درمان جوش و آکنه, سلامت پوست, مراقبت از پوست

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب و مستعد آکنه

ماسک صورت پوست چرب

اگر پوست تان چربی اضافی دارد، با استفاده از این ماسک صورت پوست چرب و مستعد آکنه، به پوست خود کمک کنید. پوست چرب برای هر کسی کلافه کننده است زیرا اغلب باعث ایجاد آکنه و جوش های سر سیاه و بزرگ شدن منافذ پوست می شود. استفاده از این ماسک باعث پاکسازی عمیق پوست، جذب سبوم و چربی اضافی و تأمین ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های پوست می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

خاک رس کائولن

ماسک صورت برای پوست چرب و مستعد آکنه با خاک رس کائولن

خاک رس تقریباً در هر ماسک صورت خانگی برای پوست های مستعد آکنه و جوش وجود دارد. خاک رس کائولن یا خاک رس آرایشی سفید لطیف ترین نوع خاک رس می باشد. از آن به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی و درمان های آبگرم برای پاکسازی، تغذیه و تسکین پوست استفاده می شود.

خاک رس کائولن برای هر نوع پوستی مناسب است، اما پوست چرب بیشترین بهره را از آن خواهد برد. ذرات ریز آن چربی اضافی را جذب می کند و پوست را سم زدایی کرده، لایه برداری می کند و به بازسازی آن کمک می کند.

خاک رس کائولن گردش خون را بهبود می بخشد، منافذ را از بین می برد، تحریکات را تسکین می دهد و پوست را نرم می کند. در مجموع، رس کائولن پوست شما را سالم می کند، بافت و شرایط عمومی آن را بهبود می بخشد و چهره فوق العاده صاف، مات و یکنواختی به شما می بخشد.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا حاوی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های لازم برای حفظ تعادل و ظاهر جوان پوست است. این یک اثر خنک کننده و شاداب کننده دارد. خاصیت ضد التهابی آن باعث تسکین پوست و آرامش تحریکات می شود.

ماسک صورت برای پوست چرب و مستعد آکنه با ژل آلوئه ورا

اگر پوست چربی دارید، به احتمال زیاد از آکنه نیز رنج می برید. از آنجا که ژل آلوئه ورا در درمان جوش های پوستی و آکنه خارق العاده است، آلوئه ورا دارای خواص قابض قوی است. منافذ پوست را تمیز و کوچک کرده و پوست را سفت می کند. ژل آلوئه ورا چربی ها و آلودگی ها را تمیز کرده، پوست شما را بدون چرب سازی هیدراته و آن را بازسازی می کند و درخشش و جوانی را به آن می بخشد.

خیار

اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، خیار باید اولین چیزی باشد که برای شادابی و تعادل پوست، به آن نیاز دارید. 95٪ خیار را آب تشکیل می دهد و از آن جایی که پوست چرب بسیار کم آب است، خبر خوبی برای شماست.

ماسک صورت برای پوست چرب و مستعد آکنه با خیار

به علاوه، هر ماسک صورت خانگی که برای آکنه و پوست چرب است، حداقل یک ماده تشکیل دهنده دارد که می تواند پوست را خشک کند. آلوئه ورا و خیار موجود در این ماسک آکنه، تعادل خوبی در اثر خشک شدن خاک رس ایجاد می کند و بلافاصله رطوبت از دست رفته را جبران می کند. خیار باعث آبرسانی، تونر شدن و سفت شدن پوست می شود، با آکنه مقابله می کند و پوست مات و بی روح را جوان می کند.

ماست

ماسک صورت برای پوست چرب و مستعد آکنه با ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک، یک اسید آلفا هیدروکسی است که از بین بردن سلول های مرده پوست، باعث لایه برداری پوست می شود. این ماده اجازه می دهد تا پوست شما نفس بکشد و به مواد دیگر کمک می کند تا به لایه های عمیق پوست نفوذ کنند. ماست، پوست را آرام و مرطوب می کند، از بروز آکنه جلوگیری می کند و علائم پیری را دور نگه می دارد و می تواند پوست آسیب دیده بر اثر اشعه نور خورشید را آرام و بازسازی کند.

با این حال، اگر آن را قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید، می تواند حساسیت پوست به آفتاب را افزایش دهد. بنابراین، فقط قبل از خواب و در زمانی که قصد قرار گرفتن در معرض آفتاب را ندارید از این ماسک استفاده کنید.

بهترین ماسک صورت برای آکنه و پوست چرب

مواد لازم:

  • 1 – 2 قاشق غذاخوری خاک رس کائولن سفید
  • 2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق چای خوری خیار مخلوط شده (می توانید یک خیار کامل را مخلوط کرده و برای استفاده های بعدی در ظرفی بریزید و آن را منجمد کنید.)
  • 1 قاشق چایخوری ماست برای تهیه این ماسک صورت پوست چرب و مستعد آکنه
بهترین ماسک صورت برای آکنه و پوست چرب

روش تهیه:

  • تمام مواد را با هم مخلوط کنید.
  • خوب هم بزنید تا یک خمیر کاملا صاف بدست آید.
  • ماسک را به صورت تمیز خود و ترجیحاً بعد از یک اسکراب ملایم بزنید.
  • بگذارید حدود 15 دقیقه روی صورت بماند تا زمانی که خشک شود.
  • سپس با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست چرب استفاده کنید.

امیدوارم از این ماسک صورت شگفت انگیز مناسب برای پوست های چرب و مستعد آکنه لذت ببرید و به شما کمک کند پوستی را که آرزو دارید، بدست آورید. البته شما می توانید از ژل ها و فوم های شستشوی پوست صورت همچون فوم شستشوی لافارر پوست چرب نیز استفاده نمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.