آرایش صورت, مراقبت از پوست

نحوه صحیح رژگونه زدن برای داشتن آرایش جذاب تر و طبیعی تر

آموزش شیوه صحیح رژگونه زدن

رژگونه یک ماده آرایشی اساسی است که می تواند زیبایی، شادابی و جوانی پوست صورت را برای شما به ارمغان آورد. با این حال، روش صحیح استفاده از بلاش در چهره منحصر به فرد شما می تواند چالش برانگیز باشد. از روش های صحیح رژگونه زدن استفاده کنید. در مناطقی که به بهترین وجه چهره شما را تکمیل می کنند استفاده کنید و رنگ و بافتی را انتخاب کنید که به خوبی برای پوست شما مفید باشد تا گونه های شما فوق العاده جلوه کند.

زمان مورد نیاز: 10 دقیقه.

چگونه با بلاش رژگونه بزنیم؟

  1. آماده سازی پوست برای آرایش

    پوست صورت خود را قبل از استفاده از رژگونه ماساژ دهید. برای اینکه از نتیجه آرایش خود راضی باشید، ابتدا مرطوب کننده، سپس کانسیلر و بعد از آن پنکک یا کرم پودر را به صورتتان زده و در نهایت رژگونه را استفاده می کنید بعد از استفاده از رژگونه، آرایش ابرو، سایه چشم، خط چشم و در آخر ریمل مژه خود را استفاده می کنید. بعد از انجام این کار مطمئن شوید که آرایش شما متعادل به نظر می رسد و در جایی که آن را اعمال می کنید باقی می ماند این کار مهم است.رژگونه زدن

  2. قلم خود را به آرامی روی پودر رژگونه خود بکشید.

    اگر از پودر استفاده می کنید، یک قلم موی کرکی متوسط را به آرامی درون آن بزنید و سپس روی آن ضربه بزنید تا بیش از حد پودر روی قلم شما نباشد. پودر را روی گونه های خود بمالید و سپس با یک برس تمیز جداگانه آن را روی گونه خود بکشید تا خوب با رنگ پوست شما ترکیب شود.
    در انتها به سمت پایین با قلم روی گونه خود بکشید تا مو های صورت شما صاف بر روی سطح پوست شما قرار بگیرد.

  3. انگشت خود را به رژگونه آغشته کنید

    اول رژگونه را با انگشت به گونه خود بزنید تا رژگونه با پوست گونه شما ترکیب وهماهنگ شود. بعد از آن از یک ابر یا پد آرایشی برای مخلوط کردن و طبیعی تر جلوه کردن روی گونه خود بکشید و در انتها یک بار دیگر با قلم رژگونه آن را ترکیب کنید تا کاملا با پوست شما ترکیب شود.
    در صورت استفاده از رژگونه های کرمی برای بهترین نتیجه، از زیر ساز های آرایشی استفاده کنید.

  4. لکه های اضافی را با یک پارچه پاک کنید.

    برای گونه های خود از رژگونه های خیلی ملایم استفاده نکنید چون صورت شما را کسل و بی روح نشان می دهد. برای این که رژگونه شما کمی ملایم تر بشود پس از استفاده از رژگونه، با گذاشتن یک پارچه یا پد نرم روی صورت و فشار آرام روی گونه خود، رژگونه خود را ملایم تر کنید.ملایم کردن رژگونه

  5. رژگونه را مانند قلب یا به شکل C بزنید

    اگر صورت شما از نوع قلبی شکل است، رژگونه خود را در یک خط خمیده از بالای شقیقه خود به سمت گونه خود بمالید. رژگونه را کمی نرم تر بر روی شقیقه خود بمالید و با نزدیک شدن به ناحیه گونه، به تدریج فشار را افزایش دهید.

    رژگونه زدن صورت قلبی شکل
  6. اگر صورت شما گرد است از سیب گونه های خود جلوگیری کنید.

    لپ خود را به داخل ببرید( مانند تصویر) و قلم موی رژگونه را به آرامی در یک خط زیر گونه های خود بکشید. به سیب گونه های خود رژگونه نزنید زیرا این باعث می شود صورت شما گرد تر به نظر برسد.

    رژگونه زدن صورت گرد
  7. اگر صورت شما بیضی شکل است، از گونه‌ به سمت شقیقه بکشید

    با استفاده از ضربه های نرم، از برجسته ترین قسمت استخوان گونه خود به سمت لاله گوش، قلم را بکشید و کم کم رژگونه را به سمت بالای شقیقه نیز اضافه کنید.

    رژگونه زدن صورت بیضی شکل
  8. اگر صورت مربع شکل دارید، رژگونه را با حرکت دایره ای بزنید.

    رژگونه خود را مستقیماً روی سیب گونه های خود بصورت دایره ای بزنید تا قسمت های زاویه دار نرم شود و بیننده را به دور ترین قسمت صورت خود جلب کند.

    رژگونه زدن صورت مربعی

چند نکته مهم در رابطه با رژگونه زدن

1. ابتدا پوست خود را به روش درست آماده کنید.

برای اینکه پوست صورت شما خوب آرایش شود و تمام روز بماند، همیشه ابتدا صورت خود را بشویید و مرطوب کنید. همچنین پوست خشک یا چرب آرایش را به تنهایی نگه نمی دارد. بنابراین سالم نگه داشتن پوست، لایه برداری، تمیز و لطیف بودن پوست باعث می شود آرایش به زیبایی و طولانی تر برای شما بماند.

