سلامت پوست, مراقبت از پوست

کاربرد درمارولر برای جوانسازی پوست و نحوه استفاده از آن

جوانسازی پوست با درمارولر

درمارولر یک دستگاه مراقبت از پوست است که برای کمک به جوانسازی پوست، درمان اسکار آکنه و کاهش علائم پیری کاربرد دارد. اما درومارولر در فرآیند درمارولینگ چگونه کار می کند؟ درمارولینگ یا میکرونیدلینگ فرآیندی است که در ابتدا توسط متخصص پوست انجام می شد، اما امروزه می توان آن را در خانه با استفاده از درمارولر و با کمی آموزش انجام داد. درمارولر یک ابزار مراقبت پوستی در دسترس، موثر و نسبتاً غیر تهاجمی بوده و در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ما در این مقاله به بررسی کاربرد درمارولر ها و نحوه استفاده از آن ها می پردازیم. همچنین نکاتی را برای گرفتن بهترین نتایج از آن ها به شما ارائه می دهیم.

درمارولر چیست؟

درمارولر چیست؟

درمارولر یک دستگاه مراقبت از پوست است. در یک طرف این وسیله یک دسته و در طرف دیگر یک غلتک با تعداد زیادی سوزن کوچک و ظریف روی سطح آن قرار دارد. در ادامه در مورد کاربرد ها و نحوه استفاده از درمارولر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

یک بررسی در سال 2009 نشان داد که درمارولر ها از طریق یک سری اکتشافات علمی خاص اختراع شدند و مؤثر در جوانسازی پوست اند، همچنین دو مطالعه مستقل دیگر در دهه 1990 به بررسی استفاده از سوزن برای درمان بافت اسکار پرداختند. اما به طور کامل در سال 2005 بود که اولین منبع معتبر استفاده از درمارولر را گزارش کرد.

کاربرد درمارولر

کاربرد درمارولر

همانطور که قبلاً هم گفتیم درمارولر ها دارای یک غلتک با سطحی پر از سوزن های بسیار ریز است، هنگامی که درمارولر روی پوست غلت می خورد، سوزن های کوچک و ظریف روی غلتک، پوست را سوراخ می کنند. سوراخ های ایجاد شده توسط سوزن ها روی پوست بسیار ریز بوده و سطحی در نظر گرفته می شوند، به همین دلیل، این نوع درمان به عنوان تهاجمی دیده نمی شود.

هنگامی که پوست توسط درمارولر سوراخ می شود، سوراخ ها و آسیب وارده به شکل کنترل شده ای ایجاد می شوند. در حقیقت درمارولر آسیب واقعی به لایه بیرونی پوست وارد نمی کند، بلکه سوزن ها به شکستن و سوراخ کردن بافت های اسکار مانند کمک می کنند.

معمولاً آسیب های کنترل شده که به پوست وارد می شوند در نهایت منجر به خونریزی سطحی پوست می شوند. واکنش های پس از استفاده از درمارولر باعث بهبود زخم های سطح پوست شده و موارد زیر برای کمک به جوانسازی پوست رخ می دهد:

  • پوست موادی را آزاد می کند که رشد پوست جدید را تحریک می کند.
  • رگ های خونی جدید در پوست تشکیل می شود.
  • پوست شروع به کلاژن سازی بیشتر می کند.

در طی 5 روز آینده پس از استفاده از درمارولر، کلاژن تولید شده توسط بدن در ناحیه پوست آسیب دیده رسوب می کند و به درمان پوست کمک می کند. این کلاژن به سفت شدن پوست کمک می کند و ظاهر چین و چروک های ریز را کم رنگ می کند.

تحقیقات نشان داده است که پوست درمان شده با چهار جلسه میکرونیدلینگ به فاصله 1 ماه، می تواند منجر به افزایش 400 درصدی کلاژن شود. این نشان می دهد که استفاده از درمارولر چقدر می تواند به جوان سازی پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با 10 ماسک صورت خانگی

فواید استفاده از درمارولر برای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست با درمارولر

درمارولر در ابتدا توسط متخصصان پوست به عنوان راهی برای افزایش تولید کلاژن برای درمان اسکار های صورت و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار گرفت. اکنون نیز به عنوان راهی برای انتقال دارو ها و تزریق های درمانی پوست استفاده می شود.

علاوه بر این، درمارولینگ به عنوان یک درمان خانگی برای بهبود ظاهر پوست محبوبیت پیدا کرده است. بسیاری از مردم از درمارولر برای مبارزه با علائم پیری و جوان سازی پوست استفاده می کنند. برخی از مشکلاتی که درمارولر می تواند بهبود بخشد عبارت اند از:

  • از دست دادن استحکام پوست
  • خطوط ریز ظاهری
  • چین و چروک هایی که تازه ظاهر شده اند.

برخی از افراد که دارای پوست چرب هستند، از آن برای کاهش اندازه منافذ یا کاهش تولید روغنی به نام سبوم روی سطح پوست استفاده می کنند. برخی دیگر از افراد از درمارولر ها برای درمان ترک های پوستی استفاده می کنند.

