آرایش مو, مد و فشن

12 مدل از زیباترین و جذاب ترین مدل های بافت مو دخترانه و زنانه

بافت مو دخترانه

دختران با موهای بافته شده بسیار شگفت انگیز به نظر می رسند. در این مقاله، ما چند مدل بافت مو پر زرق و برق دخترانه را جمع آوری کرده ایم تا نشان دهیم همیشه هم شینیون مو یا مدل های خاص جذاب نیستند، بلکه یک بافت ساده هم می تواند زیبایی زیادی به چهره افراد بدهد.

انواع مدل بافت مو زیبای دخترانه و زنانه

در ادامه می توانید توضیحات و عکس هایی از چند مدل موی بافت دخترانه از جمله بافت های نازک یا ضخیم، بافت مو های دم اسبی یا گوجه ای را ببینید. مطمئناً این مدل ها به شما انگیزه می دهند تا سعی کنید برای بافتن مو های خود خلاقیت به خرج دهید.

بافت سه رشته ای

بافت مو سه رشته ای دخترانه

می توانید این مدل مو را روی مو های خود یا دخترتان پیاده کنید. بافت سه رشته ای یک مدل همه جایی و راحت است. این مدل بافت بیشتر مناسب صورت های گرد و مربع شکل است.

نحوه بافتن: بافتن این مدل مو زیاد هم سخت نیست. برای این بافت فقط کافی است سه رشته بافت فرانسوی یا آفریقایی را از قسمتی از جلوی مو خود شروع کنید و تا نزدیک گوش ها پیش بروید، سپس انتها را بافت ساده بزنید.

با کمی صبر و دقت می توانید بافت تمیزی بزنید. پس از اتمام کار، کافی است شاخه ها را از پشت سر به هم وصل کنید. همچنین می توانید هنگامی که بافت ها را پشت سر به هم وصل می کنید، اشکال مختلفی هم به آن بدهید.

بافت مو دو تایی هلندی

 بافت مو دو تایی هلندی دخترانه

این مدل بافت به شدت جذاب است و هم برای حالت دادن به مو های کوتاه و هم مو های بلند مناسب است. البته این مدل بافت بر روی مو های بلند و بلوند جذاب تر می شود، اما روی مو های دخترانه هم زیبایی خودش را دارد. این مدل مو برای صورت های مربع شکل و بیضی شکل بسیار مناسب است.

نحوه بافت: مو های خود را به دو قسمت تقسیم کنید و سعی کنید این دو تار را ضخیم، زیبا و درست در وسط هر قسمت ببافید. همچنین بقیه مو ها را طوری به رشته های بافت اضافه کنید که کاملاً صاف در بیاید.

بافت مو آفریقایی

بافت مو آفریقایی دخترانه

این مدل بافت، یک بافت موی دخترانه است که اکثراً مورد استفاده دختران سیاه پوست است. البته این مدل بر روی مو های دختران دیگر نیز جذاب است به خصوص اگر مو هایشان طلایی باشد. بافت آفریقایی بشتر برای صورت های بیضی شکل و قلبی شکل مناسب است.

نحوه بافت: موهای خود را به قسمت های مساوی تقسیم کنید، تعداد قسمت ها بسته به سلیقه خود شما است. رشته های بافت از جلوی مو شروع می شوند، رشته ها در بالای سر ضخیم تر و در طرفین باریک می شوند. برای جذابیت بیشتر مراقب باشید که بافت ها را تمیز و یک دست ببافید.

می توانید برای راحتی هنگام بافت از حالت دهنده های مو مانند ژل یا واکس مو استفاده کنید و پس از بافت هم از اسپری های فیکس کننده مو استفاده کنید. همچنین می توانید هنگام بافت مو از یک نفر بخواهید دسته های کناری مو هایتان را برای شما نگه داشته و کمی به سمت بیرون بکشد. (این ترفندی است که خود من از آن استفاده می کنم.)

ترکیب بافت مو و دم اسبی های دخترانه

بافت مو و دم اسبی های دخترانه

اگر می خواهید یک مدل موی جذاب و جدید امتحان کنید که خیلی سخت نباشد، درست کردن یک دم اسبی زیبا با موهای بافته شده، ایده خوبی است. اگر موهای شما در نزدیکی ریشه تیره و در انتها روشن تر باشد، این مدل جذاب تر هم می شود. این مدل بافت دخترانه برای صورت های بیضی شکل و مربع شکل بهترین مدل مو خواهد بود.

