سلامت پوست, مراقبت از پوست

تفاوت فوم شستشو و ژل شستشو صورت چیست؟

فوم و ژل شستشو

امروزه شستشو و تمیز کردن پوست با محصولات پوستی مختلفی انجام می شود که فوم و ژل شستشو از پر طرفدارترین آن ها هستند. اما مهم ترین موضوع قبل از خرید یک پاک کننده پوست این است که با انواع آن، ویژگی ها و مزایا و معایب هر یک آشنا شوید تا بتوانید بهترین محصول را برای پوست خود انتخاب کنید.

در حال حاضر با وجود آلودگی هوا و لوازم آرایش مختلف، نیاز است که حداقل روزی دو بار، صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خوابیدن صورت خود را با پاک کننده مناسبی تمیز کنید. بنابراین داشتن یک روتین پوستی برای مراقبت از پوست برای جلوگیری از جوش های چرکی، دانه های سر سیاه، کدر شدن و تیرگی پوست ضروری است.

در این پست ما تفاوت فوم و ژل شستشو را بیان می کنیم و در نهایت به شما خواهیم گفت که کدام یک برای پوست شما بهتر است. پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

فوم شستشو صورت چیست؟

فوم شستشو صورت چیست؟

فوم های شستشو محصولاتی هستند که حاوی مایعی رقیق در بسته بندی خود هستند. شما باید هنگام استفاده آن را تکان دهید تا فوم تولید شود. به طور کلی فوم های صورت دو دسته هستند، فوم های حاوی سولفات و فوم های فاقد سولفات.

فوم های حاوی سولفات قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند و چربی پوست را می گیرند و پوست را خشک می کنند. این دسته از فوم ها مناسب پوست های چرب است که به واسطه چربی زیادی که دارند، مستعد جوش و آکنه هستند.

اما دسته دوم فوم هایی هستند که فاقد سولفات بوده و پاک کننده های ملایم تری برای پوست محسوب می شوند. این دسته از فوم ها مناسب افرادی که پوست خشک و حساسی دارند می باشد.

ژل شستشو چیست؟

ژل شستشو چیست؟

ژل های شستشو محصولاتی هستند که حاوی مایعی غلیظ، داخل بسته بندی خود هستند به همین خاطر دیر تر تمام می شوند و بسیار به صرفه هستند. این محصول معمولا مدت زمان بیشتری روی پوست قرار می گیرد. افراد هنگام استفاده از ژل شستشو از نوک انگشتان یا فیس براش ها استفاده می کنند به همین خاطر به خوبی آلودگی ها از روی پوست پاک می شوند.

این محصول گاهی حاوی دانه های اسکراب پوست است که پوست شما را به خوبی تمیز و لایه برداری می کند. به همین خاطر باعث روشن شدن و کم رنگ شدن لکه های پوستی نیز می شود.

تفاوت فوم و ژل شستشو

اولین تفاوت در بافت این دو محصول است. که فوم ها کف مانند هستند اما ژل ها حاوی مایع غلیظی هستند که کف نمی کند. ژل های شستشو به خاطر غلیظ بودن نسبت به فوم ها به صرفه تر هستند. به علاوه ژل های شستشو به خاطر این که باید مدت بیشتری روی پوست قرار بگیرند و ماساژ داده شوند مناسب تر هستند. چرا که مواد مفید داخل آن ها بهتر جذب پوست می شود.

پاک کردن صورت با ژل های شستشو بر خلاف فوم ها، مخصوصا آن هایی که حاوی سولفات هستند بهتر رطوبت پوست را حفظ می کند. فوم ها به خاطر پاک کنندگی بالایی که دارند، باعث سفت شدن و گاهی حساسیت و التهاب پوست می شوند، مخصوصا فوم های حاوی سولفات. اما ژل های شستشو پوست را روشن و نرم می کنند و شما بعد از استفاده از آن در پوست خود احساس تازگی و طراوت می کنید.

فوم های شستشو به خاطر بافت سبکی که دارند، نسبت به ژل ها نیازی به ماساژ ندارند و برای مسافرت و زمان هایی که حوصله ندارید یا وقت زیادی ندارید مناسب ترند.

ژل شستشو بهتر است یا فوم شستشو؟

به طور کلی این موضوع به نوع پوست شما بر می گردد. اگر پوست چربی دارید بهتر است از ژل های شستشو مخصوص پوست چرب استفاده کنید. چرا که هنگام استفاده از آن صورت خود را ماساژ می دهید و بهتر منافذ پوستتان تمیز می شود و بعد از شستن صورتتان احساس کشیدگی به خاطر خشکی زیاد نمی کنید. به علاوه ژل های شستشو حاوی موادی هستند که پوست شما را تغذیه می کنند.

اما اگر پوست خشکی دارید بهتر است از فوم های شستشو فاقد سولفات استفاده کنید. چرا که این فوم ها مانند ژل های شستشو نیازی به ماساژ ندارند و پوستتان را سریع تر تمیز می کنند. به علاوه فوم های شستشو فاقد سولفات که مناسب پوست های خشک و حساس است فاقد پارابن بوده و حاوی مواد حساسیت زا نمی باشد.

یک نمونه خوب از فوم های فاقد سولفات، فوم شستشوی پوست چرب سبو فارما است. این فوم فاقد پاربن بوده و حاوی روغن درخت چای، جوجوبا و ویتامین C می باشد که علاوه بر تغذیه پوست، آنتی باکتریال هم هست. به علاوه این فوم شستشو حاوی ترکیباتی است که منافذ پوست را کوچک می کند و مانند فوم های حاوی سولفات، پوست را دچار خشکی و التهاب نمی کند.

افرادی که پوستشان معمولی است می توانند از هر دو استفاده کنند. هر کدام که با پوستشان سازگار تر بود از آن برای شستشوی پوست خود استفاده کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.