سلامت پوست, مراقبت از پوست

برای از بین بردن غبغب چه راه هایی وجود دارد؟

از بین بردن غبغب

دیدن یک غبغب زیر چانه در آینه ممکن است نشانه افزایش وزن یا چاقی باشد، اما همیشه اینگونه نیست. ما سعی می کنیم در از بین بردن غبغب شما تا حد امکان راهنمایی های لازم را ارائه دهیم.

کار های زیادی وجود دارد که از بین بردن غبغب را در زیر چانه و گردن هدف قرار می دهد. همچنین درمان های دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای حمایت از این فعالیت ها مورد استفاده قرار گیرد.

دلیل به وجود آمدن غبغب

داشتن غبغب می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله: سن، رژیم غذایی و ژنتیک ایجاد شود.

غبغب صورت توسط یک لایه اضافی از چربی که در زیر چانه به وجود می آید.

چند عامل مختلف در بدن وجود دارند که باعث می شود در زیر چانه غبغب ایجاد شود. درک این عوامل ممکن است به شما در خلاص شدن از شر غبغب کمک کند.

سن و سال

پوست می تواند با افزایش سن، شروع به از بین رفتن خاصیت ارتجاعی خود کند که می تواند منجر به ظهور پوستی اضافی یا کرکی شود و یا ممکن است به یک غبغب تبدیل شود.

رژیم و وزن

در حالی که همیشه افزایش وزن دلیل ایجاد یک غبغب نیست، اما می تواند در به وجود آمدن آن کمک کند. رژیم غذایی با کالری زیاد، غذا های فرآوری شده و چربی های ناسالم ممکن است بر افزایش وزن و همچنین بر روی یک غبغب در زیر چانه تأثیر به سزایی بگذارد.

ژنتیک

ژن ها ممکن است در افرادی که دارای غبغب هستند نقش داشته باشند. هر کسی که دارای سابقه خانوادگی بیماری پوستی با خاصیت الاستیسیته یا غبغب باشد، احتمال دارد خود به خود غبغب در زیر چانه او به وجود بیاید.

وضعیت ضعیف جسمی

وضعیت ضعیف جسمی شما می تواند ماهیچه های گردن و چانه را ضعیف کند. این ممکن است به مرور زمان تبدیل به غبغب در زیر چانه شما شود، زیرا در هنگام استفاده از عضلات، پوست اطراف خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی ساده ای برای از بین بردن یک غبغب وجود دارد که آن ها عضلات گردن و صورت را هدف قرار می دهند.

کار کردن این ماهیچه ها می تواند به سوزاندن چربی در این مناطق کمک کند. تحقیقات علمی کمی در مورد تأثیر این تمرینات وجود دارد که ممکن است در از بین بردن غبغب به شما کمک کند.

گرم کردن (اولین کاری که هر شخصی برای ورزش انجام می دهد)

مانند هر روال ورزشی، گرم کردن عضلات برای جلوگیری از آسیب دیدگی مهم است. برای گرم کردن گردن، سر را به آرامی به سمت پایین بچرخانید و سپس با استفاده از حرکت دایره ای در جهت عقربه های ساعت، عقب و بالا بکشید. پس از چند چرخش، جهت را معکوس کنید.

از همان حرکت دایره ای برای کشش فک استفاده می شود. فک را به آرامی در سمت چپ، سپس به جلو و راست و سپس عقب بکشید و هر موقعیت را برای یک یا دو ثانیه نگه دارید. اکنون ماهیچه ها گرم شده و آماده ورزش هستند.

به سقف نگاه کنید و سوت بزنید (Whistle at the ceiling)

این تمرین برای تقویت ماهیچه ها و استراحت در گردن در طی زمان صرف شده در پشت میز، فوق العاده است. به پشت تکیه دهید و شانه های خود را شل و ریلکس کنید و بنشینید.

سر را به عقب شیب دهید تا به سقف نگاه کند. از این موقعیت، لب ها را به وضعیت مورد استفاده در هنگام سوت زدن ببندید. لب باید شل شود اما به اندازه کافی محکم باشد که احساس انقباض در هر دو طرف گردن کند.

بسته به سطح راحتی فرد، این وضعیت را 10 تا 20 ثانیه نگه دارید. ده تکرار از این تمرین معمولاً برای یک جلسه کافی است.

حالت Kiss the sky (آسمان را ببوس)

این تمرین شبیه به تمرین قبلی است، با چند تفاوت.

با بازو ها و شانه های شل و آرام، صاف بایستید. سر را به عقب شیب دهید تا به سقف نگاه کند. لب ها را لمس کنید و سعی کنید آسمان را ببوسید و آن ها را تا حد ممکن از صورت دور کنید.

در صورت انجام صحیح، عضلات در سراسر گردن و چانه باید احساس انعطاف پذیری، اما راحتی کنند. این موقعیت را به مدت 5 تا 20 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. 10 تا 15 بار در هر دور تکرار کنید.

فشار توپ

نگه داشتن یک ابزار ورزشی دستی یک روش عالی برای کمک به برخی از افراد برای این که تمرینات خود را به خاطر بسپارند است.

برای تمرینات گردن، ممکن است به نگه داشتن توپ در جایی در نزدیکی میز، تختخواب یا در مکانی که شخص تمرینات را انجام می دهد، کمک کند. اندازه توپ بر اساس راحتی شخصی می تواند از 12 تا 25 سانتی متر باشد و باید به راحتی فشرده شود.

فشار توپ به بهترین شکل از حالت نشسته با شانه های مستقیم و شل انجام می شود.

