آرایش چشم, آرایش صورت, مراقبت از پوست

چه نکاتی را رعایت کنیم تا چشم های زیبا و جذاب داشته باشیم

چشم زیبا

چشم ها دریچه روح شما هستند به زیبایی آن اهمیت دهید. برای اینکه چشمان زیبا و جذاب داشته باشید باید چند نکته را رعایت کنید و روش هایی را برای آرایش امتحان کنید. در این مطلب به شما می گوییم که چه نکاتی را انجام دهید تا جذابیت چشمان خود را افزایش دهید.

خواب کافی و درست

روش های نادرست خوابیدن
روش های نادرست خوابیدن

مهمترین فاکتور سلامتی و زیبای پوست و چهره استراحت کافی و خواب به موقع است. اگر شما کم بخوابید زیر چشمان شما گود می شود و رگ های خونی در سفیده چشم رویت می شود چشم را سرخ آلود و خسته نشان می دهد. اگر زیاد هم بخوابید چشمان پف آلودی دارید. این را هم در نظر بگیرید در زمان خواب باید قواعد قرار گیری سر را رعایت کنید تا آب پشت چشم شما جمع نشود و چشمان شما ریز و پف آلود نشود.

مصرف مایعات و میوه ها و مواد خون ساز

مسلما این نکته رامی دانید که اگر خون بدن کم باشد شفافیت چشم های شما کم می شود و سفیدی چشم رو به زردی می رود. لایه روی قرنیه چشم از ویتامین های E و A و پروتئین ها تغذیه می کند. این مواد را به بدن خود برسانید.

زیبایی با مصرف میوه ها
میوه

به مژه های خود اهمیت دهید

برای این که چشم زیبا دیده شود مژه بسیار مهم است برای اینکه مژه های شما پر و طبیعی باشد می توانید از سرم و روغن های طبیعی برای تقویت مژه برای پر پشت کردن آن استفاده کنید تا روی زیباتر شدن چشم های شما موثر باشد.

آرایش اصولی کنید

آرایش باید مناسب اندازه چشمان و فرم صورت و اجزای آن باشد. علاوه بر این به سلامت محصولات توجه کنید.

برای آرایش چشم، نوع مداد و خط چشم و ریملی که استفاده می کنید از برند های معتبر بازار باشد تا چشمان شما دچار حساسیت نشود.

ارایش درست
ترکیب ارایش

اگر زیر چشم شما تیره است با کرم پودر ها آن را کمتر کنید. در آرایش چشم به موارد زیر توجه کنید:

مداد چشم های رنگی استفاده کنید

برای اینکه چشم زیبا و جذاب داشته باشید باید چشمان شما حالت معمولی نداشته باشد. می توانید آن را با رنگ چشم خود در صورتی که چشم شما رنگی است مثلا اگر سبز یا آبی است می توانید خط چشم سبز یشمی، طلایی یا آبی نفتی یک خط نازک در پلک پایین استفاده کنید.

البته این به آن معنا نیست که افرادی چشمان قهوه ای دارند از این رنگ ها استفاده نکنند آن ها هم می توانند این رنگ ها را با سایه یا لباس ست کنند.

سایه

انواع سایه در همه رنگ ها و انواع وجود دارد( ساده و اکلیلی، پودری و مدادی). زدن سایه روی پلک بستگی به حجم و اندازه چشم شما دارد.

اگر چشمان کوچکی دارید سایه های طوسی روشن و کمی سفید در گوشه چشم و تیره تر در آخر چشم می تواند چشم و پلک شما را بزرگتر نشان دهد. البته هر رنگ را در طیف روشن به تیره استفاده کنید همین جذابیت را به شما می دهد.

اما اگر چشمان شما بزرگ است و پلکتان زیاد است از سایه های طیف تیره استفاده کنید تا به تعادل برسد در عین حال می توانید از سایه های اکلیل دار هم استفاده کنید.

سایه چشم با سایه روشن
تکنیک سایه روشن در سایه پلک

خط چشم

خط چشم را هم بستگی به اندزه چشم ها بزنید. البته بازم هم تنوع زیاد است اما برای اینکه اغراق نکنید حجم آن را متناسب بزنید. می توانید از ترفند های آرایشی استفاده کنید.

مطالعه بیشتر 10 ترفند کاربردی برای آرایش دخترانه و طبیعی

فرمژه

شاید شما مژه های بلند اما صافی دارید فقط با یک فرمژه خوب در دو حرکت ابتدای مژه و وسط مژه می توانید به آن ها حالت دهید.

در هر دو مرحله آن را چند ثانیه بی حرکت نگه دارید. با اینکار می توانید چشمان خود را طبیعی و زیبا کنید. اگر ریمل می زنید اینکار را بعد از آن هم مجدداً تکرار کنید.

ریمل زدن

اگر مژه های شما کم پشت است از ریمل هایی که دارای ریز مژه هستند استفاده کنید، سعی کنید آن را از ریشه مژه بزنید و یک بار با برس ریمل تمیز آن ها را از هم جدا کنید.

ابرو های خود را با چشم ها هماهنگ کنید

اندازه چشم و نوع صورت شما تعیین می کند که ابرو های شما چگونه باشد این ها را باهم هماهنگ کنید با مداد جاهای خالی را پر کنید. اصول قرینه و تناسب با رنگ چشم را فراموش نکنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.