زیبایی ناخن, مراقبت از ناخن

چگونه لاک ناخن را از روی ناخن و پوست پاک کنیم؟

پاک کردن لاک ناخن

اگر لاک پاک کن ندارید نگران نباشید، در این مقاله برای پاک کردن لاک ناخن روش های مختلفی گفته شده است که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی لاک ناخن هایتان را پاک کنید.

روش اول: استفاده از محصولات خانگی

برای پاک کردن لاک ناخن می توانید از محصولات خانگی زیر استفاده کنید:

  • الکل و محصولات الکلی
  • محلول سرکه سفید و آبلیمو
  • خمیر دندان (خمیر دندان و جوش شیرین)
  • پراکسید هیدروژن و آب جوش
  • حلال های قوی یا پاک کننده رنگ

1. الکل و محصولات الکلی

برای پاک کردن لاک ناخن می توانید از الکل و محصولاتی که بر پایه الکل هستند استفاده کنید. هرچه الکل قوی تر باشد، لاک ها بهتر پاک می شوند. اولین چیزی که باید برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید، ایزوپروپیل الکل است که به الکل مالشی نیز معروف است، اما محصولات دیگری نیز وجود دارند که حاوی الکل یا اتیل گلیکول هستند.
اگر این مواد را به عنوان یکی از ترکیبات یک محصول در خانه خود مشاهده کردید، آن محصول ممکن است در پاک کردن لاک ناخن موثر باشد مانند:

  • عطر
  • اسپری مو
  • ضدعفونی کننده دست
  • دئودورانت
  • الکل مالشی (الکل 70%)

البته محصولات الکلی نباید اولین گزینه شما برای پاک کردن لاک ناخن باشد، چون ممکن است باعث خشکی پوست اطراف ناخن شده و با خشک کردن ناخن باعث شکنندگی آن ها شود. اما به هر حال اگر می خواهید از الکل یا محصولات الکلی استفاده کنید باید ناخن های خود را به آن آغشته کرده و چند دقیقه ای صبر کنید تا اثر کند سپس لاک را از روی ناخن تان پاک کنید.

بیشتر بخوانید: چه عواملی باعث پوسته شدن اطراف ناخن می شود؟

2. محلول سرکه سفید و آبلیمو

برای پاک کردن لاک ناخن می توانید از سرکه سفید یا محلول سرکه مخلوط با آبلیمو استفاده کنید. سرکه یک پاک کننده اسیدی و همه منظوره و کاملا طبیعی در خانه است. بنابراین منطقی است که بتوان از آن برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کرد.

برای تاثیر بیشتر، نصف لیمو، یا حتی مقداری آب پرتقال یا سایر مرکبات ترش را فشار دهید تا قدرت تمیز کنندگی قوی مرکبات را نیز بدست آورید.
انگشتان خود را به مدت 10-15 دقیقه در این محلول قرار دهید، سپس لاک را پاک کنید. از این روش می توانید برای پاک کردن اکثر لاک ناخن ها استفاده کنید.

محلول آبلیمو و سرکه برای پاک کردن لاک ناخن

3. خمیر دندان (خمیر دندان و جوش شیرین)

از مقداری خمیر دندان می توانید برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید. برای این کار مقداری خمیر دندان روی ناخن هایتان بزنید سپس با یک مسواک قدیمی یا یک دستمال کاغذی روی ناخن ها بکشید و در آخر ناخن های خود را شستشو دهید.

ممکن است همه خمیر دندان ها تاثیر مطلوب را روی پاک کردن لاک ناخن هایتان نداشته باشند اما به طور کلی، خمیر دندان‌ های سفید بهترین عملکرد را دارند.
به علاوه می توانید خمیر دندان را با جوش شیرین ترکیب کنید و یک محلول تمیز کننده طبیعی شناخته شده بسازید که اغلب بهترین نتایج را دارد.

پاک کردن لاک ناخن با خمیر دندان

4. پراکسید هیدروژن و آب جوش

دو قسمت پراکسید هیدروژن را با یک قسمت آب گرم مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه ناخن هایتان را در آن قرار دهید. مثلا اگر تقریباً از یک فنجان آب گرم استفاده می کنید، از دو فنجان پراکسید هیدروژن استفاده کنید. توجه کنید که آب به حدی داغ نباشد که پوست تان را بسوزاند.

ناخن هایتان را در این محلول به مدت 10 دقیقه قرار دهید و با سوهان ناخن به آرامی سعی کنید لاک ناخن را پاک کنید، توجه داشته باشید که باید این کار را به آرامی انجام دهید تا به ناخن هایتان آسیبی نرسد. در ضمن هیدروژن پراکسید برای درمان قارچ ناخن هم موثر است.

