سلامت پوست, مراقبت از پوست

آیا کرم های ضد درد به اندازه کافی تاثیر گذار هستند؟

تاثیر کرم ضد درد

کرم های موضعی معمولا برای تسکین درد موثر هستند، چه با نسخه و چه بدون نسخه. اگر می خواهید از مصرف دارو های خوراکی جلوگیری کنید، کرم های ضد درد موضعی می توانند گزینه خوبی باشند. آن ها سریع تر از قرص ها جذب می شوند و باعث تسکین موضعی می شوند … اما چقدر عملکرد خوبی دارند؟ قبل از پرداختن به این موضوع، در اینجا مقدماتی در مورد برخی از محصولات ضد درد موضعی موجود است که ما در ادامه به بررسی تاثیر کرم های ضد درد در تسکین دردهای موضعی می پردازیم.

دسته بندی موارد موضعی

محصولات کاهش دهنده درد از ترکیبات فعال مختلفی برای کاهش سیگنال های درد استفاده می کنند.

آن ها به شکل پماد های مالشی و اسپری در دسترس هستند. در حالی که فرمولاسیون برای هر محصول متفاوت است، اکثر موارد موضعی را می توان در پنج دسته اصلی قرار داد:

ضد تحریک کننده ها: باعث احساس سوزش یا سرد شدن می شوند و می توانند شما را از درد دور کنند. مواد فعال شامل منتول، روغن اکالیپتوس، روغن همیشه سبز و کافور می باشد. اثرات آنی هستند اما ممکن است خیلی طول نکشند.

سالیسیلات ها: برای درد در مفاصل نزدیک پوست (انگشتان، زانوها، آرنج ها، پا) بسیار مفید هستند. سالیسیلات ها با مسدود کردن انتقال نیروی عصبی کار می کنند. آن ها می توانند التهاب مفاصل را کاهش دهند تا درد، تورم و گرفتگی کاهش یابد.
این موارد معمولاً به NSAID های موضعی (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) یا مسکن های موضعی گفته می شود.

تاثیر کرم ضد درد

کپسایسین ها: که از دانه های فلفل قرمز بدست می آید. این ها به ویژه برای درد مفاصل و درد عصب های دیابتی موثر هستند.
کپسایسین ها احساس گرم شدن و سوزن سوزنی ایجاد می کنند که با گذشت زمان بهبود می یابد. کرم های دارای داروی کپسایسین قبل از اینکه به تسکین درد بپردازند نیاز به برنامه های مختلفی دارند … بنابراین یک راه حل سریع برای کاهش درد نیستند.

کرم های ضد درد شاهدانه: که به گیاه شاهدانه (CBD) از ماری جوانا تزریق می شود، این نوع کرم های موضعی هنوز نسبتاً جدید هستند. در حالی که تحقیقات نشان داده است که CBD در کاهش درد هنگام مصرف خوراکی مفید است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی عملکرد آن هنگام جذب پوست وجود ندارد.

کرم های هومیوپاتی: حاوی مواد رقیق شده مؤثرتر از نظر دارویی هستند زیرا محلول حاوی “اکو” انواع مواد فعال است.
بسیاری نیز گیاه دارویی هستند که بیشتر آن ها Arnica montana هستند، گیاه گلدار در خانواده آفتابگردان. تصور می شود کرم های آرنیکا برای التهاب مفید هستند. تحقیقات کمی در مورد اثربخشی کرم های طبیعی یا گیاهی آن وجود دارد.

عوارض جانبی کرم های ضد درد موضعی

خبر خوب برای موارد موضعی این است که عوارض جانبی آن ها حداقل است. با این وجود باز هم برخی استفاده کنندگان ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • تحریک جزئی پوست
  • بوهای شدید
  • احساس سوزش
  • تداخل با سایر دارو ها

به خصوص اگر دارو های دیگری مصرف می کنید، قبل از استفاده از هر نوع کرم ضد درد موضعی با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر کرم های ضد درد

برای برخی شرایط خاص کاربران می گویند که کرم های ضد درد برای کاهش درد تاثیر دارند.

ورم مفاصل، نقرس، درد عضلانی، بورسیت، تاندونیت چند بیماری شایع هستند که به خوبی به دارو های تسکین دهنده درد موضعی پاسخ می دهند.

هنگامی که منبع درد نزدیک به سطح باشد، استفاده از کرم های موضعی که حاوی مسکن ضد درد است دقیقاً در جایی که صدمه دیده است می تواند درد را تسکین دهد و از عوارض جانبی که ممکن است همراه با تسکین دهنده درد دهان باشد ، خودداری کنید.

سرانجام کرم های موضعی مربوط به کپسایسین نتیجه دارند و به تسکین درد کمک می کنند، اما فقط پس از استفاده مکرر (روز ها یا حتی هفته ها). بنابراین برای کاربرانی که به دنبال تسکین سریعتر هستند بهترین گزینه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.