاح خوبی داشته باشید و ممکن است در نهایت باعث تحریک پوست شما شود.

3. ریش تراش یا ماشین اصلاح را در دست غالب خود نگه دارید

ماشین اصلاح را در دست غالب خود بگیرید. به عنوان مثال، اگر راست دست هستید، ماشین اصلاح را نیز در همان دست بگیرید تا با تسلط بیشتری اصلاح انجام شود. در حالی که با ماشین اصلاح روی پوست خود حرکت می کنید، از دست دیگر خود برای محکم نگه داشتن پوست خود استفاده کنید. ماشین اصلاح را با زاویه مستقیم صورت خود نگه دارید.

از دست دیگر خود برای محکم نگه داشتن پوست خود استفاده کنید.

با یک دست ماشین اصلاح را نگه دارید و با دست دیگر پوست را بکشید تا از صاف قرار گرفتن موها اطمینان حاصل شود. با این کار، ماشین اصلاح به طور حداکثری با پوست تماس برقرار می کند و زمان اصلاح را کاهش می دهد. اگر با این روش، اصلاح صورت خود را انجام دهید، بهترین و تمیز ترین اصلاح ممکن را خواهید داشت.

4. گردن و زیر فک خود را اصلاح کنید

این منطقه (گردن و زیر فک) حساس ترین و پیچیده ترین قسمت اصلاح است. به همین دلیل در زمان اصلاح، وقت بیشتری از شما می گیرد. برای شروع آن به آینه نزدیک شوید و سر خود را به سمت بالا متمایل کنید تا بهترین زاویه دید را به دست آورید.
بسیاری از مردانی که دارای پوست حساس هستند، باید ابتدا حساس ترین قسمت ها را مانند: ناحیه گردن و زیر استخوان فک را بتراشند. سپس به نقاط سفت تری مانند: بین گوش، بینی و دهان بروند. زیرا برخی از ریش تراش ها گرما ایجاد می کنند که می تواند باعث تحریک شود.

گردن و زیر فک حساس ترین و پیچیده ترین قسمت اصلاح است.

5. گونه ها و کناره صورت خود را اصلاح کنید

معمولاً برای تراشیدن گونه ها و کناره صورت، ماشین اصلاح را از بالا به سمت فک خود حرکت دهید. برای برقراری تعادل کناره های گوش، می توانید در مقابل آینه آن را تنظیم کنید.

6. قسمت زیر بینی را بتراشید

برای تراشیدن سبیل زیر بینی، می توانید (با فرض اینکه راست دست هستید) با دست راست ماشین ریش تراش را نگه دارید. سپس، از انگشت سبابه دست چپ خود برای بلند کردن بینی خود استفاده کنید و لب فوقانی خود را به سمت پایین فشار دهید تا سطح بیشتری برای اصلاح برای شما فراهم شود.

همچنین می توانید لب فوقانی خود را از جهتی که اصلاح می کنید دور کنید. به عنوان مثال ، وقتی لب بالایی خود را به سمت راست حرکت می دهید، به سمت پایین و چپ اصلاح کنید. این کار به صاف شدن پوست شما کمک می کند و ماشین اصلاح، موهای بیشتری را حذف می کند.

7. زیر لب و چانه خود را اصلاح کنید

برای این کار می توانید لب پایینی خود را با دندان بالایی تان بگیرید تا سطح بیشتری از مو ها در دسترس ماشین اصلاح باشد.

8. برای نقاط از دست رفته، صورت خود را در آینه بررسی کنید

ماشین های اصلاح برقی ممکن است قسمت های کوچکی را در نقاطی که دسترسی به آن ها دشوار است، باقی بگذارند. بنابراین، بهتر است قبل از کنار گذاشتن ریش تراش، خود را در آینه نگاه کنید. موهای تراشیده شده را بشویید و پاک کنید. سپس، با نوک انگشتان، صورت خود را لمس کنید تا ببینید آیا تار مویی باقی مانده است یا خیر.

رعایت چند نکته پس از اصلاح

افرادی که دارای آکنه هستند، پس از اصلاح رعایت این چند نکته برایشان ضروری است. این شامل:

  • قبل از اصلاح صورت و گردن خود را بشویید و آبرسانی کنید. شست و شوی صورت یا اسکراب صورت قبل از اصلاح باعث گرم شدن، تمیز شدن عمیق و نرم شدن موهای صورت می شود.
  • همچنین باید پوست را حداقل سه دقیقه با آب گرم آبرسانی کنید تا موهای صورت شما نرم شده و برش راحت تر شود.
  • ژل مناسب اصلاح را انتخاب کنید. این ژل ها برای از بین بردن آلودگی و روغن طراحی شده است.
  • دقت کنید در هنگام اصلاح در قسمت هایی که پوست دچار آسیب شده (زخم، بریدگی یا جوش و آکنه)، از ضربات آرام و ملایم استفاده کنید.
  • بعد از اصلاح، از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.
  • صورت خود را شب ها با اسکراب بدون صابون بشویید تا تجمع روزانه روغن از بین برود.

منبع:

https://gillette.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.