پاک کردن لاک ناخن با محلول هیدروژن پرواکسید

5.حلال قوی یا پاک کننده رنگ

می توانید از یک حلال قوی یا پاک کننده رنگ استفاده کنید، البته این روش توصیه نمی شود. این روش مناسب استفاده همیشگی نیست، زیرا این مواد شیمیایی می توانند خطرناک باشند.

آن ها برای پاک کردن لاک ناخن کار ساز هستند، اما به ناخن ها آسیب می زنند. با این حال اگر چیز دیگری جز این مواد در دست ندارید، برای یک بار مشکلی ندارد. اما نباید هر روز از آن ها برای پاک کردن لاک ناخن هایتان استفاده کنید. محصولات زیر باید آخرین راه حل باشند و باید در یک محیط با تهویه مناسب استفاده شوند:

  • استون
  • تینر رنگ
  • رقیق کننده مایع

2. روش کلی استفاده از محصولات خانگی

مرحله اول

هنگامی که محصولی را پیدا کردید که می تواند به عنوان پاک کننده لاک ناخن عمل کند، یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی را به آن مواد آغشته کنید. سپس به آرامی روی هر یک از ناخن های دست خود بکشید. در صورت نیاز مواد بیشتری را به پنبه یا دستمال کاغذی اضافه کنید و روی ناخن هایتان بزنید. اگر پنبه یا دستمال کاغذی از رنگ اشباع شد، آن را تعویض کنید.

یک یا چند دقیقه قرار دادن ناخن ها داخل محصول انتخاب شده برای پاک شدن ناخن

مرحله دوم

از آن جایی که از پاک کننده های معمولی لاک ناخن استفاده نمی کنید، باید ناخن هایتان را داخل مواد حدود یک دقیقه قرار دهید.
توجه داشته باشید که هر چه مدت زمان بیشتری ناخن هایتان داخل مواد مورد نظرتان قرار گیرد، بهتر است.

اگر قبلا از این مواد استفاده نکرده اید، اول آن را روی یکی از ناخن هایتان تست کنید، سپس در صورت عدم بروز حساسیت، بقیه ناخن هایتان را هم با این روش پاک کنید. گاهی ممکن است به پاک کننده قوی تری احتیاج داشته باشید یا نیاز باشد زمان بیشتری ناخن هایتان را داخل مواد نگهدارید، مثلا 4 تا 5 دقیقه.

مرحله سوم

پس از یک دقیقه ماندن ناخن داخل محصول، محصول را از روی ناخن های خود پاک کنید و برای پاک کردن لاک آن را بشویید. سپس ناخن هایتان را خشک کنید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا لاک ناخن پاک شود.

این روش ها ممکن است کمی بیشتر از لاک پاک کن های معمولی، نیاز به تکرار مراحل داشته باشد. لاک‌ های ضخیم‌ تر یا اکلیلی ممکن است به زمان بیشتری برای پاک کردن ناخن‌ ها نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: راه کارهایی برای تقویت ناخن و حفظ استحکام آن

روش دوم: استفاده از لاک ناخن جدید برای از بین بردن لاک های قدیمی

لاک دیگری را انتخاب کنید که خیلی سریع خشک نشود. چرا که لاک ناخن به دلیل تبخیر حلال های موجود در آن زود خشک می شود. استفاده از لایه دوم به طور موثر همین حلال ها را نرم می کند. این کار باعث می شود لاک ناخن قدیمیتان به حالت مایع برگردد و پاک شود.

بهترین نوع لاک ناخن، لاک ناخنی است که دیر خشک می شود. از لاک‌ ها، اسپری‌ ها، قطره‌ یا محلول های خشک کننده لاک ناخن که باعث می‌ شوند لاک ناخن‌ ها سریع‌ تر خشک شوند، اجتناب کنید.

برخی وبلاگ‌ ها پیشنهاد می‌ کنند که رنگ‌ های تیره‌ تر از لاکی که پاک می‌ کنید (لاک قدیمی)، اغلب بهترین تأثیر را دارند. با این حال، سرعت خشک شدن لاک جدید مهم ترین عاملی است که باید به آن توجه کنید.

مرحله اول

لاک را هر بار روی یک ناخن بزنید. ناخن را رنگ کنید تا جایی که لاک قدیمی را بپوشاند. نیازی نیست به اندازه معمول زمان زیادی را برای استفاده از لاک صرف کنید، زیرا به هر حال می خواهید آن را پاک کنید. اجازه ندهید لاک جدید خشک شود. اگر خشک شود، پاک کردن لاک ناخن دشوار تر می شود و بیشتر طول می کشد.

مرحله دوم

لاک جدید را سریع پاک کنید. بلافاصله پس از زدن لاک جدید، لاک قدیمی را پاک کنید. برای بهترین نتیجه، از دستمال کاغذی استفاده کنید.

نکته اول: در حالی که بسیاری از افراد معمولاً هنگام استفاده از پاک کننده ناخن از پنبه استفاده می کنند، هنگام استفاده از این روش باید از استفاده از پنبه خودداری کنید. به احتمال زیاد از هم جدا می شوند یا به جلای خیس لاک گیر می کنند و به سختی جدا می شوند و خودشان معضلی جدید می شوند.

