آرایش مو, مراقبت از مو

شینیون مو چیست؟ (بررسی انواع مدل های شینیون به همراه تصاویر)

انواع شینیون

آرایش مو از گذشته تا به الان مورد توجه همه خانم ها بوده است. یکی از بهترین روش ها برای آرایش مو که در جشن ها و مهمانی ها می تواند مناسب باشد، شینیون است. در ادامه انواع مدل های آن را بررسی می کنیم. با ما زیپلین همراه باشید.

شینیون چیست؟

به جمع کردن موها با سنجاق در پشت سر شینیون گفته می شود. شینیون در اصل ریشه فرانسوی دارد و از مدل های رایج در آرایش کردن مو می باشد. البته مدل های زیادی در شینیون وجود دارد که مناسب مجالس بوده و همان جمع کردن موها با سنجاق در پشت سر می باشد.

در اصل شینیون به جمع کردن موهای بلند و ثابت نگهداشتن مو در بالای سر در مدل هایی گوناگون گفته می شود. این هنر نیاز به مهارت خاص، حس ذوق و سلیقه شینیون کار بستگی دارد.

براشینگ مو به چه معنی است و انواع مدل های آن کدامند؟

تاریخچه شینیون

قدمت کار کردن با شینیون به یونانی ها بر می گردد. یونایی ها برای آراستگی موهای خود از شینیون استفاده می کردند. یونایی ها موهای بلند خود را در پشت سر می بستند و از طلا و زیورآلات برای تزیین آن استفاده می کردند. لازم به ذکر است که مردان نیز موهای خود را شینیون می کردند.

شینیون ویژه یونانی ها بوده است و شهرهای دیگر اسپارت و قبرس، مدل هایی مخصوص خود را داشتند. مدل شینیون در چین نیز طرفداران زیادی داشته و نیز مورد توجه خانم های متاهل بوده است و آنها نیز از شینیون بسیار استفاده می کردند.

در جنگ جهانی دوم در دهه 40 میلادی مدل موی شینیون زنانی که برای پشتیبانی نیروهای مسلح به پشت جبهه ها می رفتند به اوج استفاده خود رسید. امروزه در سراسر دنیا از مدل موی شینیون استفاده می کنند.

انواع شینیون بر اساس کشورها

پس از گذشت سال های زیادی از ابداع مدل شینیون، هنوز هم هر قوم و کشوری مدل شینیون مخصوص خود را دارند که در ادامه ما شما را با انواع مدل های شینیون کشور های مختلف آشنا می کنیم.

1- شینیون فرانسوی

یکی از زیباترین مدل های شینیون سبک شینیون فرانسوی است. شینیون فرانسوی بسیار ساده است و در این حال جذابیت چهره دو چندان می شود. در این مدل که کل موها پشت سر به شکل یک حلزون پیچ خورده فیکس می شود.

شینیون فرانسوی

2- شینیون کره ای

یکی از معروف ترین انواع شینیون، شینیون کره ای می باشد. اگرتا به حال فیلم های کره ای را دیده باشید، شینیون های عجیب و بسیار حجیم این کشور را حتما مشاهده کرده اید. در این مدل شینیون معمولا چند ردیف موی بافته شده، مانند تاج در قسمت بالای سر قرار می گرفت و با استفاده از ابزارهایی زیبا تزئین می شدند. این مدل شینیون ها بیشتر مخصوص طبقه اشراف بوده است و مدل شینیون افراد طبقه معمولی، بسیار ساده تربوده است. البته این مدل شینیون ها در زمان قدیم در کره بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه تقریبا منسوخ شده است.

شینیون کره ای

3- شینیون روسی

در این مدل موها از کنار بافته می شوند و در پشت سر به هم متصل شده و جمع می شوند.

شینیون روسی

4- شینیون هندی

هندی ها با موهای پرپشت و حجیم شناخته می شوند و هنگام استفاده از شینیون از مدل های شلوغ و بافت و فر های پر استفاده می کنند.

شینیون هندی

5- شینیون اروپایی

مدل مو شینیون های اروپایی به این شکل است که ساده و طبیعی هستند. در این مدل موها به شکل کاملا ساده در پایین جمع شده و از انواع پروتز، موی اضافی و یا ابزارآلات خاصی در این مدل استفاده نمی شود.

شینوین اروپایی

6- شینیون رومی

پایه اصلی این مدل شینیون بافت مو می باشد که در پشت سر تمام می شود.

شینیون رومی

7- شینیون خطی

این سبک یکی از بهترین مدل های شینیون است که طرفداران خاص خود را دارد و در مدل ها و طرح های مختلفی درست می شود.

شینیون خطی

8- شینیون باز و نیمه باز

این مدل مو یکی از بهترین مدل هایی است که برای جوانان استفاده می شود. این مدل به دلیل نوعی که دارد برای لباس هایی که دارای یقه باز هستند بسیار مناسب است.

شینیون باز و نیمه باز

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.