زیبایی ناخن, مراقبت از ناخن

تمیز کردن ناخن در خانه؛ چطور به آسانی زیر ناخن ها را تمیز کنیم؟

تمیز کردن ناخن

آیا به دنبال چند نکته خلاقانه برای پاکسازی و سلامت ناخن ها، هستید؟ اگر می خواهید یک روتین سریع پاکسازی انجام دهید یا دستور العمل های کامل تری برای تمیز کردن عمیق ناخن ها پیدا کنید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا ناخن های دست را دوباره روشن، براق و زیبا جلوه دهید.

پاکسازی ناخن (راهنمای سریع)

1. آلودگی را از زیر ناخن های خود پاک کنید

با استفاده از نوک تیز سوهان، زیر ناخن های خود را تمیز کنید تا سایر آلودگی های ایجاد شده از بین برود. این کار را در حمام، زیر نور خوب انجام دهید، زیرا می توانید ناخن های خود را به وضوح ببینید.

  • به طور کلی، قبل از شستن دست ها به جای بعد از آن، پاک کردن آلودگی از زیر ناخن راحت تر است.
  • از استفاده از مداد برای پاک کردن آلودگی آن ها خودداری کنید، زیرا سرب می تواند باعث شود ناخن ها، کثیف تر به نظر برسند.
  • سعی کنید از دستمال مرطوب کودک یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن زیر ناخن خود استفاده کنید. می توانید لبه دستمال مرطوب خود را زیر ناخن خود فشار دهید تا هر چیزی که باعث تغییر رنگ ناخن ها شده است را به آرامی از بین ببرید.
  • همچنین می توانید زیر ناخن های خود را با برس مانیکور تمیز کنید.

مطالعه کنید👇

روغن کوتیکول چیست؟ چگونه به رشد ناخن ها کمک می کند؟

2. دست هایتان را بشویید

از صابون ملایم و طبیعی استفاده کنید و دستان خود را زیر آب گرم بشویید. نیازی نیست که روی ناخن های خود تمرکز کنید، فقط دستان خود را بشویید.

  • به طور کلی بهتر است از صابون ملایم استفاده کنید و دستان خود را مرتب بشویید. صابون های قوی و خشن بر پایه پارابن، ناخن ها را شکننده می کند و ضد عفونی کننده های دست با الکل نیز ناخن ها را ضعیف می کند.

3. ناخن های خود را به مدت سه دقیقه در یک کاسه آب گرم و صابون خیس کنید

برای جلوگیری از شکستن ناخن ها، آن ها را انعطاف پذیر کنید.

نوک انگشتان خود را، را زیر آب قرار دهید و اجازه دهید کمی نرم شوند. اطمینان حاصل کنید که آب خیلی سرد یا داغ نیست.

  • خیساندن ناخن ها به نرم شدن و انعطاف پذیری بیشتر آن ها کمک می کند و احتمال اینکه در حین تمیز کردن ناخن را خرد کنید، بسیار کمتر است.

4. از یک برس ناخن برای برس کشیدن قسمت های روی ناخن، استفاده کنید

پاکسازی ناخن با استفاده از برس مخصوص.

پس از خیساندن، ناخن های خود، از جمله زیر ناخن ها را به طور کامل برس بکشید. پس از اتمام کار، دستان خود را خشک کنید.

  • اگر برس مخصوص تمیز کردن ناخن ندارید، می توانید از مسواک ساده استفاده کنید.

5. در صورت لزوم، لاک ناخن را بردارید

تمیز کردن لاک ناخن با کمک پد و مایع مخصوص.

از پاک کننده لاک ناخن و توپ یا دستمال پنبه ای استفاده کنید و آن ها را با پاک کننده لاک، مرطوب کنید. لاک پاک کن را محکم بکشید تا لاک ناخن باقی مانده بر روی ناخن های شما برداشته شود، از کوتیکول ناخن شروع کرده و به سمت نوک انگشت حرکت کنید.

6. دوباره دستان خود را بشویید

پس از اتمام تمیز کردن ناخن ها، دست های خود را سریع شستشو دهید و سپس آن ها را خشک کنید، آن ها را مالش ندهید. در صورت تمایل مقداری از کرم نرم کننده دست، استفاده کنید.