نکته دوم: در این روش ممکن است مجبور شوید انرژی بیشتری صرف کنید و دستمال کاغذی را بیشتر فشار دهید تا بهتر تاثیر بگذارد. در حالی که استفاده از لایه دوم لاک ناخن موثر است، اما ممکن است کمی بیشتر از لاک پاک کن های معمولی برای پاک کردن لاک قدیمی نیاز داشته باشید و زمان و انرژی صرف کنید.

مرحله سوم

لاک زدن و پاک کردن لاک را آن قدر تکرار کنید تا ناخن های شما فاقد لاک شود. ممکن است دو یا سه دور طول بکشد تا لاک قدیمی به طور کامل پاک شود. این روش اغلب شروع خوبی است برای پاک کردن لاک ناخن اما در ادامه می‌ توانید از روش‌ های بالا برای تکمیل پاک کردن لاک استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از ترکیب آب و چسب به عنوان لایه پایه برای لاک های حاوی اکلیل

پوشش پایه با چسب و آب

مرحله اول: با چسب و آب یک لایه پایه درست کنید

اگر برای پاک کردن لاک های پر زرق و برق و اکلیل دار از روی ناخن مشکل دارید، راهی وجود دارد که پاک کردن این لاک ناخن ها را آسان تر می کند. این روش باید قبل از لاک زدن ناخن‌ ها انجام شود، اما می‌ تواند راهی عالی برای جلوگیری از مشکلات پاک کردن این دسته از لاک ناخن ها لاک باشد.

برای این کار مخلوطی از چسب و آب درست کنید و قبل از زدن لاک ناخن یا لاک ناخن‌ های براق باید روی ناخن های خود بزنید. شما برای این کار به چسب چوبی که بعد از خشک شدن بی رنگ می شود، ظرف خالی لاک ناخن و آب نیاز دارید. حدود یک سوم از ظرف خالی لاک ناخن را با چسب پر کنید. سپس آب را اضافه کنید و تکان بدهید تا مخلوط به اندازه ای رقیق شود که روی ناخن هایتان به راحتی پخش شود.

مرحله دوم

قبل از لاک زدن، لایه پایه چسبی را که در مرحله قبل درست کرده بودید را روی ناخن هایتان بزنید و 5 دقیقه صبر کنید تا این لایه کاملا خشک شود. اگر معمولاً از نوع دیگری از بیس کت ها استفاده می‌ کنید، مانند پوششی برای جلوگیری از لک شدن ناخن ها، آن را بعد از پوشش پایه چسب خود اعمال کنید.

مرحله سوم

حالا لاک ناخن حاوی اکلیل یا ذرات زرق و برق دار را بزنید و ادامه روند را همچون گذشته انجام دهید. خوشبختانه، چسب به راحتی با مقداری نیرو از ناخن شما جدا می شود و جدا کردن آن را بسیار آسان تر می کند.

مرحله چهارم

زمانی که می خواهید لاک ناخن هایتان را پاک کنید باید ناخن های خود را داخل محلول آب گرم و صابون چند دقیقه ای خیس کنید. می توانید انگشتان خود را در حین کف کردن با صابون زیر شیر آب بگیرید. این کار باعث نرم شدن لاک می شود به طوری که پاک کردن آن بدون آسیب رساندن به ناخن ها بسیار آسان تر می شود.

می توانید با انگشتان خود لاک را جدا کنید. با این حال، اگر در انجام این کار با مشکل مواجه هستید، می‌توانید از جدا کننده کوتیکول، خلال دندان یا هر شی نازک و غیرصاف دیگری نیز استفاده کنید. به آرامی آن را در زیر لاک ناخن خود فشار دهید تا لاک قدیمی از ناخن تان جدا شود.

چگونه لاک ناخن را از روی پوست پاک کنیم؟

معمولا همیشه مقداری لاک ناخن به پوست اطراف ناخن تان برخورد می کند. برای پاک کردن لاک ناخن از روی پوست از یک پاک کننده لاک ناخن که می تواند حاوی استون باشد یا فاقد استون باشد استفاده کنید. سپس با استفاده از پنبه، آب گرم و یکی از محلول های بر پایه الکل مانند: الکل مالشی (الکل 70%)، ضدعفونی کننده دست، استون و غیره، لاک های به جا مانده در اطراف ناخن خود را پاک کنید.

توجه: بعد از پاک کردن لاک ناخن از روی ناخن و پوست اطراف، آن را با لوسیون مرطوب کنید. زیرا این روش ها ممکن است پوست شما را خشک کند.

منبع: wikihow.com

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها “”

  1. ناشناس گفت:

    خدا خیرت بده ، استون نداشتم ، کارم راه افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.