سلامت پوست, مراقبت از پوست

راه کارهای کاربردی خوشبو بودن در تابستان!

در روز های گرم تابستان بدن عرق می کند و بوی بد می گیرد. اگرچه بوی بدن طبیعی است، اما خوشایند نیست. وقتی هوا خیلی گرم می شود، بیشتر عرق می کنید. در واقع باکتری های روی بدن، باعث ایجاد بوی بد بدن می شود.
پس برای رفع بوی بد بدن، باید بهداشت پوست در تابستان را رعایت کنید. با این حال روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای خوشبو بودن خود در تابستان انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

10 روش خوشبو بودن در تابستان

به طور منظم دوش بگیرید

در روزهای گرم تابستان سعی کنید یک روز در میان و روزهایی که خیلی گرم است، هر روز دوش بگیرید. این کار حس شادابی به شما و پوست تان می دهد و کمک می کند، خنک بمانید و بدنتان خوشبو بماند.

اما دقت کنید که اگر روزانه دوش می گیرید، از شامپو روزانه مناسب موهای خود استفاده کنید، زیرا شامپو روزانه پاک کنندگی کمتری دارند، اما در از بین بردن چربی‌ ها و آلودگی‌ ها قدرت زیادی دارند و این باعث می‌ شود تا به موها آسیب نزنند.

از دئودورانت های بدون الکل استفاده کنید

یکی دیگر از روش های خوشبو بودن در تابستان استفاده از دئودورانت است. هنگام انتخاب دئودورانت برای تابستان، از دئودورانت بدون الکل و پارابن استفاده کنید. زیرا الکل پوست شما را خشک می‌ کند که این می‌ تواند باعث رشد باکتری‌ ها و بدتر شدن بوی بدن شود. از یک دئودورانت ملایم و مغذی استفاده کنید که بوی تازگی را در تمام طول روز در بدن شما حفظ کند.

خوشبو بودن در تابستان با استفاده از دئودورانت

عطر یا ادکلن را روی نقاط نبض خود بزنید

برای ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن و برای اینکه مدت زمان بیشتری را خوشبو باشید، عطر یا ادکلن را روی نقاط نبض خود بزنید. مانند پشت و بالای گوش، دور گردن، داخل آرنج و روی مچ، پشت زانو، ساق و مچ پا.

برس موی خود را خوشبو کنید

عطر را بر روی برس موی خود اسپری کنید نه موهایتان. اسپری کردن مستقیم عطر بر روی مو، می تواند به ریشه موها آسیب برساند.

در عوض، رایحه مورد نظر خود را روی یک برس اسپری کنید. این به پخش شدن عطر، کاهش غلظت رایحه و ملایم شدن تاثیر شیمیایی و ایجاد یک بوی لطیف و دلپذیر در موها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: روش های مؤثر خوشبو کردن مو برای طولانی مدت

از مرطوب کننده بدن استفاده کنید

آیا می دانستید که پوست مرطوب و هیدراته در حفظ عطر بهتر از پوست خشک عمل می کند؟ این بدان معناست که تمام عطرها و خوشبو کننده های بدن شما اگر روی پوست مرطوب استفاده شوند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.
پس خانم ها اگر می خواهید در تابستان بوی خوبی داشته باشید، هر روز از یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی استفاده کنید.

از پارچه هایی که الیاف طبیعی دارند استفاده کنید

پوست شما در طول تابستان نیاز به تنفس دارد و پارچه های مصنوعی مانند پلی استر و نایلون که معمولا در لباس های تابستانی استفاده می شوند، پوست را خفه می کنند. بهتر است از پارچه های طبیعی مانند پنبه و ابریشم و نخ پنبه استفاده کنید. زیرا عرق را جذب می کنند و کمک می کنند گرما سریع تر از بدن شما خارج شود.

با کفش های خود جوراب بپوشید و آن ها را خوشبو کنید

اگر جزو افرادی هستید که بدون جوراب کفش می‌ پوشید، همین حالا این عادت را ترک کنید.
پوشیدن کفش بدون جوراب می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در کفش شود و هیچ کس نمی خواهد که پاهایش بو بگیرد درست است؟

خوشبو بودن در تابستان با استفاده از اسپری خوشبو کننده پا

بنابراین همراه کفش خود جوراب بپوشید و به یاد داشته باشید که پاشیدن مقداری جوش شیرین یا پودر بچه داخل کفش، می تواند کفش را خوشبو کند.
این کار باعث می‌ شود که پا بوی تازگی داشته باشد و رطوبت اضافی را از بین می برد و پای شما را بدون بوی بد نگه می دارد.

همچنین می توانید از اسپری کفش استفاده کنید. اسپری کفش مانند یک عطر برای پاهای شما عمل می کند و بوی خوبی در پا و کفش ایجاد می کند، حتی زمانی که پاها عرق می کند، بوی خوب آن باقی می ماند.

به چیزهایی که می خورید توجه کنید

بوی بد دهان می تواند بسیار ناخوشایند باشد. مهم نیست که چقدر از بیرون بوی خوبی داشته باشید، اگر نفستان بوی بدی بدهد، ظاهرتان هم دیگر خوشایند نخواهد بود.

در صورت امکان از غذاهایی که به طور طبیعی تندتر هستند اجتناب کنید. پیاز، سیر و پیازچه همگی می توانند منجر به بوی بد دهان شوند. اگر نیاز به خوردن این مواد غذایی دارید، بعد از خوردن آن ها مسواک بزنید و از دهانشویه و آدامس استفاده کنید.

دستمال مرطوب معطر همراه خود داشته باشید

در روزهای گرم و طاقت فرسا و زمانی که در ترافیک گیر می کنید، استفاده از دستمال مرطوب معطر می تواند شما را از غم و اندوه نجات دهد. دستمال مرطوب نه تنها پوست شما را شاداب می کند، بلکه آلودگی و باکتری های انباشته شده روی پوست را نیز پاک می کند تا بوی خوبی داشته باشید.

خوشبو بودن در تابستان با همراه داشتن دستمال مرطوب

رایحه های مورد نظر را با یکدیگر ترکیب کنید

مواد شوینده لباس، شامپو، شوینده بدن، لوسیون بدن، دئودورانت و حتی خمیردندان دارای اسانس معطر هستند. اگر رایحه خاصی را دوست دارید، سعی کنید محصولات مشابه بیشتری را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

از یک شوینده معطر بدن در حمام شروع کنید، سپس از لوسیون معطر استفاده کرده و بعد از یک دئودورانت با رایحه مناسب استفاده کنید. ترکیب بندی این رایحه ها، به ماندگاری آن ها در طول روز کمک کرده و به خوشبو بودن شما در تمام طول تابستان کمک می کنند.

سخن آخر

برای خوشبو بودن در تابستان صرفا اینگونه نیست که فقط از عطر و اسپری بدن استفاده کنید. رعایت عادات بهداشتی مناسب می تواند بوی بد بدن را از بین ببرد و بوی خوبی را در شما ایجاد کند. محصولاتی در دسترس هستند که به شما کمک می کنند تا بوی دهان، زیر بغل و سایر نقاط بدن را خوشبو کنید.

اگر نگران بوی دهان یا بوی بدن خود هستید و به نظر می رسد هیچ راهکاری مؤثر نیست یا اگر تغییر ناگهانی بوی بدن را تجربه می کنید، به پزشک مراجعه کنید. زیرا در برخی موارد، بوی بد دهان، تعریق بیش از حد، یا بوهای غیر معمول می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

منبع: bebeautiful

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.