سلامت مو, مراقبت از مو

نحوه صحیح استفاده از ماسک مو برای اثر گذاری بیشتر روی موها

ماسک مو می تواند به آبرسانی و تقویت مو کمک کند. برای استفاده موثر از ماسک مو، باید آن را به درستی روی موها بمالید. برای زدن ماسک مو باید موها را مرطوب کنید و ماسک مو را از ریشه موها شروع کنید و تا انتهای آن بزنید.

قبل ازاستفاده از ماسک مو دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. بسیاری از ماسک های تجاری مو، دستورالعمل های ویژه ای دارند. برخی ممکن است فقط برای استفاده هفتگی طراحی شوند و بعضی ها ممکن است برای بازه های زمانی خاصی طراحی شده باشند. همه ماسک های مو از نظر مدت و دفعات استفاده، قابل استفاده نیستند. اگر از ماسک مو استفاده کردید و نتیجه خوبی نگرفتید، بدانید دستورالعمل ها را اشتباه انجام داده اید. ما در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از ماسک مو را برای شما ارائه دهیم.

دستور العمل های مربوط به ماسک را با دقت بخوانید

هنگام استفاده از ماسک یک لباس یا تیشرت قدیمی بپوشید

ماسک مو می تواند در هنگام استفاده باعث کثیف کاری شود به همین دلیل برای استفاده از ماسک مو، از یک تیشرت قدیمی یا لباسی که کهنه شده است استفاده کنید. چون در حین انجام کار ممکن است لباستان کثیف شود و لک بیوفتد، پس بهتر است از یک لباس مناسب استفاده کنید. می توانید یک کلاه موی آماده از فروشگاه تهیه کنید تا بعد از ماسک زدن، موها را با آن بپوشانید تا ماسک روی موها بماند.

هنگام استفاده از ماسک یک لباس یا تیشرت قدیمی بپوشید

قبل ازاستفاده از ماسک، موهای خود را بشویید و با حوله کمی خشک کنید

قبل از استفاده از ماسک مو، موهای خود را طبق معمول بشویید و با حوله کمی خشک کنید تا مرطوب شود. دقت کنید که موهایتان را کاملا خشک نکنید. موها باید قبل از زدن ماسک، کمی مرطوب باشند.

هنگام استفاده از ماسک یک لباس یا تیشرت قدیمی بپوشید

بیشتر بخوانید: نحوه از استفاده از سرم مو

موهایتان را برای زدن ماسک به قسمت های مختلف تقسیم کنید

اگر موهای مرطوب خود را به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید، استفاده از ماسک برایتان راحت تر می شود. به عنوان مثال، دو قسمت را در دو طرف سر خود یکی درجلو و قسمت دیگر در پشت سر را با گیره یا مانند این ها ببندید و ماسک را به طور همزمان بر روی یک بخش بمالید. اگر موهای بلندتر یا پرپشت تر دارید می توانید موها را به 4 یا 8 قسمت تقسیم بندی کنید وماسک مو را بزنید.

موهایتان را برای زدن ماسک به قسمت های مختلف تقسیم کنید

ماسک را از ریشه تا نوک مو بمالید

ماسک را روی پوست سرخود ماساژ دهید. سپس، ماسک را به سمت پایین و تا نوک موهایتان بکشید. با انجام حرکات ماساژ ملایم، ماسک را به طور مساوی و پراکنده به همه قسمت های مو بمالید. به قسمت های آسیب دیده مو، مانند نواحی که خشک هستند بیشترتوجه کنید و با دقت بیشتری ماساژ دهید.

ماسک را از ریشه تا نوک مو بمالید

پس از اعمال ماسک بر روی موها، موهایتان را شانه کنید

بعد از کامل شدن مراحل زدن ماسک بر روی موها، موهایتان را که به ماسک مو آغشته شده را با یک شانه متوسط یا پهن و دندانه دار، شانه کنید. این کار باعث می شود که ماسک به طور متوسط به تمام قسمت های موهای شما پخش شود. اگر موهای مجعد یا فر دارید، می توانید فقظ با استفاده ازانگشتانتان موهایتان را شانه کنید، و ماسک را در تمام بخش های موهایتان پخش کنید.

پس از اعمال ماسک بر روی موها، موهایتان را شانه کنید

ماسک را بشویید و موهایتان را حالت دهید

بعد از مدت زمان لازمی که ماسک روی موهایتان بود، آن درحمام بشویید و از نرم کننده ها استفاده کنید. تا موهای خود را مجددا آب رسانی کنید.

ماسک را بشویید و موهایتان را حالت دهید

بهینه سازی اثرات ماسک

بعد از استفاده از ماسک، سر خود را با کلاه دوش وحوله گرم بپوشانید

پس از استفاده از ماسک، موهای خود را با کلاه حوله ای حمام بپوشانید. بهتر است حوله از قبل گرم شده باشد تا به این ترتیب ماسک با پوست سر ارتباط برقرار کرده و تاثیر بیشتری را روی موهای شما بگذارد.‎

 بعد از استفاده از ماسک، سر خود را با کلاه دوش وحوله گرم بپوشانید

با توجه به نوع ماسک، زمان ماندن آن بر روی سرتان را معین کنید

برای نحوه استفاده از ماسک های تجاری به برگه راهنمای آن مراجعه کنید. برای استفاده از ماسک های خانگی با توجه به نوع ماسک و نتیجه ای که می خواهید از آن بدست آورید زمان قرار گیری آن بر روی موهایتان متفاوت خواهد بود.

  • ماسک های پروتئینه را 10 دقیقه در محل بگذارید.
  • ماسک های آب رسان را 5 تا 10 دقیقه در محل بگذارید.
  • ماسک های حاوی روغن نارگیل باید حداقل 30 دقیقه بماند.
  • ماسک های اولاپلکس باید حداقل 10 دقیقه روی سر بماند، اما اگر بیشتر بماند بهترعمل می کند. سعی کنید ماسک اولاپلکس را به مدت 30 دقیقه یا بیشتر بگذارید.
با توجه به نوع ماسک، زمان ماندن آن بر روی سرتان را معین کنید

اگر موهای شما خیلی خشک است، بگذارید ماسک مو، یک شب تا صبح روی موهایتان بماند.

اگر می خواهید موهای خیلی خشک را درمان کنید، بگذارید ماسک مویک شب تا صبح روی موهایتان بماند. یک حوله، کلاه دوش، روسری یا هرچیز دیگری را روی موهای خود قرار دهید واجازه دهید یک شب تا صبح روی موهایتان قرار گیرد. صبح، ماسک را در حمام بشویید. موهای شما باید نرم تر و مرطوب تر شود.

اگر موهای شما خیلی خشک است، بگذارید ماسک مو، یک شب تا صبح روی موهایتان بماند.

اگر موهایتان چرب است، از ماسک مو کمتر استفاده کنید.

موهای شما پس ازاستفاده از ماسک، به طرز قابل توجهی چرب تر نمی شود. اگر بعد از استفاده از ماسک مو متوجه شدید که موهای شما چرب شده است، احتمالا مقدار زیادی از ماسک مو را استفاده کردید. دفعه بعد که از ماسک مو استفاده کردید، مقدار کمتری از آن را استفاده کنید و بینید که آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر؟!

اگر ماسک مو باعث شود حتی مقدار کمی از موهای شماچرب شود، ممکن است برای نوع موی شما مناسب نباشد. سعی کنید از ماسکی استفاده کنید که برای موهای چرب طراحی شده است.

منبع: WikiHow

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.