برای اینکه آرایش و همچنین رژگونه خود برای مدت طولانی روی صورت شما بماند، از زیر ساز آرایشی خوب استفاده کنید که پوست را آماده می کند و یک زیر ساز با کیفیت به شما کمک می کند تا آرایش در تمام طول روز دوام داشته باشد.

2. رنگ رژگونه را متناسب با رنگ پست خود انتخاب کنید

برای این که رژ گونه به صورت شما زیبایی بدهد اول باید با سایه آرایشی(کرم پودر یا پنکک) صورت خود را یک دست کنید. نه بیش از حد صورتتان را برنز کنید و نه خیلی سفید.

چیزی که بتواند چهره شما را نرمال و جوان نشان بدهد خوب است. نکته اصلی این است که چیزی را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ پوست طبیعی شما باشد.

3. قلم موی درست انتخاب کنید

می دانیم که آرایش صحیح به درست انتخاب کردن وسایلی که ما آن ها را انتخاب می کنیم، بستگی دارد.یکی از آن وسایل هم انتخاب درست قلم مو برای رژگونه زدن است.

یک قلم موی مخصوص رژگونه باید مو های متراکم، طبیعی، نرم داشته باشد تا به راحتی بتواند رنگ را پخش کند.

یک قلم مو بسته بندی شده محکم می تواند رژگونه زیادی را پخش کند ولی شما اگر برس با مو های کم تر و یا نازک تر را انتخاب کنید، همان کار را برای شما انجام می دهد.

4. طبیعی، طبیعی و طبیعی تر

فقط رژگونه زدن در مناطق مناسب کافی نیست. باید مطمئن شوید که این ترکیب نیز به خوبی با صورت شما یکسان شده است.

از یک اسفنج مرطوب یا قلم موی سفت استفاده کنید تا رژگونه صورت خود را کاملا ترکیب کنید. به یاد داشته باشید: رژگونه باید در صورت شما طبیعی جلوه کند (آرایش صورت شما را مسخره وخنده دار نشان ندهد) و در عین حال رنگی قابل توجه و براق باشد.

5. در قسمت های دیگر صورت، از رژگونه می توانید استفاده کنید

یکی از بهترین موارد استفاده از رژگونه: می توانید از آن در هر ویژگی صورت استفاده کنید. رژگونه را روی گونه های خود بزنید و با استفاده از یک قلم موی مخصوص، رژگونه را از گونه ها تا سمت مو بکشید.

سپس از آنچه در انگشت خود باقی مانده استفاده کنید تا آن را روی پلک خود بکشید وبه سمت بالا به سمت ابرو مخلوط کنید. از قرار دادن هر نوع رژگونه یا رنگی در کنار زخم های خود، خود داری کنید. (نمی خواهیم مریض به نظر برسید)

اگر می خواهید از رژگونه زدن به جای سایه چشم استفاده کنید، یا باید از مژه ها دورتر باشد یا خط چشم سیاه داشته باشید که آن ها را از یک دیگر جدا کند.

اگر رژگونه روی صورت شما هنوز زیاد است با گرفتن اضافه ی رژگونه توسط انگشت خود و زدن آن به لب ها، آرایش خود را به اتمام برسانید.

6. رژگونه خود را با یک پد یا پارچه نرم تنظیم کنید.

در حالی که پودر رژگونه می تواند محصولی عالی برای تنظیم آرایش شما باشد، این امر می تواند به پوست شما جلوه ای لطیف بخشد، خصوصاً اگر روند پوست شما خشک است.

در عوض، با نگه داشتن یک پد یا پارچه نرم به گونه، رژگونه خود را ترکیب کرده و سپس به آرامی با یک اسفنج آرایشی فشار دهید. این باعث می شود هر پودر یا کرم اضافی بدون لرزش درخشش شما را جذب کند.

7. چه موقع از رژگونه براق استفاده کنیم؟

رژگونه براق می تواند پوست صاف را درخشان و براق جلوه دهد، اما به شما هشدار می دهیم از استفاده از آن بر روی بافت های پوستی خشن خودداری کنید، چون پوست شما را خشک تر یا نا موزون تر نشان می دهد.

استفاده از رژگونه براق می تواند جوش ها، برجستگی ها و منافذ بزرگ را بزرگتر نشان دهد. اگر پوست خشک دارید و در زمستان پوست شما ترک بر می دارد از مرطوب کننده مخصوص برای پوست خود استفاده کنید.

8. هنگام کانتور کردن، رژ گونه را فراموش نکنید

همه ما هم اکنون می دانیم که کانتورینگ راهی عالی برای حک کردن گونه ها و زاویه های فک با استفاده از آرایش است، اما اگر در انتها از رژگونه استفاده نکنید، یکی از مراحل مهم آرایش را انجام نداده اید. ملکه کانتور کایلی جنر همیشه در پایان کار خود مجددا رژگونه را به آرایش خود اضافه می کند.

او می گوید: “رژگونه به من حس خوبی می دهد. از نظر من آرایش با آن کامل می شود.” بعد از کانتور از رژگونه برای ملایم کردن رنگ گونه ها و استخوان گونه های خود استفاده کنید. این باعث می شود نتیجه نهایی گرمتر و طبیعی تر به نظر برسد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.