سلامت پوست, مراقبت از پوست

نحوه ی صحیح استفاده از شامپو بدن

نحوه استفاده از شامپو بدن

شستشوی بدن با شامپو بدن راه حلی مناسب برای تمیز کردن و پاک سازی پوست در حمام است. معمولا اکثر پاک کننده های بدن دارای بافت صاف و ابریشمی هستند که در برخورد با پوست بدن به شما احساس خوبی را منتقل می کنند. ما دراین مقاله قصد داریم به شما نحوه ی صحیح استفاده از شامپو بدن آموزش دهیم، با ما در زیپلین همراه باشید.

قبل از شروع بهتر است با انتخاب بدن شو یا شامپو بدنی که حاوی روغن های طبیعی و بدون مواد عطری و سولفات است، شروع کنید.بعد از انتخب شامپو بدن، شما می توانید مقدار کمی از شامپو بدن را در کف دست خود بریزید و سپس به بدن خود بزنید تا بدن خود را لایه برداری و تمیز کنید. یکی از نکات حائز همیت در این بخش این است که همیشه بعد از استفاده از شامپو بدن، مرطوب باشید تا پوست نرم و آبرسان باقی بماند.

چگونه از شامپو بدن استفاده کنیم؟؟

ما در این بخش به طور کلی مراحل استفاده از شامپو بدن را در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهیم.

زمان مورد نیاز: 15 دقیقه.

راهنمای تصویری چگونگی استفاده از شامپو بدن

  1. انتخاب شامپو بدن

    در این مرحله شما باید به دنبال شامپو بدنی باشید که حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان باشد. قبل از خرید بهتر است به پشت محصول بخش تریبات توجه کنید و ببینید شامپو بدن شما از چه مواد و عصاره هایی تشکیل شده است . به عنوان مثال اگر شامپو بدن شما از روغن های گیاهی مانند: نارگیل یا روغن آرگون تشکیل شده باشد برای پوست شما بسیار عالی است.
    ضمنا بهتر است بدن شویی را انتخاب کنید که عاری از هرگونه مواد عطری زیرا این مواد می تواند پوست شما را خشک و تحریک کند.

    نحوه استفاده از شامپو بدن

  2. مقدار کمی از شامپو بدن را بر روی دست بریزید.

    مقدار مناسبی از بدن شو را بر روی کف دست خود بریزید.
    از استفاده بیش از حد از بدن شو خودداری کنید؛ زیرا این امر باعث تحریک یا خشک شدن پوست شما می شود. بهتر است قبل استفاده از شامپو بدن، تمام بئنتان را مرطوب کنید.

    نحوه استفاده از شامپو بدن

  3. استفاده از اسفنج برای شستشو

    از آنجایی که شستشو تمام بدن با دست کار سخت و دشواری است. شما می توانید با استفاده از اسفنج بدنتان را از آلودگی ها و سلولهای مرده پوست پاک کنید.

    نحوه استفاده از شامپو بدن

  4. بعد از پاک کردن بدن از طریق شامپو بدن، با آب گرم بدنتان را بشویید.

    پس از تمیز کردن بدن با شامپو بدن، از آب گرم دوش برای شستشو استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که شامپو بدن از روی پوست شما پاک شده است. باقی مانده صابون بر روی پوست باعث خشکی پوست شما می شود.
    نحوه استفاده از شامپو بدن

  5. بدنتان را خشک کنید.

    از یک حوله تمیز استفاده کنید و حوله را به دور خود بپیچید تا کاملا خشک شود.

    نحوه استفاده از شامپو بدن

  6. استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام

    بلافاصله بعد از خشک کردن بدن بهتر است از یک لوسیون و یا مرطوب کننده استفاده کنید. زیرا این کار باعث می شود تا رطوبت روی پوست شما ماندگار شود و از بروز لکه های خشک جلوگیری شود.

    نحوه استفاده از شامپو بدن

نکته1: شامپو بدن فقط برای شستشوی بدن ساخته شده است و به همین منظور شما باید برای شستشوی صورت از آن استفاده نکنید؛ زیرا پوست صورت شما حساس است و می تواند خطر بروز تحریک پوست و لکه های خشک را در این ناحیه افزایش دهد.

نحوه استفاده از شامپو بدن

نکته 2: در صورت بروز مشکلات پوستی بهتر است با یک متخصص پوست صحبت کنید. اگر پوست شما به دلیل استفاده از شامپو بدن خشک و یا قرمز شده است، برای رفع مشکل بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است شما به مواد خاصی که در شامپو بدن وجود دارد حساسیت داشته باشید و یا پوستی خیلی حساس دارید.

برای مطالعه : علائم خشکی پوست چیست و چگونه بدانیم دارای پوستی خشک هستیم؟‎

و در پایان امیدوارم از این مطلب با عنوان “نحوه ی صحیح استفاده از شامپو بدن” به اندازه کافی لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.