سلامت پوست, مراقبت از پوست

6 نوشیدنی مفید و ضروری صبحگاهی برای داشتن پوست درخشان

نوشیدنی مفید پوست

علاوه بر دفع سموم از بدن، نوشیدنی های صبحگاهی به حفظ سلامت پوست کمک کرده و پوست شما را درخشان می کنند. در این مقاله قصد داریم 6 نوشیدنی مفید و ضروری شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم تا با نوشیدن آن ها بتوانید پوست درخشانی داشته باشید.

نوشیدنی‌ های صبحگاهی سرشار از پروتئین، ویتامین و سایر ریز مغذی‌ ها است که رشد مو را تقویت کرده و سلامت پوست را بهبود می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

نوشیدنی های صبحگاهی چه اهمیتی دارند؟

نوشیدن آب یا آبمیوه تازه اول صبح به دفع سموم از بدن و هیدراته شدن آن کمک می کند.
یک مطالعه در طی یک آزمایش نشان داد که افرادی که آب بیشتری می‌ نوشیدند، نسبت به شرکت‌ کنندگانی که معمولا آب کمتری می‌ نوشیدند، هیدراتاسیون پوست آن ها بهتر بود.

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم، pH معده ما بسیار اسیدی می‌ ماند. متابولیسم ما نیز کند می ماند. پس از یک شبه ناشتا، روده و معده ما نرم می شود که به جذب آسان مواد مغذی کمک می کند.

بنابراین، اگر روز خود را با یک نوشیدنی سالم آغاز کنیم، روده می تواند مواد مغذی را با حداکثر ظرفیت خود جذب کند. به همین دلیل است که شروع روز با مصرف یک نوشیدنی سالم توصیه می شود.

انواع نوشیدنی مفید و ضروری برای داشتن پوست درخشان

به غیر از نوشیدن آب آشامیدنی هنگام صبح، می توانید نوشیدنی های سالم دیگری را به برنامه روزانه صبحگاهی خود اضافه کنید تا پوست خود را تقویت کنید. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1. آب لیمو و عسل

مصرف لیمو و عسل با آب ولرم برای پوست معجزه می کند. مطالعه‌ ای نشان داد که آب لیمو در برابر رشد قارچ‌ های ایجاد کننده بیماری‌ های پوستی بسیار مؤثر است. علاوه بر این، حاوی ویتامین C است که به جوانسازی پوست کمک می کند و باعث رشد سلول های سالم پوست می شود.

آب لیمو و عسل نوشیدنی مفید پوست

بیشتر بخوانید: خواص لیمو ترش برای پوست و مو‎

از سوی دیگر، عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که نه تنها چربی اضافی پوست را از بین می برد، بلکه منافذ پوست را نیز باز می کند. (بسته شدن منافذ باعث ایجاد آکنه می شود، بنابراین استفاده از این نوشیدنی می تواند کمک کننده باشد).

روش استفاده:

  • یک لیمو ترش کوچک را در یک لیوان آب ولرم فشار دهید.
  • 2 یا 3 قاشق عسل خالص را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • صبح آن را با معده خالی بنوشید.

فواید

یک لیوان آب لیمو و عسل نه تنها به هضم غذا کمک می کند، بلکه باعث ایجاد پوستی شفاف و بدون جوش و آکنه خواهد شد.

2. آب میوه

آب میوه های تازه حاوی مقدار زیادی ویتامین و ریز مغذی ها هستند که سلامت پوست شما را تقویت می کنند.
سیب حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از علائم پیری زودرس روی پوست کمک می کند، انار دارای خواص ضد پیری است که به تجدید سلول های پوست کمک می کند، پرتقال حاوی ویتامین C است که به مبارزه با فعالیت رادیکال های آزاد در پوست شما کمک می کند.
شما می توانید یک لیوان آب میوه تازه به انتخاب خود مصرف کنید تا پوست تان درخشندگی بیشتری داشته باشد.

روش استفاده:

  • یک پرتقال یا یک انار بردارید.
  • پوست آن را جدا کنید.
  • از آبمیوه گیری برای گرفتن آبِ میوه استفاده کنید.
  • آبمیوه را در یک لیوان تمیز صاف کرده و بنوشید.

2. چای سبز

چای سبز به افزایش متابولیسم کمک می کند. در صبح، متابولیسم پایینی داریم، بنابراین نوشیدنی هایی مانند چای سبز به افزایش متابولیسم کمک می کند.
علاوه بر این، چای سبز حاوی فلاونوئیدی به نام کاتچین است، آنتی اکسیدانی که پیری پوست را به تاخیر می اندازد. بنابراین چای سبز را نیز به عنوان نوشیدنی مفید و ضروری برای سلامت پوست می توانید در نظر بگیرید.

چای سبز نوشیدنی مفید پوست

روش استفاده:

  • آب را در یک قابلمه بجوشانید.
  • یک قاشق از برگ های چای سبز را به آن اضافه کنید
  • 2-3 دقیقه یا کمتر بسته به طعمی که انتخاب می کنید بگذارید دم بکشد.
  • چای را صاف کرده و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.
  • بگذارید چند ثانیه خنک شود.
  • و بعد از نوشیدنی چای خود لذت ببرید.

فواید

نوشیدن یک فنجان چای سبز در صبح می تواند سلامت پوست شما را تقویت کند، مشکلات آکنه را درمان کند، منافذ را باز کند و غیره. پلی فنول های چای سبز می توانند مراحل سرطان زایی پوست را مهار یا کند کنند.

