زیبایی ناخن, مراقبت از ناخن

روش انجام مانیکور ناخن در خانه

مانیکور ناخن

شما می توانید این روزها که به دلیل انتشار ویروس کرونا در خانه هستید، ناخن های خود را زیبا کنید. به جای رفتن در آرایشگاه، می توانید با کمترین وسایل و زمان کوتاهی خودتان در خانه مانیکور ناخن خود را انجام دهید.

1) وسایل خود را آماده کنید

قبل از شروع، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را در اختیار دارید. این وسایل شامل بافر، پوشر کوتیکول، آب گرم، لاک پاک کن، پنبه، بیس کت، تاپ کت، مرطوب کننده یا روغن است.

تصویر 1 مانیکور ناخن

2) تمام لاک های باقیمانده را از ناخن خود پاک کنید

سعی نکنید روی ناخن های لاک زده شده مانیکور انجام دهید. برای انجام یک مانیکور خوب و کامل، باید تمام لاک های باقی مانده ناخن را به طور کامل پاک کنید (حتی اگر فقط یک رنگ روشن باشد). توصیه می کنیم از یک پاک کننده بدون استون استفاده کنید، که به راحتی خشک شود.

تصویر 2 مانیکور ناخن

3) ناخن های خود را با بافر ناخن درست کنید

در مرحله سوم مانیکور ناخن در خانه ، هنگامی که ناخن های شما کاملاً بدون لاک شد، زمان آن رسیده است که شکل دلخواه خود را به ناخن های خود بدهید. با استفاده از بافر های ناخن، ناخن های خود را به طول دلخواه خود برسانید. سپس، ناخن های خود را مربعی یا دایره ای کنید.

تصویر 3 مانیکور ناخن

4) ناخن های خود سوهان کنید

این مرحله یکی از مهم ترین مراحل برای انجام مانیکور ناخن است که به زیبایی ناخن های شما، بسیار کمک می کند. سوهان کردن ناخن به صاف کردن ناخن های شما نیز کمک می کند.

تصویر 4 مانیکور ناخن

5) دستان خود را خیس کنید

حتی اگر شما می خواهید ناخن های خود را به صورت حرفه ای در سالن مانیکور کنید، باید این مراحل را با دقت انجام دهید. یک ظرف را با آب گرم پر کنید، سپس نمک، روغن یا عطر مورد علاقه خود را اضافه کنید. بعد از اینکه دستانتان را حدود 5 دقیقه در ظرف قرار دادید، دستان خود را از آن خارج کنید. و با یک دستمال نرم ناخن های خود را خشک کنید.

تصویر 5 مانیکور ناخن

6) ناخن های خود را با لوسیون مرطوب کنید

حالت دست شما یکی از سریعترین تحولات با تغییر سن واقعی شماست. برای جوان نگه داشتن دستان خود، حتماً روزانه دست خود را مرطوب کنید. به خصوص هنگام استفاده از مواد شیمیایی موجود در مانیکور ناخن، از کرم های مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

تصویر 6 مانیکور ناخن

7) کوتیکول های خود را به عقب فشار دهید

ازبین بردن کوتیکول ها، یک عمل غیر ضروری و خطرناک است که باید بسیار مراقب باشید. باید کوتیکول های ناخن خود را به آرامی با استفاده از ابزار چوب کوتیکول یا پوشر کوتیکول به عقب فشار دهید.

تصویر 7 مانیکور ناخن

8) یک بیس کت بزنید

بیس کت ها هیچ کاری برای بهبود ظاهر مانیکور تمام شده شما انجام نمی دهند. با این حال، همانطور که Good Housekeeping خاطرنشان می کند، بیس کت ها نقش مهمی در ماندگاری بیشتر مانیکور شما دارند، مانع از لک شدن ناخن های شما شده و باعث تقویت ناخن های ضعیف یا شکننده می شوند.

تصویر 8 مانیکور ناخن

9) حداقل روی دو لایه رنگ مورد علاقه خود را رنگ کنید

وقت آن رسیده است که ناخن های خود را لاک بزنید. رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، سپس به طور مساوی یک لایه از رنگ را روی هر ناخن بمالید. تعداد لایه های لاک را به گونه ای اضافه کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

تصویر 9 مانیکور ناخن

10) تاپ کت بر روی ناخن خود بزنید

برای اینکه بتوانید مانیکور ناخن خود را با کیفیت خوب در خانه به پایان برسانید باید از تاپ کت استفاده کنید تا ناخن های شما درخشش بیشتری داشته باشد. علاوه بر آن به عنوان محافظ نیز استفاده می شود.

تصویر 10 مانیکور ناخن

11) بطور طبیعی خشک کنید یا از روغن کوتیکول استفاده کنید

این مرحله آخر از همه دشوار است. باید صبر کنید تا ناخن های شما به طور کامل خشک شوند. می توانید برای سریع خشک شدن از روغن کوتیکول استفاده کنید.

تصویر 11 مانیکور ناخن

با طی کردن مراحلی که در بالا ذکر شد، شما می توانید براحتی و در خانه اقدام به مانیکور کردن ناخن های خود نموده و زیبایی خاصی را به دستان خود بدهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.