سلامت پوست, مراقبت از پوست

بهترین نکات برای زیبایی زنان بالای 40 سال!

زیبایی زنان بالای 40 سال

در این مقاله می خواهیم نکاتی برای زیبایی زنان بالای 40 سال را به شما بگوییم. بسیاری از ما دوست داریم وقتی از دهه 30 عبور می کنیم و پا به دهه 40 می گذاریم، همچنان زیبا به نظر برسیم. انتخاب مواد آرایشی مناسب همراه با رژیم غذایی صحیح و درست مهم ترین مواردی هستند که باید با افزایش سن به خاطر بسپارید.

آن چه مهم تر است این است که، صرف نظر از اینکه در چه سنی هستید، باید خود و ظاهر خود را دوست داشته باشید. همانطور که گفتم، یافتن ترکیبی مناسب از مواد آرایشی و نکات مراقبت از پوست برای زنان بالای 40 سال می تواند کمی مشکل باشد. اما وقتی ترکیب مناسبی داشته باشید، روی پوست شما معجزه می کند و باعث می شود نه تنها جوان بلکه زیبا نیز به نظر برسید.

10 نکته برای زیبایی زنان بالای 40 سال

1. لایه برداری

لایه برداری از پوست مرده را در روند مراقبت از پوست در نظر بگیرید. شما باید با توجه به نوع پوست و البته فصل نیز یک اسکراب انتخاب کنید. اگر پوستی خشک دارید، می توانید از اسکراب بر پایه کرم استفاده کنید که علاوه بر تمیز کردن، مرطوب کننده پوست نیز خواهد بود. اگر پوست چربی دارید، از اسکراب مبتنی بر ژل استفاده کنید که به کنترل ترشح چربی کمک کرده و صورت شما را پاک و تمیز می کند.

2. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید

هرچه پیرتر می شویم، پوست ما خشک تر می شود، زیرا فعالیت غدد تولید کننده چربی در پوست کاهش می یابد. بنابراین از یک مرطوب کننده سبک حاوی روغن های طبیعی استفاده کنید که پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد.

3. از ماسک صورت استفاده کنید

برای آبرسانی به پوست خود از ماسک صورت مناسب استفاده کنید. ماسک های آبرسان صورت که می توانید در خانه تهیه کنید را امتحان کنید. در این جا یک ماسک ساده متناسب با انواع پوست را برای شما تهیه کردیم:

زیبایی زنان بالای 40 سال با استفاده از ماسک صورت

مواد لازم:

  • 1 عدد موز
  • 2 قاشق چای خوری ماست
  • نصف چای خوری عسل

روش تهیه:

یک موز را له کرده تا نرم شود و با 2 قاشق چای خوری ماست و نصف قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید (مقادیر ماست و عسل را طوری تنظیم کنید که ماسک زیاد شل نباشد). 
ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

حتما بخوانید: انواع بهترین ماسک های صورت خانگی

4. از چشمان خود مواظبت کنید

خطوط ظریف و چین و چروک اطراف چشم از اولین علائم پیری است. از یک ژل یا کرم دور چشم مناسب استفاده کنید که باعث تغذیه اطراف چشم شما و از بین بردن خطوط ریز چین و چروک در هنگام خواب شود.

مراقبت از دور چشم ها لازمه زیبایی زنان بالای 40 سال

5. از آرایش مناسب استفاده کنید

نکات مناسب آرایشی برای زنان بالای 40 سال ، راز جوان به نظر رسیدن و جذاب بودن آن ها است! سعی کنید آرایش ملایم و ظریف داشته باشید. سعی کنید به جای استفاده از سایه های براق از سایه های مات مناسب با چشم های خود استفاده کنید.

برای لب های خود، از رژ لب روشن تر مانند صورتی استفاده کنید. از رژگونه و پرایمر با کیفیت خوب استفاده کنید.

6. استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

چه در خانه هستید یا در خیابان، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب می تواند صدمات جبران ناپذیری به پوست وارد کند. بنابراین سعی کنید از کرم ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید.

خرید انواع ضد آفتاب مناسب پوست در فروشگاه اینترنتی زیپلین

7. ماساژ صورت و بدن

راز زیبایی زنان و خانم های بالای 40 سال که جوان مانده اند، ماساژ صورت شان است. ماساژ به بهبود گردش خون و جلوگیری از تضعیف پوست و کاهش چروک زودرس پوست کمک می کند.

زیبایی زنان بالای 40 سال با ماساژ صورت و بدن

ماساژ بدن نیز یکی از راه های بسیار مناسب، برای خلاص شدن از استرس است. زمانی که استرس از شما دور می شود و آرام هستید، جوان تر به نظر می رسید.

8. به تغذیه تان توجه کنید

وعده های غذایی متعادل بخورید. مقدار زیادی سبزیجات تازه و سالاد و میوه در رژیم غذایی خود بگنجانید. حداقل 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید تا سموم بدن تان دفع شود. از استعمال سیگار، الکل و نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید زیرا برای شما مفید نیستند.

زیبایی زنان بالای 40 سال با اهمیت به تغذیه

9. از کرم شب استفاده کنید

به عنوان بخشی از روند مراقبت از پوست خود به طور مرتب از کرم شب استفاده کنید. اگر آرایش می کنید، صورت خود را کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ اثری از آرایش روی صورت تان باقی نمانده است.

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و قبل از خواب از کرم شب آبرسان استفاده کنید. کرم شب، در هنگام خواب پوست شما را آبرسانی می کند و با استفاده منظم از آن، با چهره ای درخشان و شاداب از خواب بیدار می شوید.

زیبایی زنان بالای 40 سال با استفاده از کرم شب

10. شاد و خندان باشید

یکی از مهم ترین عوامل زیبا به نظر رسیدن، شاد بودن و لبخند زدن است. از درون زیبا باشید. در یک پارک نزدیک به منزل تان سعی کنید برای پیاده روی و دویدن بروید و همیشه سعی کنید افکار شاد و مثبتی داشته باشید. زیرا در زیبایی و شخصیت شما تاثیر خواهد گذاشت.

امیدوارم این نکات زیبایی زنان بالای 40 سال برای شما مفید واقع شده باشد. شاد و پیروز باشید.

منبع: stylecraze

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.