سلامت مو, مراقبت از مو

نحوه صحیح استفاده از سرم مو به همراه ویدیو

نحوه استفاده از سرم مو

سرم مو از جمله محصولات مراقبتی موها می باشد که در انواع مختلف تهیه شده و طیف وسیعی از خواص مختلف را شامل می شوند. سرم های مو اغلب برای نرمی، درخشندگی، تقویت ساقه مو و جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرند. با اینکه انواع مختلفی از سرم های مو وجود دارد، اما طریقه مصرف همه آن ها، تقریبا به یک شکل می باشد. ما در این مطلب قصد داریم نحوه صحیح استفاده از سرم مو را به همراه تصاویر و ویدیو به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از استفاده از سرم مو

باید توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده صحیح از سرم مو ، تاثیر گذاری این محصول بر روی موهای شما کمتر خواهد شد و حتی ممکن است نتیجه عکس نیز بگیرید! پس بهتر است قبل از استفاده از هر محصولی، ابتدا نحوه صحیح استفاده از آن را فرا بگیرید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که تقریبا تمامی محصولات مراقبت از پوست و مو دارای یک دستور نحوه مصرف می باشند که باید به آن توجه کنید. سرم های مو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و توصیه می کنیم، جهت تاثیر گذاری بیشتر محصول، حتما دستور مصرف محصول را که روی جعبه محصول و یا در برگ کاتالوگ محصول نوشته شده است، به دقت بخوانید.

استفاده از سرم مو

توجه داشته باشید که نباید سرم را روی پوست سر خود اسپری کنید. سرم مو فقط برای تاثیر گذاری روی ساقه مو تهیه می شود، لذا نباید آن را طوری استفاده کنید که پوست سر شما نیز به آن آغشته شود. دقت داشته باشید که برخی سرم ها (معمولا سرم های ضد ریزش مو) باید به طور مستقیم روی پوست سر و در قسمت ریشه موها قرار داده شوند!

نکته دیگر اینکه باید از استفاده سرم روی موهایی که سلامتی کامل دارند، پرهیز شود! استفاده بیش از اندازه از سرم مو باعث ایجاد چربی در مو شده و این موضوع باعث می شود که موهای شما کثیف بنظر برسند.

یک نکته دیگر که باید قبل از استفاده از سرم مو رعایت کنید، شسشتوی موها می باشد. سرم را روی موهایی که تمیز نیستند، استفاده نکنید. قبل از استفاده از سرم، ابتدا موهای خود را شسته و کمی خشک کنید. سپس سرم را روی موهای نم دار، استفاده کنید.

قبل از اقدام به خرید یک سرم مو، ابتدا نوع موهای خود و هدفی که از خرید سرم دارید را مشخص کنید. خرید یک محصول که برای موهای خشک تهیه شده است، در صورت استفاده روی موهای چرب می تواند نتیجه خوشایندی نداشته باشد! همچنین محصولی که برای تقویت ساقه مو و ضخیم تر کردن آن تهیه شده است، ممکن است نتیجه ای در نرم کردن مو یا درخشان کردن آن نداشته باشد.
پس بهتر است در انتخاب محصول مورد نظر خود تمام موارد را بررسی کنید.

نحوه صحیح استفاده از سرم مو

حال که تقریبا تمامی مواردی را که لازم بود دانستیم، به سراغ نحوه صحیح استفاده از سرم مو خواهیم رفت. پس از رعایت تمامی نکات ذکر شده، برای دریافت بیشترین تاثیر سرم روی موهای خود، به ترتیب مراحل زیر پیش روید:

Time needed: 15 minutes.

نحوه استفاده از سرم مو

  1. موهای خود را بشویید

    ابتدا موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو داده و تمیز کنید. همانطور که اشاره شد، استفاده از سرم مو روی موهای غیر تمیز، نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

    شستشو موها قبل از استفاده از سرم

  2. موهای خود را خشک کنید

    صبر کنید تا خیسی موهای شما گرفته شود. با یک حوله تمیز این کار را انجام دهید. موهای خود را کامل خشک نکنید. سعی کنید مقداری رطوبت را روی موهای خود نگاه دارید تا سرم بتواند تاثیر خود را روی موهای شما بگذارد.

    خشک کردن مو قبل از استفاده از سرم مو

  3. کمی از سرم را روی دست خود قرار دهید

    مقدار مناسبی از سرم را در کف دست خود قرار داده و سپس دستتان را به موهای خود بکشید. در خصوص استفاده از سرم هایی که به صورت اسپری تهیه شده است، کافی است مقدار مناسبی از سرم را روی ساقه موهای خود پاشش داده و سپس با دست خود موها را ماساژ دهید.
    آغشته کردن موها به سرم مو

  4. فقط ساقه مو را به سرم آغشته کنید

    در طی چند مرحله (بسته به حجم موهایتان) سرم را روی دست و سپس دستتان را روی ساقه موهای خود بکشید. سعی کنید آنقدر این کار را تکرار کنید تا تقریبا تمامی قسمت های موهای شما از ابتدای ساقه تا انتهای مو، به خوبی به سرم آغشته شود.

    ماساژ موها پس از استفاده از سرم

ویدیوی آموزشی صحیح

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.