نحوه استفاده از یک درمارولر برای جوانسازی پوست

نحوه استفاده از درمارولر برای جوانسازی پوست

در صورت استفاده از درمارولر در خانه، فرد باید مراحل زیر را انجام دهد:

  1. درمارولر را از ظرف خارج کنید.
  2. آن را با محلول الکل اسپری کنید و با آب گرم خوب بشویید تا استریل شود.
  3. صورت خود را با یک پاک کننده صورت مناسب تمیز کرده و پوست را برای درمان آماده کنید.
  4. غلتک درمارولر را روی هر بخش از پوست، یک بار بالا و پایین، یک بار پهلو به پهلو و یک بار به صورت مورب بکشید.
  5. پس از قرمز شدن پوست، پوست را با آب نمک شستشو دهید.
  6. درمارولر را با محلول الکل اسپری کنید و با آب گرم بشویید تا استریل شود.
  7. درمارولر را در محل تمیزی قرار دهید تا خشک شود.
  8. پس از خشک شدن درمارولر را به جعبه بازگردانید.

هنگام استفاده از درمارولر روی صورت، فرد باید به نوبت پنج قسمت از صورت را درمان کند. این بخش ها عبارتند از:

  • سمت راست بالای پیشانی و گونه
  • سمت چپ بالای پیشانی و گونه
  • درست زیر چشم و پایین گونه
  • سمت چپ زیر چشم و پایین گونه
  • اطراف دهان

پس از استفاده از درمارولر، فرد می تواند از سرم یا کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کند. پس از استفاده از درمارولر برای جوانسازی پوست ، استفاده از سرم ها و کرم ها بیشتر توصیه می شود زیرا پوست در حالت حداکثری برای جذب مواد موجود در محصولات مراقبتی قرار دارد.

افرادی که سابقه مشکلات لخته شدن خون دارند یا از راکوتان یا سایر درمان های پزشکی استفاده می کنند باید از درمارولر اجتناب کنند. درمارولر نباید در مناطقی از پوست که دارای اگزما، آفتاب سوختگی یا تبخال هستند استفاده شود. انجام درمارونیگ در نقاطی که خال، التهاب پوست یا روزاسه نیز وجود دارد باید اجتناب شود.

نکات مهم در مورد استفاده از درمارولر

استفاده از نکات و شیوه های زیر ممکن است به بهبود نتایج درمارولینگ افراد کمک کند:

  • مصرف مکمل های ویتامین A و C در ماه قبل از شروع درمان به افزایش تولید کلاژن کمک می کند.
  • در صورت احساس درد پس از درمان از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • پس از درمان از سرم ها یا کرم های جوان ساز پوست استفاده کنید.
  • در روز های پس از درمارولینگ از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا پوست راحت تر از حد معمول می سوزد.
  • درمان را 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید.
  • درمارولر را از ناحیه اطراف چشم دور نگه دارید.
  • از استفاده از درمارولر در اطراف نواحی آکنه های عفونی خودداری کنید.
  • هرگز دستگاه شخصی خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید.

نکات مهم هنگام خرید درمارولر ها

خرید درمارولر

از آنجایی که درمارولر شامل سوزن هایی است که برای جوان سازی پوست را سوراخ می کند، استفاده از تجهیزاتی که به خوبی ساخته نشده اند، ممکن است یک خطر برای سلامتی به حساب آید.

به یاد داشت باشید درمارولر های پزشکی مختلفی برای استفاده های دیگر توسط متخصصان پوست وجود دارند که طول سوزن های مختلفی دارند. با این حال، این دستگاه ها در دسترس عموم نیستند و ممکن است برای استفاده در خانه خطرناک باشند. درمارولر های مراقبت خانگی دارای سوزن هایی با طول کمتر از 0.15 میلی متر هستند.

درمارولر علاوه بر جوانسازی برای چه مشکلات پوستی دیگری مؤثر است؟

درمارولینگ به عنوان میکرونیدلینگ نیز شناخته می شود. درمارولر های خانگی بسیار شبیه به آن هایی هستند که متخصصان پوست استفاده می کنند اما سوزن های کمی کوچک تر دارند.

استفاده از درمارولر در خانه ممکن است یک درمان ایمن، ساده و ارزان برای موارد زیر باشد:

  • رفع اسکار آکنه
  • بهبود علائم کشش پوست
  • کوچک کردن منافذ بزرگ پوست
  • درمان پوست های شدیداً چرب
  • رفع خطوط ظریف
  • کاهش چین و چروک
  • استحکام بخشیدن به پوست های شل شده

اگرچه درمارولینگ را می توان در خانه انجام داد، اما ایده خوبی است که با یک متخصص پوست یا پزشک در مورد هر گونه نگرانی و مشکل مداوم پوستی صحبت کنید. همچنین شما می توانید از ما مشاوره بگیرید، برای این کار به صفحه مشاوره تخصصی زیپلین مراجعه کنید.

منبع:

medicalnewstoday.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.