آرایش لب ها, مراقبت از پوست

طرز تهیه بالم لب رنگی خانگی و ارگانیک

بالم لب خانگی

هوای سرد و خشک، کمبود آب بدن یا عادت کندن پوست لب، ممکن است پوست لب شما را دچار زخم و خشکی کند. از طرفی از آنجایی که لب ها در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارند، باید مانند پوست صورتتان به مراقبت از آن نیز بپردازید. بنابراین، برای نرم شدن و لایه برداری پوست های مرده لب خود از اسکراب لب استفاده کنید و از مزایای بالم لب برای نرم شدن و رطوبت رسانی به پوست لب خود بهره مند شوید. اما ممکن است بگویید برخی بالم لب های موجود در بازار پوست لب را خشک تر می کنند. پس احتمالا تصمیم گرفته باشید به سراغ بالم لب های خانگی بروید و بخواهید خودتان در خانه یک بالم لب ارگانیک به سلیقه خودتان درست کنید.

در این پست ما چند روش مختلف را برای تهیه بالم لب های خانگی و ارگانیک به شما آموزش می دهیم تا بتوانید در خانه یک بالم لب ارگانیک متناسب با سلیقه خودتان درست کنید. تا انتهای این پست همراه ما باشید.

طرز تهیه بالم لب رنگی

بالم لب خانگی لبو

شما می توانید در این روش برای رنگی کردن بالم لب خانگی خود از مواد ارگانیک یا غیر ارگانیک استفاده کنید اما ما در این روش از پودر لبو و توت فرنگی برای رنگ دادن به آن استفاده می کنیم. همچنین شما می توانید از پودر رژ گونه یا مقداری رنگ خوراکی پودری یا حتی رژلب نیز استفاده کنید.

اگر می خواهید از پودر لبو یا توت فرنگی برای رنگ دادن به بالم لب خود استفاده کنید ابتدا باید خوب آن ها را بشویید سپس آن ها را به ورقه های نازک برش بزنید و خشک کنید و در نهایت آسیاب کنید و آن را الک کنید تا پودری قرمز رنگ و بسیار نرم به دست بیاید. اکنون می توانید از این پودر برای رنگ دادن به بالم لب خانگی خود استفاده کنید.

مواد لازم:

  • پودر لبو یا پودر توت فرنگی
  • روغن نارگیل یا کره یا وازلین (هر نوع کره یا روغن جامدی که بو و طعمش را دوست دارید، مثل روغن نارگیل و …)
  • ژل آلوئه ورا
بالم لب خانگی توت فرنگی

طرز تهیه:

ابتدا نصف قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا وازلین یا کره و یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید، سپس به آن پودر لبو یا توت فرنگی یا هر رنگ دهنده دیگری که مد نظر دارید را به اندازه دلخواه اضافه کنید و هم بزنید. همچنین در صورتی که می خواهید بالم لبتان شاین باشد، می توانید از اکلیل های خوراکی استفاده کنید. برای طعم دار کردن آن نیز می توانید مقداری پودر شربت دلخواهتان را نیز به این ترکیب اضافه کنید. اکنون این ترکیب را در ظرف کوچک و در بسته در جای خنک نگهداری کنید. این بالم لب خانگی رنگی به دلیل طبیعی بودن تمامی مواد اولیه و نداشتن هیچ گونه نگهدارنده ای یک نوع رژلب ارگانیک نیز محسوب می شود.

طرز تهیه بالم لب با موم عسل

بالم لب خانگی موم عسل

در این روش از موم عسل استفاده می شود. موم یک ضد التهاب ، ضد باکتری، مرطوب کننده و آنتی اکسیدان قوی است و تورم های ناشی از خشکی بیش از حد لب را کاهش می دهد. همچنین یک لایه محافظ در لب ها ایجاد می کند که می تواند آن ها را از اشعه های مضر UV محافظت کند. همچنین موم زنبور عسل از عفونت ها و زخم های احتمالی نیز جلوگیری می کند.

مواد لازم:

  • موم عسل
  • روغن (نارگیل، زیتون، بادام شیرین، هسته زردآلو، آووکادو، جوجوبا و هسته انار)
  • کره ( کاکائو و …)

طرز تهیه:

برای تهیه این بالم لب خانگی باید از روش بنماری برای ذوب کردن مواد استفاده کنید. برای این کار باید یک قابلمه را آب کنید و یک ظرف نشکن داخل قابلمه بگذارید. توجه داشته باشید که آب داخل قابلمه نباید آن قدر زیاد باشد که ظرف داخل قابلمه شناور شود. ابتدا سه و نیم قاشق غذا خوری از یکی از روغن های نام برده مثل نارگیل داخل ظرف بریزید و اجازه دهید روغن کمی باز شود، سپس به آن یک قاشق غذا خوری موم رنده شده اضافه کنید و اجازه دهید باز شود و در نهایت به آن یک قاشق غذا خوری کره اضافه نمایید.

بعد از این که همه مواد به روش بن ماری در ظرف ذوب شدند می توانید مانند روش قبل از پودر لبو و توت فرنگی برای رنگ دار کردن آن نیز استفاده کنید یا به همین شکل ساده از آن استفاده کنید. در نهایت آن را داخل ظرف کوچکی بریزید و در جایی خنک نگهداری کنید. توجه داشته باشید که برای این بالم لب خانگی باید حتما از موم عسل تصفیه شده استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.