آرایش مو, مراقبت از مو

جذاب ترین مدل مو برای فرم صورت شما چیست؟

مدل مو برای انواع فرم صورت

وقتی نوبت به انتخاب یک مدل مو جدید می رسد، فرم صورت شما یکی از مهم ترین عواملی است که باید آن را در نظر بگیرید. شما می توانید هر مدل مویی را انتخاب کنید، اما ممکن است در پایان کار آرایشگر، متوجه شوید که چیزی که انتظارش را داشتید اتفاق نیفتاده است. بنابراین به جای انتخاب آخرین ترند های مدل مو، سعی کنید استایلی را انتخاب کنید که مناسب فرم صورت شما باشد.

فرقی نمی کند فرم صورت شما مستطیل، بیضی، مربع، دایره، مثلث، قلب یا لوزی باشد، یک برش یا مدل مو مناسب به طرز ماهرانه ای آن را قاب گرفته و متعادل می کند و در عین حال بهترین ویژگی های چهره شما را با ظاهری متناسب و مکمل به نمایش می گذارد. در اینجا ما راهنمایی برای یافتن بهترین مدل مو برای فرم صورت شما در نظر گرفته ایم.

فرم صورت شما چگونه است؟

انواع فرم صورت

قبل از اینکه بتوانید جذاب ترین مدل موی خود را پیدا کنید، ابتدا باید فرم صورت خود را مشخص کنید. برای انجام این کار، سعی کنید از خودتان در حالی که موهایتان را به پشت بسته اید، رو به دوربین عکس بگیرید. سپس قسمت بیرونی صورت خود را ردیابی کنید و ببینید به کدام شکل بیشتر شبیه است.

از طرف دیگر، می توانید اندازه گیری صورت خود را با تمرکز بر پهنای ابرو، استخوان گونه و خط فک و طول صورت از پیشانی تا چانه انجام دهید تا نسبت های آن را بیابید. با انجام این کار، می توانید، ببینید که متناسب ترین مدل مو برای فرم صورت شما کدام است. برای مثال، اگر طول و عرض صورت شما یکسان باشد، احتمالاً صورت شما مربع یا گرد است. یا اگر صورت شما در پیشانی نسبت به فک باز تر می شود، احتمالا صورت شما مثلثی شکل است.

مدل مو متناسب با صورت با فرم مستطیلی

صورت های مربعی

کسانی که صورت مستطیلی دارند باید برای ملایم کردن ظاهر فک و پیشانی تیز خود بیشتر تلاش کنند. برای مثال، یک برش لایه ای نرم و حالت دار، می تواند استخوان های گونه و در عین حال گوشه های صورت را پنهان کند. با این حال، باید مراقب باشید که از استایل مو های بیش از حد بلند که می تواند صورت شما را کشیده تر کند اجتناب کنید.

حتی اگر مدل مو بلندی را انتخاب می کنید، سعی کنید موهایتان را با موج دار یا فر کردن مو مدل دهید. این کار باعث افزایش حجم افقی مو ها و نرم شدن زوایای تیز صورت شما می شود. در مورد مدل شینیون های مو، شینیون های نرم و رمانتیک را به جای مدل مو هایی که خیلی بالا بسته می شوند انتخاب کنید. مو هایی که خیلی بالا جمع شوند باعث افزایش طول صورت شما می شوند.

همچنین از مدل مو های یک دست و براق پرهیز کنید استایل های براق فک چهار گوش شما را تیز تر نشان می دهند. وقتی هم که صحبت از مدل چتری به میان می آید، سعی کنید یک مدل چتری با لبه های نرم و گرد را به جای یک مدل چتری صاف و مربعی انتخاب کنید.

مدل مو برای صورت با فرم بیضی شکل

مدل مو برای صورت با فرم بیضی شکل

اگر فرم صورت شما بیضی شکل است، باید خود را خوش شانس بدانید. صورت هایی به فرم بیضی به لطف ظاهر متعادلشان، می توانند مدل های متعدد و زیادی را انتخاب کنند.

با این حال، اگر به دنبال استایلی شیک تر هستید، باید برش های بلند یا کوتاه را به زیبایی انتخاب کنید. برای خانم هایی با فرم صورت بیضی که مو های کوتاه را دوست دارند مدل باب مناسب بوده و برای مدل موی بلند مدل مویی با لایه های ظریف بسیار شیک به نظر می رسد.

از طرف دیگر، اگر مو های بلند را ترجیح می دهید، بهتر است مو های شما ظریف تر و کم حجم تر باشند یا مو های خود را با موج یا فر حالت دهید تا از کشیده شدن صورت خود جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: 6 روش فر کردن مو ها بدون استفاده از وسایل حرارتی

مدل مو برای صورت های مربعی

مدل مو برای صورت های مربعی

صورت مربعی شکل دارای پیشانی پهن، گونه های پهن و خط فک قوی است. بنابراین، اگر فرم صورت مربعی دارید، انتخاب مدل مویی که این ویژگی ها را نرم کند برای داشتن ظاهری جذاب ضروری است. برای داشتن ظاهری که ساختار استخوانی شما را تکمیل می کند، یک استایل جانبی را در نظر بگیرید که مربعی بودن چهره را جبران می کند.

