سلامت پوست, مراقبت از پوست

خواص روغن بادام زمینی برای پوست چیست؟

روغن بادام زمینی

در حالی که امروزه معمولاً از روغن بادام زمینی در رژیم غذایی استفاده می شود، نمی دانستیم که در ابتدا از آن برای مراقبت از پوست در تاریخ استفاده می شد. این روغن استخراج شده از هسته دانه Arachis Hypogaea (بادام زمینی) است. در این مقاله قصد داریم خواص روغن بادام زمینی برای پوست را به شما بگوییم. در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه روغن بادام زمینی

Arachis Hypogaea (بادام زمینی) بومی آمریکای جنوبی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قدمت کشت سنتی آن به 2000 تا 3000 سال قبل از میلاد می رسد. در حالی که در چند فرهنگ در پخت و پز نیز استفاده می شد، استفاده سنتی از روغن بادام زمینی عمدتاً جنبه آرایشی داشت – به عنوان یک ضد آفتاب و به عنوان درمانی برای بیماری های پوست خشک.

استخراج و تصفیه روغن بادام زمینی برای صنعت مراقبت از پوست

روغن بادام زمینی از مغز بادام زمینی با فرآیند استخراج و تصفیه تولید می شود. این فرآیند عمدتاً کیفیت و عمر و از همه مهم تر هزینه روغن بادام زمینی را تعیین می کند که کاربرد آن در صنعت مراقبت از پوست را مشخص می کند.

خواص روغن بادام زمینی برای پوست چیست؟

روغن بادام زمینی خواص مفیدی را برای پوست ارائه می دهد که در ادامه فواید آن برای پوست را به شما می گوییم.

خواص مرطوب کنندگی

روغن بادام زمینی به طور سنتی به عنوان یک مرطوب کننده برای کاهش بیماری هایی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده می شود. دارای بافت سنگین و چرب است که بر روی پوست درخشندگی ایجاد می کند و با آبرسانی عمیق، خشکی پوست را درمان می کند.

روغن بادام زمینی با خاصیت انسدادی، مرطوب کنندگی و نرم کنندگی خود در پوست رطوبت ایجاد می کند و یک افزودنی عالی در برخی از محصولات مراقبت از پوست است.

حفظ رطوبت

انسدادها ترکیبات مرطوب‌ کننده‌ ای هستند که با تشکیل یک لایه محافظ بر روی پوست، از هدر رفتن آب از پوست در اثر تبخیر جلوگیری می‌کنند. لانولین ترکیب اصلی مسئول خواص انسدادی روغن بادام زمینی است.

جذب رطوبت

مرطوب کننده ها با جذب و استخراج مولکول های آب از هوا و نزدیک نگه داشتن آن ها به سطح پوست، اثرات خشکی صابون ها و الکل ها را در محصولات مراقبت از پوست کاهش می دهند.

به این ترتیب می توانند پوست های خشک و کم آب را شارژ کنند. محتوای غنی تری گلیسیرید در روغن بادام زمینی آن را به یک مرطوب کننده عالی تبدیل می کند.

نرم کننده پوست

نرم‌ کننده‌ ها مرطوب‌ کننده‌ هایی هستند که بدون ایجاد رطوبت، پوست را نرم می‌ کنند. آنها این کار را با پر کردن شکاف بین سلول های پوست انجام می دهند و در نتیجه پوست را انعطاف پذیرتر می کنند و قسمت های خشک پوست را از بین می برند.

اسید لینولنیک، اسید استئاریک و اسید اولئیک اجزای اصلی روغن بادام زمینی هستند که آن را به یک نرم کننده غنی تبدیل می کنند.

روغن بادام زمینی به عنوان نرم کننده پوست

خواص پاک کنندگی

پاکسازی عمیق با روغن بادام زمینی یک جایگزین عالی نسبت به پاکسازی با محصولات حاوی مواد الکی است. زیرا باعث خشکی و کم آبی پوست نمی شود.

به راحتی کثیفی، آرایش، جوش های سرسیاه و سبوم (روغن تولید شده توسط پوست) را که منافذ پوست را می بندد، از بین می برد. همچنین از پوست در برابر جوش ها نیز محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: سبوم چیست؟ هر آنچه لازم است در مورد سبوم پوست بدانید!

خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری

ویتامین E و فنول های موجود در روغن بادام زمینی اثر رادیکال های آزاد را خنثی کرده و با پیری پوست مبارزه می کند. ویتامین E همچنین به ترمیم سلولی و جوانسازی پوست کمک کرده و پوست را سالم و درخشان می کند.

خواص ضد التهابی

روغن بادام زمینی تحریکات جزئی پوست را تسکین داده و آرام می کند و قرمزی و خارش ناشی از خشکی پوست را کاهش می دهد.

روغن بادام زمینی دارای خواص ضد التهابی

نتیجه

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن بادام زمینی باعث سالم بودن آن می شود. با این حال، بسیاری از مزایای آن هنوز توسط تحقیقات تایید نشده است. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از روغن بادام زمینی با متخصص پوست خود مشورت کنید.

منبع: blackpaint

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.