سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و مو

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و مو

پوست و مو یکی از مهم ترین بخش های بدن هستند که نیاز به مراقب مداوم و بیشتری دارند. گاهی ممکن است پوست و موی مان دچار مشکل شوند و ما ندانیم که بهترین راه برای درمان آن ها چیست! یکی از بهترین روغن های گیاهی در حفظ سلامت و بهبود پوست و موی آسیب دیده، روغن اسطوخودوس (Lavender) است.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس استفاده های فراوان و تاریخچه ای طولانی دارد.

گیاه اسطوخودوس از دسته گیاهان دارای گل است که گل های آن از آبی و قرمز پررنگ تا بنفش، متفاوت هستند.
اسطوخودوس که از روغن آن در زمینه های بسیاری استفاده می شود، بیشتر در فصل بهار گل می دهد.

گیاه اسطوخودوس با آن که در دسته گیاهان زینتی قرار نمیگیرد اما بخاطر ظاهری که با آن رنگ بنفش سیر زیبای خود دارد، ممکن است در گوشه کنار بسیاری از خانه ها ظاهر شود.

خواص روغن اسطوخودوس بر پوست!

خاصیت از بین بردن آکنه ها

خاصیت باکتری زدایی این گیاه، باعث پیشگیری از ظهور آکنه در پوست می شود و برای خانم هایی که متاسفانه با آکنه های پوست شان سر و کله می زنند، قطعا یک محصول کارآمد خواهد بود.

یک ترکیب جادویی! بخاطر بسپارید!

این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و تاثیر آن را چند برابر در پوست خود احساس کنید!

منافذ پوست را ببندید

با استفاده از روغن اسطوخودوس منافذ باز روی پوست تان را ببندید و دیگر به عوامل آسیب زننده موجود در محیط اطراف، اجازه چپ نگاه کردن به پوست تان را ندهید!

جوش های سرسخت!

حتما تا بحال جوش های سر سختی روی صورت خود دیده اید؟! از همان ها که حالا حالا ها جا خوش می کنند!

مژده اینکه این روغن با همکاری روغن آرگان یکی از بهترین های مراقب زیبایی پوست و مو، برای این جوش ها هم به کمک تان می آیند تا با ترکیب یکدیگر، جوش ها را از بین برده و پوست زیبا و شفاف تان را دوباره به شما باز گردانند.

زخم ها

متاسفانه گاهی پیش می آید که ما روی پوست خود با یک زخم روبه رو می شویم. کرم ها و روش های زیادی برای بهبود این زخم های پوستی وجود دارد و در بین آن ها روغن اسطوخودوس نیز ( البته در مصرف باید با روغن های دیگر مثل نارگیل، اندکی مخلوط شود) می تواند به کمک خانم ها و آقایان بیاید و در روند بهبود زخم کمک کند.

پوست خشک

افرادی در بین ما هستند که نیاز به استفاده از رطوبت رسان های عمیق برای از بین بردن پوست خشک شان را دارند.

تصور کنید همین 2 دقیقه پیش دست تان را با رطوبت دهنده ها مرطوب کرده اید و حالا دوباره به حالت اولیه اش بر گشته است. آزار دهنده است خصوصا در فصل زمستان!

این گیاه معجزه بخش در بهبود خشکی های زیاد پوستی هم یاری رسان است.

خواص روغن اسطوخودوس بر مو

موهایتان را پرپشت و بلند کنید

از روغن اسطوخودوس برای تحریک پیاز مو و افزایش رشد آن استفاده کنید!

نه تنها موهایتان بلندتر می شود بلکه پرپشت تر هم خواهد شد واین قطعا خبر خوش حال کننده ای برای خانم هایی است که فکر می کنند مو هایشان به اندازه کافی وآن طور که باید پرپشت و بلند نیست.

روغن اسطوخودوس، این گیاه بنفش خوش رنگ، به ما فرصت زدن یک تیر و سه نشان برای موهایمان را خواهد داد!

طبق نظر پزشکان پوست و مو، آقایانی هم که از مشکل طاسی یا آلوپسی رنج می برند، می توانند دوره درمان خود را با استفاده از این روغن شروع کنند.

شپش ها!

در کشور ما و در برخی از فصول سال، احتمال ابتلا به این حشره موذی زیاد می شود.

در کنار رعایت نکردن بهداشت مو، ممکن است شما از فرد دیگری این حشره سخت جان را؛ در عین رعایت کامل بهداشت، ناغافل هدیه بگیرید!

روغن اسطوخودوس در ترکیب با روغن درخت چای، می تواند در پیشگیری از شپش موثر واقع شود.


روغن اسطوخودوس خواص بسیار دیگری چون آرامش بخشی با رایحه دلنشینش، دفع حشرات موذی در اطراف یا رد نیش آن ها، درمان مشکلات خواب مثل بی خوابی، از بین بردن استرس ناشی از عوامل مختلفی که ما را مضطرب می کنند، کاهش درد ها ی مختلف در بدن و … نام برد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.