همچنین لایه های بلند و مواج (موج های بزرگ و کم) مو نیز می توانند جذاب باشند و به پنهان کردن زوایای تیز صورت شما کمک کنند. اگر هم به مو های کوتاه علاقه مندید از یک مدل چند لایه و حجیم که سر شما را گرد تر نشان می دهد استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید اگر به دنبال موی چتری هستید مانند صورت های مستطیلی باید از چتری استفاده کنید که گوشه های گرد داشته باشد.

مدل مو برای فرم صورت قلب

مدل مو برای فرم صورت قلب

اگر صورت قلبی شکل دارید، یعنی ساختار پیشانی شما دارای حالتی پهن و استخوانی بوده و استخوان گونه با خط فک و چانه شما باریک خواهد بود. به این ترتیب، باید سعی کنید مو های خود را با برش هایی که عرض ابرو های شما را کاهش می دهد و پهنای نیمه پایینی صورت شما را افزایش می دهد، مدل دهید.

به عنوان مثال، یک دسته مو بلند در بخش کناری سر، پهنی پیشانی شما را پنهان می کند و چشم ها را به سمت پایین صورت شما می کشاند. همچنین می توانید دسته مو های جلو سر خود را با امواج یا فر هایی که از زیر گوش شروع می شوند جفت کنید تا فک زاویه دار شما یکدست شود. روش دیگر، نیز زدن بافت های دخترانه زیبا کنار مو ها است که باعث پر تر دیده شدن اطراف فک شما می شود.

مدل مو برای صورت هایی به فرم لوزی

مدل مو برای صورت های بیضی

صورت های لوزی شکل زاویه دار اند و دارای پیشانی و خط فک باریک با استخوان گونه پهن به صورت پهن ترین نقطه در صورت اند. برای داشتن جذاب ترین ظاهر، خانم هایی که چهره های لوزی طور دارند باید زوایای تیز صورت خود را نرم کرده و استخوان گونه هایشان را متعادل کنند.

همچنین برای داشتن ظاهری متناسب و نرم تر، یک برش لایه ای متوسط یا بلند را برای مو های خود در نظر بگیرید که با امواج نا مرتب و شلوغ دیزاین شده و قسمت های کناری آن دارای فرو رفتگی باشد. همچنین فراموش نکنید که یک دم اسبی عقب کشیده را امتحان کنید تا به کمک آن گونه های شما به سمت عقب کشیده شوند و پیشانی شما نیز باز تر و پهن تر دیده شود.

مدل مو برای صورت های گرد

مدل مو برای صورت های گرد

شکل صورت گرد معمولا دارای طول و عرض مشابه و همچنین گونه های برجسته و گرد است. بنابراین، جذاب ترین فرم صورت برای خانم هایی است که صورت های گرد دارند و مدل مو هایی که مناسب آن اند تنها به نشان دادن زیبایی این فرم چهره کمک می کنند.

اگر برش های لایه ای را برای جلوی مو های خود انتخاب می کنید، دسته های بلندی را انتخاب کنید که از اطراف فرق سر شروع شده و تا خط فک ادامه دارند. همچنین یک دسته موی کوتاه تا اواسط لپ هم به این دسته کناری اضافه کنید تا به درازتر شدن صورت شما کمک کند. همچنین اگر می خواهید گردی صورت شما آن چنان هم دیده نشود باید بیخیال فر های کامل که می توانند فرم صورت شما گرد تر نیز نشان دهند شوید.

مدل مو برای شکل مثلثی

مدل مو برای شکل مثلثی

صورت های مثلثی دارای خط فکی کوچک تر نسبت به پیشانی و چانه مربع یا گرد نوک تیزی هستند. به این ترتیب، برای خانم هایی که صورت مثلثی دارند، انتخاب مدل مویی مناسب یک امر ضروری است. این مدل مو باید فک را متعادل کند و ظاهر سنگین صورت را به حداقل برساند.

برای انجام این کار، سعی کنید یک مدل مو لایه لایه را انتخاب کنید که خطوط صورت شما را نرم تر می کند. با این حال، دقت کنید که برش های جلوی مو حتماً اطراف چشم ها، گونه ها یا استخوان فک تمام شوند، زیرا اگر به چانه ختم شوند توجه ها را به فک شما جلب می کنند.

اگر هم ترجیح می دهید یک مدل موی کوتاه، انتخاب کنید باید یک مدل پر تلاطم و بهم ریخته انتخاب کنید. همچنین وقتی صحبت از چتری می شود چتری های کوتاه جلف یا ژولیده به نظر بهتر می رسند، اما باید بدانید که چتری های بلند یا یک دست اصلاً مناسب شما نیست.

نتیجه:

شما می توانید مدل مو دلخواه خود را انتخاب کنید، اما باید بدانید که ممکن است همه چیز باب میل شما پیش نرود. پس قبل از پشیمانی و ناامید شدن ابتدا بهتر است درک کنید که صورت شما چه فرم و ظاهری داشته و چه مدل مویی مناسب شماست.

منبع:

thetrendspotter.net

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.