سلامت پوست, مراقبت از پوست

سم زدایی پوست چیست؟ چگونه انجام می شود؟ چه فوایدی دارد؟

سم زدایی از پوست

هیچ کس دوست ندارد پوستی کدر و خسته داشته باشد. اما معمولا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آلودگی و استفاده از لوازم آرایشی می تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و پوست شما را بی روح نشان دهد.
برای داشتن پوستی سالم و درخشان باید از بدن خود مراقبت کنید. اگر فکر می کنید که سم زدایی فقط مناسب بدن است، باید بگوییم که اشتباه فکر می کنید. زیرا سم زدایی از پوست برای روند بهبودی پوست شما ضروری است.

در این مقاله اهمیت سم زدایی پوست و روش های انجام آن را به شما می گوییم. در ادامه با ما همراه باشید.

سم زدایی پوست به چه معناست؟

یکی از بزرگترین اندام های بدن شما پوست تان است. مواد شیمیایی موجود در آب، آلودگی، آرایش، اختلالات هورمونی و رژیم غذایی ناسالم، باعث تجمع مواد سمی در بدن و پوست شما می شود.

هنگامی که پوست تان را سم زدایی نکرده اید، پوست شما دچار التهاب، قرمزی و لکه خواهد شد. سم زدایی از پوست می تواند این تغییرات را معکوس و محدود کند. علاوه بر این می تواند پوست شما را روشن کرده و علائم آسیب پوستی ناشی از سموم را کاهش دهد.

یک روز از هفته را به حذف ناخالصی ها، سلول های مرده پوست، آلاینده ها و سموم اختصاص دهید و پوست خود را دوباره احیا کرده و به حالت معمولی آن بازگردانید تا بهتر از همیشه باشد.

عواملی که باعث ایجاد مشکلات پوستی می شوند:

  • استرس: قرمزی پوست شما نتیجه استرس است. سطوح بالای استرس روی صورت شما نمایان می شود. جوش، التهاب و قرمزی علائم کند شدن گردش سلول و افزایش سبوم است.
  • مسدود شدن منافذ: آرایش، فولیکول های مو، سلول های مرده، آلودگی و روغن می توانند در منافذ تجمع کرده و باعث مسدود شدن منافذ شوند. این امر باعث ایجاد جوش و خشکی و کدر شدن پوست می شود.
  • قند زیاد: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده آکنه، شکر است. شکر فراوان فرآوری شده در رژیم غذایی باعث التهاب می شود.

سم زدایی از پوست باعث می شود اینگونه مشکلات رفع شوند.

چرا به سم زدایی پوست نیاز داریم؟

همه ما دوست داریم پوست شفاف داشته باشیم. هنگامی که از محصولات مراقبت از پوست روی منافد مسدود شده استفاده می کنید، مفید نخواهد بود و می تواند باعث ایجاد جوش شود.

در واقع محصول باعث واکنش پوست شما نمی شود، بلکه پوست شما قادر به جذب محصول و مواد مغذی آن نیست. عدم جذب، باعث ماندگاری محصول روی پوست می شود و این باعث انسداد بیشتر پوست تان می شود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که نشان می دهد شما باید صورت خود را سم زدایی کنید:

  • ناهمواری در رنگ پوست
  • پوست کدر و بی حال
  • پوست چرب
  • پوست حساس و یا خشک
  • افتادگی و چین و چروک پوست

نحوه سم زدایی پوست چگونه است؟

از تغییرات رژیم غذایی گرفته تا محصولات مراقبت از پوست، مسواک زدن، ورزش و موارد دیگر، وجود دارد که می تواند به بدن شما در دفع سموم و ناخالصی ها کمک کند. آنها می توانند بلافاصله چهره کسل کننده و خسته شما را تغییر دهند و سطح انرژی شما را بهبود بخشند.

به تمام چیزهایی که وارد بدن خود می کنید، فکر کنید. داروها و غذاهای فرآوری نشده همچنان در جریان خون شما هستند. سم زدایی پوست برای از بین بردن این آلودگی ها بسیار مهم است.

همیشه نیاز به استفاده از محصولات گران قیمت نیست. تکنیک هایی وجود دارد که می توانید روزانه یا هر زمان که دوست دارید تمرین کنید. روش های سم زدایی زیر، نه تنها برای پوست، بلکه برای کل بدن از داخل معجزه می کند.

انواع روش های سم زدایی

رژیم غذایی متعادل

اگر می خواهید با سم زدایی پوست تان شفاف شود، رژیم غذایی تان را باید تنظیم کنید. از مصرف بیش از حد شکر و غذاهای سرخ کرده دوری کنید و در عوض میوه ها و سبزیجات را جزو عمده رژیم غذایی خود قرار دهید. غذاهایی مانند کلم بروکلی، موز، کلم پیچ، گردو، گلابی، آووکادو و هندوانه به پوست شما درخشندگی می دهند.

ورزش کردن

ورزش بخشی جدایی ناپذیر از سم زدایی پوست است. وقتی ورزش می کنید، پوست شما عرق می کند و ضربان قلب بالا می رود. در نتیجه به دفع مواد زائد ناخواسته، سموم و ناخالصی ها کمک می کند.

