سلامت مو, مراقبت از مو

کراتین هیدرولیز شده چیست و چگونه می تواند برای مو مفید باشد؟

کراتین هیدرولیز شده مو

اگر مو های آسیب دیده دارید یا می خواهید سلامت مو های خود را حفظ کنید، مطمئنا تاکنون روش های زیادی را جستجو کرده و انجام داده اید. یکی از راه حل هایی که امروز می خواهیم به آن بپردازیم، کراتین هیدرولیز شده است که می تواند سلامت مو های شما را تامین کند.
کراتین هیدرولیز شده، یک پروتئین چند منظوره و تقویت‌ کننده است که به تقویت و بهبود سلامت مو های آسیب‌ دیده شما کمک می‌ کند. در این مقاله، همه چیز هایی را که باید در مورد این اکسیر بدانید، از کاربرد آن گرفته تا فواید و عوارض جانبی به شما خواهیم گفت.

کراتین هیدرولیز شده چیست؟

کراتین، پروتئینی است که به طور طبیعی در مو ها یافت می شود و مسئول سلامت مو های شماست. در حالی که کراتین، مو های شما را قوی می کند، به دلیل برخی عوامل محیطی مستعد آسیب است.

به همین دلیل، کراتین هیدرولیز شده در چندین فرمول مراقبت از مو برای تقویت مو های ضعیف شده، معرفی شده است. کراتین هیدرولیز شده، یک مولکول پروتئینی بزرگ است که پس از یک فرآیند شیمیایی، به گونه ای تجزیه می شود که بتواند به کوتیکول مو نفوذ کند.

در اصل، هیدرولیز به معنای شکستن پروتئین به قطعات کوچک تر با روشی غیر اختصاصی است. به دلیل وزن مولکولی کم و اندازه کوچک، پروتئین های کراتین هیدرولیز شده فراتر از کوتیکول می روند، به ساقه مو نفوذ می کنند و آسیب را کاهش می دهند.

کراتین هیدرولیز شده از کجا می آید؟

کراتین، به طور طبیعی مانند بیوتین در بدن تولید می شود. بیوتین، یک ویتامین محلول در آب است و به متابولیسم پروتئین کمک می کند که پایه ای برای کراتین فراهم کند.

شما همچنین می توانید کراتین را در منابع غذایی پیدا کنید. غذا های سرشار از ویتامین C، بیوتین، پروتئین بدون چربی و غلات کامل، سرشار از کراتین هستند و کراتین ناخن و مو را بهبود می بخشند. محصولات موضعی مانند تقویت کننده ناخن، لوسیون، شامپو و نرم کننده نیز حاوی کراتین هیدرولیز شده هستند.

کراتین هیدرولیز شده، با مو ها چه می کند؟

تاثیر کراتین هیدرولیز شده، بر مو ها.

هنگامی که از کراتین هیدرولیز شده روی مو های خود استفاده می کنید، به پر کردن شکاف های جزئی در سراسر ساقه مو، از جمله سه لایه آن، یعنی مدولا، قشر و کوتیکول کمک می کند. عملکرد آن، مانند ریختن سیمان در شکاف است.

هنگامی که پروتئین تجزیه شده، این شکاف های میکروسکوپی را پر می کند، مو قدرت می یابد تا آسیب های ناشی از درمان های شیمیایی، حالت دادن با وسایل گرمایشی، نور خورشید و… را به حداقل برساند.

مزایا

  • موخوره، ریزش و شکستگی مو را کاهش می دهد.
  • با قابلیت جذب رطوبت، نرمی و خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد.
  • اساساً، با افزایش قطر هر رشته مو، به بازسازی لایه محافظ طبیعی مو از داخل نیز کمک می کند. ظاهر کامل تری به مو می دهد و پروتئین از دست رفته را جایگزین می کند.
  • کراتین تجزیه شده یا هیدرولیز شده، یک سد محافظ روی مو ایجاد می کند و به طور همزمان درخشندگی را به مو می بخشد.
  • همچنین، روی پوست نیز اثر می گذارد و رطوبت را بازیابی می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.
  • خواص مرطوب کنندگی آن، شامپو ها و نرم کننده های حاوی کراتین هیدرولیز شده را به گزینه ای مناسب برای افرادی که مو های شکننده، خشک یا ضعیف دارند تبدیل می کند.
  • از آنجایی که مو از کراتین ساخته شده است، یکی از بهترین پروتئین ها برای درمان مو هایی است که به شدت دستکاری شده یا از نظر شیمیایی آسیب دیده اند. معمولاً هنگامی که مو تحت فرآیندهای شیمیایی قرار می گیرد، اسید آمینه سیستئین تجزیه می شود و منجر به ضعیف شدن و آسیب دیدگی مو می شود.
  • باعث افزایش حجم، تقویت مو های شما و بازیابی درخشندگی می شود.