نحوه بافت: موهای خود را به هر صورتی که دوست دارید تا پشت سر ببافید و انتها آن ها را بهم متصل کرده و دم اسبی بسازید. همچنین می توانید مو های داخل دم اسبی را ساده رها کنید یا آن ها را در یک دسته ببافید. البته می توانید دسته ها را تا انتها ببافید و سپس همه دسته ها را داخل کش جمع کنید. در آخر هم برای زیبایی بیشتر می توانید یک تار از زیر مو ها بردارید و آن را دور کش مو بپیچید.

بافت فرانسوی دوتایی و حجیم

بافت فرانسوی دو تایی و حجیم دخترانه

این نوع بافت مو برای دخترانی که می خواهند بدون زحمت و به طور طبیعی زیبا و دخترانه به نظر برسند عالی است. این مدل بافت جذاب، بیشتر برای افرادی با صورت های مربع شکل و گرد مناسب است.

نحوه بافت: اگر موهای شما به اندازه کافی حجیم نیست، از چند اکستنشن مو میان بافت های خود استفاده کنید. برای این مدل کافی است مو های خود را به مدل فرانسوی ببافید و تا انتها بروید. سپس برای این کار مو های داخل دسته ها را کمی به سمت بیرون بکشید تا شل و حجیم شوند.

بافت موهاک

بافت موهاک دخترانه و زنانه

مدل بافت مو موهاک، برای بافت مو های مردانه و هم برای بافت مو های دخترانه کاربرد دارد. در حقیقت مدل مویی است که در آن قسمت مرکزی مو حجیم می شود. بافت موهاک مدلی است که به وسیله انواع مختلف بافت به مرکز سر، مدل یا حجم می دهند. این مدل بافت برای صورت های گرد و مربع شکل بسیار مناسب و جذاب است.

نحوه بافت: این مدل بیشتر به خلاقیت شما بستگی دارد. شما می توانید از گره دادن، بافت فرانسوی حجیم، بافت آقریقایی و بافت های چند تایی هم استفاده کنید.

بافت های دخترانه شلوغ (مو های چهل گیس)

بافت های دخترانه شلوغ (مو های چهل گیس) دخترانه

این مدل مو که اخیراً به مدل زو کراویتز (یکی از هنرمندان آمریکایی) نیز معروف شده است، یک مدل راحت اما زمان بر است. این مدل بافت مو مناسب صورت های دخترانه گرد و مربع شکل است.

نحوه بافت: برای این بافت ابتدا مو ها را به قسمت های خیلی کوچک تقسیم کنید. سپس هر قسمت را شروع به بافتن کنید و تا پایین امتداد دهید. اگر می خواهید ظاهر بافت دخترانه تر شود، می توانید به انتها مو کش های رنگی متصل کنید. اگر هم می خواهید ظاهر مو هایتان خشن تر و زنانه تر شود، می توانید بعضی از قسمت های مو را نبافید و ساده رها کنید تا مو ها حجیم تر و خشن تر به نظر برسند.

ترکیب بافت مو دخترانه به همراه مدل مو گوجه ای

بافت مو دخترانه به همراه مدل مو گوجه ای

این مدل مو یکی از جذاب ترین مدل مو های بافته شده است. این مدل آن قدر ظاهر زیبایی دارد که می تواند یک مدل موی مجلسی باشد. برای ساخت این اثر هنری شما باید بافت مو خود را با یک گوجه تمیز پشت یا بالای سر خود ترکیب کنید. این مدل از آن دسته مدل هایی است که برای هر فرم صورتی مناسب است.

نحوه بافت: برای این کار شما باید ابتدا مو های خود را به مدل دلخواه ببافید. برای این مدل ما به شما بافت فرانسوی و هلندی دو تایی را پیشنهاد می دهیم. ابتدا باید مو های خود را از جلو تا پشت سر خود ببافید. هم می توانید مو ها را تا انتها ببافید هم می توانید همان پشت سر رهایشان کنید. سپس دو قسمت مو را که تا اندازه دلخواه بافتید به هم متصل کرده و یک گوجه ای تمیز پشت سر خود بسازید.