توپ را زیر چانه قرار دهید. برای حرکت به سمت توپ در حرکت ثابت و محکم از چانه استفاده کنید. این کار را می توان 10 تا 30 بار در طول هر جلسه تکرار کرد.

حرکات کششی

یکی دیگر از راه های موثر برای هدف قرار دادن عضلات در چانه و گردن، انجام حرکات کششی است.

در حالت ایستاده یا نشسته، لب زیرین را تا حد امکان به بیرون بچسبانید تا چهره ای تکان خوردنی ایجاد شود. موقعیت را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

با استفاده از لب هنوز در حالت کامل، از عضلات گردن استفاده کنید تا چانه را به سمت قفسه سینه خم کنید بدون اینکه به قسمت فوقانی کمر حرکت کند.

این موقعیت را به مدت 3 ثانیه نگه دارید. عضلات را آرام کنید و دوباره شروع کنید. 10 تا 20 بار یا تا زمانی که گردن تمرین را احساس کند تکرار کنید.

Gum chewing (آدامس جویدن)

ممکن است جویدن آدامس زیاد مهم به نظر نرسد، اما ممکن است برای افرادی که به دنبال راه های از بین بردن غبغب هستند، مفید باشد.

مطالعه ای که در مجله Appetite منتشر شده است نشان داد افرادی که بعد از غذا آدامس می جوند، ممکن است از آنچه که خورده اند احساس رضایت بیشتری کنند.

این باعث می شود که آن ها نتوانند به میان وعده های اضافی دسترسی پیدا کنند. آدامس می تواند به افرادی که وزن کم می کنند، کمک کند تا تعداد کالری موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهند.

آدامس جویدن یک تمرین جزئی برای عضلات صورت به خصوص فک است. جویدن منظم لثه ممکن است به از بین رفتن کلی چربی در چانه کمک کند اگرچه احتمالاً این کار به تنهایی انجام نخواهد شد.

حرکت خمیازه شیر

حرکات ورزشی برای از بین بردن غبغب
باز کردن دهان مانند حرکت خمیازه شیر

نکته: دهان را در حین چسباندن زبان تا آنجا که ممکن است باز کنید، درست مانند خمیازه شیر. این می تواند یک تمرین عالی برای تقویت بسیاری از ماهیچه ها در چانه، گردن و صورت باشد.

به حالت آرام بنشینید. دهان را تا آنجا که ممکن است باز کنید. در صورتی که به درستی انجام شود، عضلات گردن، چانه و فک باید سفت شوند.

به مدت 10 ثانیه زبان را فشار دهید و استراحت کنید. این روند را 10 بار تکرار کنید و بعد به سراغ تمرین دیگری بروید.

درمان کردن غبغب

علاوه بر تمرینات ورزشی، افراد معمولاً برای درمان غبغب خود به درمان های اضافی نیز رجوع می کنند.

ماسک صورت

بسیاری از ماسک های صورت وجود دارد که می تواند به سفت شدن پوست و از بین بردن غبغب صورت کمک کند.

ماسک های گلیسیرین و ماسک های قهوه یا چای سبز ممکن است همراه با تلاش های ورزشی به شما کمک کند. همچنین ماسک روزانه مانند: سفیده تخم مرغ، عسل و آب لیمو باعث کاهش چربی اطراف چانه برای برخی افراد می شود.

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی طبیعی وسالم ممکن است به کاهش ظاهر غبغب کمک کند، به خصوص اگر ناشی از افزایش وزن باشد. کاهش تعداد کالری مصرفی هر روز به بعضی افراد کمک می کند.

نوشیدن آب زیاد، چربی بیشتری را از بدن خارج می کند. مطالعه ای که در مجله چاقی منتشر شده است نشان داد افرادی که قبل از غذا، آب می نوشند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، وزن بیشتری از دست دادند.

آب و غذا های سرشار از آب مانند: خربزه و خیار نیز ممکن است به از بین بردن بیشتر سموم بدن کمک کنند.

عمل جراحی

برخی از افراد برای برطرف کردن غبغب خود، روش های تهاجمی را انتخاب می کنند. سه روش اصلی برای درمان غبغب وجود دارد:

مزوتراپی: مزوتراپی شامل تزریق ترکیبات داخل چانه است که چربی اضافی در زیر چانه را کم کم از بین می برد. این روند تا 6 ماه طول می کشد و ممکن است نیاز به بیش از 100 تزریق در برخی افراد باشد. اگر به طور نادرست انجام شود، ممکن است باعث آسیب عصبی شود.

از بین بردن غبغب با مزوتراپی
مزوتراپی

Liposculpting: لیپوساکراتور با از بین بردن چربی از طریق مکش یا با لیزر، غبغب را ازبین می برد. لیپوساکتیپ باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی بیشتری در پوست نمی شود و فقط چربی را از بین می برد.

Kybella: این دارو توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است. یک روش درمانی واحد شامل 50 تزریق دارو به بافت چربی است. استفاده از این دارو طی شش مرحله انجام می شود که باید ماهانه آن ها را انجام دهد.

سلب مسئولیت: محصولات موجود یا دستورالعمل های ارائه شده در این نوشته، صرفا جنبه عمومی داشته و نمی توان به طور صد درصد آن را به همه افراد تعمیم داد. لذا توصیه می شود قبل از استفاده از این محصولات و یا انجام دستورالعمل ها، با پزشک معالج خود مشورت نمایید. همچنین اگر دارای بیماری خاص هستید و یا به برخی از مواد تشکیل دهنده این محصولات حساسیت دارید، توصیه می شود بدون مشورت پزشک از محصولات استفاده نکنید.‎



Gerelateerde berichten

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.