  • مطمئن شوید که ناخن ها کاملاً یکنواخت هستند و در صورت لزوم آن ها را سوهان کنید.

پاکسازی ناخن (عمیق)

1. برای سفید شدن ناخن ها، به آن ها جوش شیرین بزنید

یک خمیر جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با هم مخلوط کنید و خمیر را رو و زیر ناخن های خود بمالید، سپس آبکشی کرده و خشک کنید.

  • این مخلوط که به صورت هفتگی استفاده می شود، به سفید و درخشان نگه داشتن ناخن ها کمک می کند، به خصوص پس از استفاده از لاک ناخن تیره تر.
  • در روش دیگر، می توانید از خمیر دندان سفید کننده به همان روش استفاده کنید.

2. ناخن های خود را هر هفته مرطوب کنید

با کرم نرم کننده، از شکستگی و ترک ناخن، جلوگیری کنید.

برای اینکه ناخن های شما انعطاف پذیر و عاری از ترک و مشکلات دیگر باشند، ایده خوبی است که آن ها را مرتباً با آلوئه ورا، لوسیون کره کاکائو یا حتی روغن های طبیعی مانند زیتون یا نارگیل مرطوب کنید. این درمان های طبیعی لزوما ظاهر ناخن های شما را تغییر نمی دهد، اما به تمیز کردن، نرم و انعطاف پذیر نگه داشتن آن ها در طول هفته کمک می کند.

مطالعه کنید👇

معرفی 5 ماسک ناخن برای زیبایی و سلامت ناخن ها

3. ناخن های زرد را با آب لیمو یا روغن درخت چای درمان کنید

اگر ناخن هایتان زرد رنگ است، می تواند ناشی از کشیدن سیگار، لکه براق یا عفونت قارچی باشد که درمان و از بین بردن آن دشوار است. روغن درخت چای یک قارچ کش طبیعی با خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است، در حالی که آب لیمو یا اسانس لیمو دارای اسید سیتریک است که به سفید شدن ناخن ها به حالت اولیه کمک می کند.

  • اگر ناخن های زرد دارید، با استفاده از قطره چکان مقدار کمی روغن درخت چای را روی هر ناخن خود بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس آبکشی کنید. آب لیمو را به همان روش بمالید، بشویید و به طور معمول دستان خود را تمیز کنید.

4. از محلول تمیز کننده “denture-cleaning” برای ناخن های خود استفاده کنید

هرچند ممکن است عجیب به نظر برسد، اما قرص هایی که برای ساخت محلول های تمیز کننده دندان مصنوعی استفاده می شوند دارای اسید سیتریک و بیکربنات سدیم (جوش شیرین) هستند که می تواند برای تمیز کردن، سفید کردن ناخن ها استفاده شوند.

5. سرکه سیب را امتحان کنید

سرکه سیب سرشار از اسید های مالیک و استیک است که می تواند به تمیز کردن ناخن ها کمک کند. اسید های مالیک و استیک موجود در سرکه سیب، خواص پاک کنندگی و ضد قارچی دارند که می تواند به سفید شدن ناخن ها و جلوگیری از عفونت و تغییر رنگ کمک کند. سرکه را با نسبت مساوی آب، رقیق کرده و ناخن ها را تا 20 دقیقه خیس کنید.

6. به ناخن هایتان اجازه نفس کشیدن بدهید

اگر به طور مرتب از لاک ناخن استفاده می کنید، می توانید در دراز مدت ناخن های خود را لکه دار و ضعیف کنید، حتی اگر آن ها را کاملاً تمیز کنید. ایده خوبی است که به ناخن ها سالی یک بار اجازه دهید تا استحکام و رنگ سالمی پیدا کنند و لاک زدن ناخن ها را برای یک یا دو ماه، کنار بگذارید.

نکات مهم دیگری که باید رعایت شوند!

  • اجازه ندهید ناخن های شما بیش از حد در معرض آب یا مواد شیمیایی قرار بگیرند.
  • ناخن های خود را به طور منظم با روغن زیتون تمیز کنید تا ناخن های سالم و طبیعی و بلند داشته باشید!
  • هرگز از ناخن های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید زیرا ممکن است به آن ها آسیب برسانید.

منبع: wikihow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.