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده

چه حالت دادن به مو های شما سخت باشد، چه خشک یا آسیب دیده باشد، کراتین هیدرولیز شده را در روتین مراقبت از مو خود بگنجانید. در مدت کوتاهی مو های شما براق تر، نرم تر، پرتر و قوی تر به نظر می رسند.

خرید از فروشگاه

یکی از راحت‌ ترین گزینه‌ ها، خرید محصولات حاوی پروتئین و کراتین هیدرولیز شده است. می توانید آن ها را مستقیماً روی مو های خود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل های چاپ شده روی بر چسب آن ها را به دقت دنبال کنید.

استفاده در خانه

  1. اولین قدم شما این است که تعیین کنید کراتین هیدرولیز شده را به کدام نوع محصول مو اضافه کنید. نرم کننده عمیق، نرم کننده طبیعی مو، شامپو یا همه موارد فوق.
  2. اگر پروتئین را به شامپو یا نرم کننده اضافه می کنید، می توانید از آن به طور معمول استفاده کنید.
  3. پس از انتخاب محصول مو، میزان محصولی که استفاده خواهید کرد را اندازه بگیرید.
  4. بر اساس غلظت توصیه شده، مقدار پروتئینی را که باید اضافه کنید محاسبه کنید. به عنوان مثال، شما تقریباً به 2 تا 12 میلی لیتر کراتین هیدرولیز شده نیاز دارید. بعد از اینکه اندازه سهم خود را مشخص کردید و آن را اندازه گرفتید، می توانید آن را در ظرف مورد نظر بریزید و با هم مخلوط کنید.
  5. این مخلوط را به طور یکنواخت روی مو های خود بمالید و سعی کنید تا حد امکان دور تر از پوست سر بمالید، تا احتمال مسدود شدن منافذ پوست کاهش یابد.
  6. پس از گذشت زمان، مو های خود را کاملا آبکشی کنید.

چگونه می توانم مو های آسیب دیده را ترمیم کنم؟

اگر این پنج نشانه را در مو های خود مشاهده می کنید، از خرید این محصولات پروتئین درمانی، غافل نشوید.

  • مو های شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده اند.
  • مو های شما شکننده شده و ریزش دارد.
  • مو های شما رنگ شده است.
  • مو های شما تخلخل بالایی دارد.
  • مو های شما شل و نازک است.

با حالت دادن به مو های خود با کراتین هیدرولیز شده، کراتین از دست رفته مو های خود را جایگزین می کنید، بنابراین، مو را انعطاف پذیر و قوی نگه می دارید.

عوارض جانبی کراتین هیدرولیز شده

عوارض کراتین هیدرولیز شده برای مو ها.

به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده عمیق، نباید کراتین هیدرولیز شده را دفعات زیادی استفاده کنید. به طور معمول، اکثر نوع مو ها می توانند هر شش هفته یک بار درمان پروتئین را تحمل کنند. برخی نیز با چهار یا پنج هفته. برخی از انواع مدل مو ها نیز باید تا سه ماه صبر کنند. همه چیز به وضعیت مو های شما بستگی دارد.

آیا می دانستید که پروتئین اضافی بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد؟ در واقع، مصرف بیش از اندازه آن، نتیجه ای کاملاً متضاد آنچه شما به دنبال آن هستید را ارائه می دهد. مقدار بیش از حد پروتئین می تواند باعث شود مو های شما شکننده شود.

سخن آخر

کراتین هیدرولیز شده، دارای چندین مزیت است. به ترمیم مو های آسیب دیده و بازگرداندن سلامتی آن ها، کمک می کند. بهتر است در مورد درمان های مختلف با آرایشگر خود مشورت کنید و بهترین گزینه را برای مو های خود پیدا کنید.

منبع: skinkraft

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.