سم زدایی از پوست با ورزش کردن

پاکسازی مضاعف

صرف نظر از نوع پوست، پاکسازی باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد. پاکسازی مضاعف شامل استفاده از، پیش پاک کننده و پاک کننده است. پیش پاک کننده آلودگی های تجمع یافته در طول روز را از بین می برد و کار پاک کننده را آسان تر می کند.

به عبارت ساده تر شما یک بار به طور سطحی پوست خود را تمیز می کنید و سپس در مرحله دوم، تمام آثار باقی مانده را به طور موثرتری پاک می کنید.

هنگام خرید پاک کننده، به نوع پوست خود توجه کنید.

نکته: هر دو بار از یک پاک کننده یکسان استفاده نکنید. در صورتی که پوست خشک دارید، صبح ها از شوینده روغنی و شب ها از فوم شستشو صورت استفاده کنید. کسانی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، باید از میسلارواتر استفاده کنند.

پاکسازی مضاعف صورت ممکن است زمان بر به نظر برسد، اما برای داشتن پوستی روشن ضروری است.

لایه برداری کنید

استفاده از یک لایه بردار ملایم در سم زدایی پوست بسیار موثر است. زیرا استفاده از آن باعث می شود، پوست تان مانند پوست کودک شفاف و تازه شود. همچنین لایه بردار باعث حذف سلول های پوسته پوسته شده و پوست مرده را از بین می برد و پوستی شفاف تر برای شما به ارمغان می آورد.

نکته: اگر پوست حساس و تحریک شده دارید، از اسکراب یا لایه بردارهای دانه دار و بسیار قوی خودداری کنید. زیرا باعث تحریک پوست تان می شود.

تونر

تونر ها به متعادل سازی پوست بعد از تمیز کردن کمک می کنند. آن ها سطح PH پوست را پایین می آورند. همچنین پوست را برای استفاده از محصولاتی مانند سرم یا مرطوب کننده آماده می کنند. به علاوه اندازه منافذ شما را نیز کوچک می کنند.

آبرسانی مناسب به پوست

مطمئن شوید که صورت خود را 2 بار در روز (صبح و شب) با سرم یا مرطوب کننده آبرسانی می کنید. سرم ها بسیار عالی هستند، زیرا پوست شما را آبرسانی می کنند و به دیگر محصولات کمک می کند تا عمیق تر در پوست شما فرو روند.

سم زدایی از پوست با آبرسانی مناسب به پوست

آب بنوشید

نوشیدن آب، یکی از بهترین راه های سم زدایی از پوست است. نوشیدنی هایی مانند قهوه و آب میوه های شیرین مایعات را دفع می کنند. بنابراین بهتر است از این نوشیدنی ها کمتر استفاده کنید و برای داشتن پوستی شفاف، روزانه 8 لیوان آب میل کنید.

نکته: وقتی از خواب بیدار می شوید، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب با لیمو شروع کنید. نصف لیمو را در آب ولرم فشار دهید و میل کنید. این کار به هضم غذا کمک می کند و کبد را به حالت سم زدایی سوق می دهد تا سموم تجمع یافته را دفع کند.

سیگار و الکل مصرف نکنید

الکل بدن و پوست را کم آب کرده و ظاهر شما را خسته و پیر نشان می دهد. سیگار باعث افزایش سرعت پیری می شود و در عین حال به کلاژن و الاستین نیز آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید: روش های آسان دفع سموم بدن از پا در خانه!

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی برای پوست شما بسیار مهم است. درست مانند این که بدن شما به استراحت نیاز دارد، پوست نیز به خواب نیاز دارد. خواب باعث می شود پوست شما خود را از التهاب و آسیب ترمیم کند. اگر خواب کافی نداشته باشید، احتمال ایجاد سیاهی دور چشم برای شما بیشتر است.

زمان استحمام را محدود کنید

آب بسیار داغ و دوش های مکرر، چربی پوست شما را از بین می برد.

استفاده از شکر را کاهش دهید

کاهش مصرف قند، راهی عالی برای شروع سم زدایی پوست است.

سم زدایی از پوست با کاهش مصرف شکر

فواید سم زدایی پوست

پوست هر اینچ بدن شما را می پوشاند و اولین خط دفاعی در برابر محیط خارج است. بیش از 600 غدد عرق، 100 غده چربی، 1000 رشته عصبی و 20 فیت عروق خونی یک اینچ از پوست شما را تشکیل می دهند.

فواید سم زدایی پوست عبارت اند از:

  1. سم زدایی و بیرون کشیدن سموم از سطح پوست، باعث شادابی پوست شما می شود.
  2. پوست شما روشن تر و شفاف تر می شود، زیرا سم زدایی پوست لکه ها، جوش های سر سیاه و منافذ را از بین می برد.
  3. باعث سفت شدن پوست می شود. در نتیجه، پوست شما جوان تر به نظر می رسد.
  4. باعث آبرسانی به پوست می شود.
  5. سم زدایی کامل پوست باعث می شود پوست شما درخشان و زیبا به نظر برسد.

سخن آخر

بیش از هر چیزی، سم زدایی پوست به شما کمک می کند از درون به بیرون احساس سلامتی کنید. از بین بردن سموم ناسالم می تواند نتایج فوق العاده ای را برای شما به ارمغان آورد و باعث می شود پوست شما شاداب، نرم و صاف به نظر برسد.

بهترین راه برای کمک به پوست این است که به آن استرس ندهید، همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید و آن را هیدراته نگه دارید.

منبع: skinkraft

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.