3. آب سبزیجات

مانند آب میوه ها، آب سبزیجات نیز سرشار از ویتامین ها و ریز مغذی ها هستند و برای پوست مفید هستند. شروع روز با یک لیوان آب سبزیجات تازه نه تنها به پوست شما درخشندگی طبیعی می بخشد بلکه از آکنه، خشکی و غیره نیز جلوگیری می کند.

در اینجا دو ایده سریع برای استفاده از آب سبزیجات وجود دارد.

الف) آب خیار و اسفناج

آب خیار و اسفناج به طور طبیعی پوست شما را آبرسانی می کند در حالی که محتوای غنی فیبر به حذف سموم کمک می کند. برای داشتن پوستی درخشان، هر روز یک لیوان از این آبمیوه بنوشید.

روش استفاده:

  • یک خیار متوسط ​​را پوست بگیرید.
  • 10-12 برگ اسفناج تازه بردارید.
  • آنها را کاملا بشویید.
  • خیار و اسفناج را با ¼ فنجان آب مخلوط کنید.
  • یک قاشق عسل به آن اضافه کنید (اختیاری).
  • آب میوه را در یک لیوان بریزید و از نوشیدنی خود لذت ببرید.

فواید

خیار و اسفناج هر دو غنی از ویتامین A هستند. مصرف منظم این نوشیدنی به مبارزه با مشکلات رنگدانه پوست کمک می کند. همچنین شما را از شر لکه های تیره و آکنه خلاص کرده و روند پیری پوست را کند می کند.

ب) آب هویج و چغندر

هویج و چغندر هر دو سبزیجات ریشه ای و سرشار از مواد مغذی هستند. نوشیدن هر روز یک لیوان از این آب نه تنها پوست شما را بی عیب و نقص می کند، بلکه به آسانی حرکت روده، سم زدایی بدن و بهبود عملکرد کبد کمک می کند.

روش استفاده:

  • یک چغندر متوسط و دو عدد هویج بردارید.
  • آنها را کاملا بشویید و پوست آن را جدا کنید.
  • و با ¼ فنجان آب مخلوط کنید.
  • برای طعم دادن به آن می توانید یک تکه زنجبیل به آن اضافه کنید.
  • آن را در یخچال بگذارید یا چند تکه یخ اضافه کنید و اول صبح آن را بنوشید.

فواید

آب هویج و چغندر با مشکلات رنگدانه پوست مبارزه می کند. این آب میوه همچنین به احیای پوست شما کمک می کند. هر دو سبزیجات از درون پوست را آبرسانی می کنند و پوست شما را نرم و لطیف می کنند. اگر مشکل آکنه دارید، نوشیدن منظم این آبمیوه می تواند به حل مشکل شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: تهیه 8 ماسک صورت با چغندر برای انواع پوست

4. شیر زردچوبه

شیر زردچوبه یکی دیگر از نوشیدنی هایی مفید است که فواید متعددی برای سلامتی و پوست دارد. همچنین به عنوان یک داروی سنتی به عنوان یک عامل آنتی بیوتیک و ضد ویروسی عمل می کند.

شیر زردچوبه نوشیدنی مفید پوست

روش استفاده:

  • شیر را بجوشانید و بگذارید کمی خنک شود.
  • ریشه زردچوبه تازه را بردارید و رنده کنید. از طرف دیگر، اگر نمی توانید ریشه تازه را تهیه کنید، می توانید از پودر زردچوبه ارگانیک استفاده کنید.
  • آن را به خوبی با شیر مخلوط کنید. می توانید مقداری زنجبیل نیز اضافه کنید.
  • آن را گرم بنوشید.

فواید

خاصیت ضد باکتریایی زردچوبه به از بین بردن آکنه پوست کمک می کند، در حالی که شیر پوست را آبرسانی می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که روند پیری را به تاخیر می اندازد.

نکته: مقدار هورمون‌ های موجود در محصولات لبنی مانند شیر می‌ تواند منافذ پوست را مسدود کند و باعث چرب‌ تر شدن پوست شود که این امر آن را مستعد ابتلا به آکنه می‌ کند. از این رو، افراد دارای پوست چرب باید از خوردن شیر زیاد خودداری کنند.

آب نارگیل

شروع روز با یک لیوان پر از آب نارگیل تازه به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند. به تولید کلاژن کمک می کند، خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند و پوست را به طور طبیعی آبرسانی می کند.

روش استفاده:

  • می توانید مستقیماً آب نارگیل بنوشید.
  • آب نارگیل شیرینی طبیعی دارد بنابراین نیازی به افزودن شیرین کننده اضافی نیست.

فواید

آب نارگیل غنی از مواد مغذی است. این میوه سرشار از ویتامین B2، ویتامین B3 و ویتامین C است. نوشیدن منظم آب نارگیل از خشکی پوست جلوگیری می کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و پوست شما را درخشان می کند.

آیا میدانستید؟

آب نارگیل دارای مقدار زیادی مواد مغذی و آنزیم های طبیعی است و کالری کمی دارد که آن را به نوشیدنی عالی برای کاهش وزن تبدیل می کند. همچنین برای جلوگیری از کم آبی و مشکلات یبوست توصیه می شود.

سخن آخر

از استفاده از محصولات مختلف برای مراقبت از پوست گرفته تا استفاده از روش های خانگی، همه ما برای داشتن پوستی سالم و درخشان تلاش می کنیم. چیزی که ما اغلب نادیده می گیریم پاکسازی سیستم بدن از درون است.

نوشیدن نوشیدنی های سالم و مفید در طول صبح نه تنها سموم مضر را از بدن شما دفع می کند بلکه پوست شفافی به شما می دهد و سلامت کلی شما را نیز بهبود می بخشد. روز خود را با این نوشیدنی های ساده و در عین حال ضروری شروع کنید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

منبع: skinkraft

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.