بافت مو پرنسسی

بافت مو پرنسسی دخترانه

این مدل مو دقیقاً شما را به یاد فیلم های پرنسسی می اندازد. این مدل می تواند یک مدل بافت دخترانه جذاب باشد. این مدل مو در عین سادگی جذابیت و معصومیت خاصی به چهره می دهد. این مدل مو بیشتر برای صورت های بیضی شکل و قلبی شکل مناسب و جذاب است.

نحوه بافت: پیشنهاد ما این است که چهار بافت انجام دهید و هر طرف سر دو بافت بزنید. البته شما می توانید تنها یک بافت بزنید، حتی می توانید چندین بافت بزنید تعداد آن ها سلیقه ای است. همچنین می توانید انتهای بافت ها را رها کرده یا آن را از دو طرف به هم وصل کنید و آن را پشت سر با کش ببندید. نکته مهمی که در این مدل مو وجود دارد ظرافت است، شما باید رشته های ظریفی از جلو مو را بافته و بقیه قسمت ها را رها کنید.

نیم بافت تیغ ماهی

بافت تیغ ماهی نیمه دخترانه

اگر مو های نرمی داشته باشید، مو های شما به راحتی حالت می گیرند. این مدل مو برای موهای نرم مناسب است. این مدل بافت مو جذاب و دخترانه برای انواع چهره ها مناسب خواهد بود.

نحوه بافت: چند تار را از کنار سر خود بردارید و آن ها را بپیچید یا با بافت گندمی تا پشت سر ببافید. مراقب باشد که بقیه قسمت های مو حالت دار باشند چون قرار است آن ها را دور خود رها کنید.

پس آن که مو های جلو را به سمت عقب آوردید دو رشته را به هم وصل کنید. مو های متصل شده را به صورت تیغ ماهی ببافید. شاخه ی بافته شده را به روش های بالا حجیم کنید و با کش ببندید. اکنون شما به ساده ترین روش یک حالت جذاب به مو های خود داده اید.

بافت موی جعبه ای برای مو های دخترانه

بافت مو جعبه ای دخترانه

بافت های جعبه ای نوعی بافت اند که هم برای مو های آقایان و هم برای مو های خانم ها مناسب اند. بافت جعبه ای با ظاهر عجیب و منحصر به فرد خود می تواند ظاهر جالبی به مو های شما بدهد. بافت های جعبه از دسته بافت هایی هستند که به تازگی ترند شده اند، این مدل بافت ها برای صورت های بیضی شکل و قلبی شکل مناسب است.

نحوه بافت: بافت های جعبه ای شامل یک سری بافت معمولی اند که جذابیت شان به خاطر تقسیم بندی مناسب مو است. برای این مدل مو شما باید مو های خود را به اشکال مربع یا مثلث از کف سر خود جرا کنید و هر قسمت را ساده اما محکم ببافید. یکی از خوبی های این مدل مو این است که می توانید مو های خود را به هر طرف بریزید. حتی مو های جعبه ای را می تواند به شکل گوجه ای یا دم اسبی نیز ببندید.

بافت تیغ ماهی

بافت مو تبغ ماهی دخترانه و زنانه

این مدل بافت از دسته بافت هایی است که هم برای مو های کوتاه و هم موهای بلند کاربرد دارد. البته نظر من این است که این مدل بر روی مو های بلند جذابیت بیشتری دارد. این مدل را می توان در اشکال مختلف مانند: نیمه، از جلوی سر تا انتها، دم اسبی، تلی و….. بافت. این مدل برای افرادی که صورت های گرد دارند مناسب تر است اما همه می توانند از آن استفاده کنند.

نحوه بافت: این بافت روش سختی ندارد فقط بافتن آن خیلی زمان بر است. شما برای این مدل بافت کافی است دو دسته موی نازک را روی هم بیاورید و در دور بعدی یک لایه نازک به هر دسته اضافه کنید و مجدد روی هم بیاورید. دلیل زمان بر بودن این بافت این است که دسته ها باید ظریف باشند تا بافت زیبا شود.

در انتها اگر به دنبال بافتن مو های کوتاه خود هستید یا مو های زمختی دارید و به دنبال مدل مناسب برای این مدل مو ها هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم مطلب مربوط به بافت مو مردانه ما را بخوانید

امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع:

hairstylecamp.com

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها “”

  1. ناشناس گفت:

    بد نبودن😏👊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.