سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص آب برنج برای مو و نحوه استفاده از آن!

خواص آب برنج مو

در این مقاله قصد داریم خواص آب برنج برای مو را به شما بگوییم. استفاده از آب برنج به عنوان محلول شستشوی مو چیز جدیدی نیست. در دوره هی آن (794 تا 1185 م)، زنان ژاپنی موهایی بسیار بلند داشتند و از حمام برنج برای محکم، سالم و زیبا نگه داشتن آن استفاده کردند. امروزه زنان یائو از روستای هوانگلو در چین با موفقیت از آب برنج برای رشد مو و براق نگه داشتن مو ها استفاده می کنند. آن ها با عنوان “دهکده طولانی ترین موهای جهان” وارد کتاب رکوردهای گینس شدند.

موهای این خانم ها بسیار بلند است (بیشتر موهایشان بیشتر از 1.4 متر است). فقط تصور کنید که تغذیه و نگهداری از آن چقدر دشوار است. استفاده از آب برنج برای مو اخیراً در سایر نقاط جهان نیز به یک امر عظیم تبدیل شده است.

خواص آب برنج برای مو

آب برنج حاوی ویتامین B8 (اینوزیتول یا بیوتین نیز نامیده می شود)، که یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. اینوزیتول در واقع حتی پس از شستشو آب برنج در موهای شما باقی می ماند و از موهای شما در برابر آسیب محافظت می کند. آب برنج همچنین مملو از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامین E است. بنابراین، آب برنج چیزهای زیادی برای ارائه به موهای شما دارد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه خواص و فواید آب برنج برای مو را به شما بگوییم باید بگوییم که آب برنج:

  • موها را نرم می کند.
  • درخشندگی مو را افزایش می دهد.
  • موها را صاف می کند.
  • ریشه مو را تقویت می کند.
  • به رشد بیشتر مو کمک می کند.

روش های درست کردن آب برنج

چند روش برای درست آب برنج وجود دارد، از جمله:

1. تخمیر

آب برنج تخمیر شده چیست؟ آب برنجی که مدت زیادی در یخچال نگهداری شده و قابل استفاده برای چیز دیگری نیست. آنچه مهم است این است که، حتی اگر این “آب برنج تخمیر شده برای مو” عجیب به نظر برسد، آب برنج تخمیر شده حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است و گفته شده است که خواص آب برنج تخمیر شده بیشتر از روش های دیگر برای مو مفید است.

تخمیر، مزایای آب برنج را برای موهای شما افزایش می دهد و سطح pH آب برنج را به موهای شما می رساند.

درست کردن آب برنج با روش تخمیر

موادی که برای این کار لازم است:

  • 1/2 فنجان برنج
  • 1 فنجان آب
  • ابتدا برنج را در صافی بریزید و با آب بشویید. آن ها را زیاد نشویید که در این صورت مواد مفیدی که در آن وجود دارد و ما می خواهیم در آب برنج بماند، از بین می رود.
  • ظرف خود را بگذارید به مدت 2 – 3 روز بماند. مدت زمان نگهداری آن به گرم یا سرد بودن هوا و نوع برنجی که استفاده کرده اید دارد. در آن زمان، آب برنج تخمیر می شود.
  • برنج را صاف کرده و آب آن را نگه دارید. آب خالص برنج را روی موهای خود نریزید! به دلیل قوی بودن ابتدا باید آن را رقیق کنید و سپس استفاده کنید.

یک ترفند کوچک جالب برای خنثی کردن بو برنج وجود دارد – چند قطره از روغن گیاهی اسطوخودوس در آن بریزید. آن را خوب تکان دهید، آب برنج شما آماده استفاده است.

2. خیساندن

یک روش سریع برای درست کردن و استفاده از خواص آب برنج برای مو خیساندن آن است.

مواد لازم برای این کار:

  • 1/2 فنجان برنج
  • 1 فنجان آب

برنج را خوب بشویید و در آب بخیسانید و حدود 30 دقیقه بگذارید خیس بخورد. آب برنج را درون کاسه تمیزی صاف کنید.

3. جوشاندن

یکی از روش های درست کردن آب برنج ، جوشاندن برنج است.

مواد لازم برای این کار:

  • 1/2 فنجان برنج
  • 1 فنجان آب

1/2 فنجان برنج را با 2 برابر آبی که برای پختن برنج استفاده می کنید، در ظرفی بریزید. برنج را در آب جوش بپزید و آب برنج را قبل از استفاده، در یک ظرف تمیز صاف کنید.

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

ابتدا موهای خود را به طور معمول بشویید و حالت دهید. آب اضافی موهای خود را بگیرید. سپس آب برنج را به آرامی روی موهایتان بریزید. اگر مقداری از آن روی صورتتان ریخت، نگران نباشید – آب برنج برای پوست نیز بسیار عالی است!

نحوه استفاده از آب برنج برای مو

آب برنج را چند دقیقه روی مو ها و پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید موهایتان مدتی در آن خیس بخورد. سپس موهایتان را شستشو دهید و آب اضافی آن را خارج کنید. اگر می توانید بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. در غیر این صورت، آن را به حالت معمول خشک کنید و حالت دهید.

سخن پایانی

نمونه های تاریخی و شواهد زیادی وجود دارد که آب برنج، به بافت و رشد موها کمک می کند. بیشتر شواهد علمی درباره خواص آب برنج برای مو به قطع ثابت نشده است، به همین دلیل برای اثبات آن نیاز به تحقیقات بیشتر است.

بنابراین استفاده از آن ضرری ندارد و برای پوست نیز می توان از آن استفاده کرد. گفته شده است که آب برنج برای افراد مبتلا به درماتیت و اگزما نیز مفید است.

منبع: bespotted

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.