مد و فشن

دیسپانسر مو چیست؟ چه کاربردی دارد؟ نحوه کار با آن چگونه است؟

دیسپانسر

دیسپانسر یا دیفیوزر برای خشک کردن موهای شما و تقویت موج و فر مو بدون ایجاد وز مو استفاده می شود. دیسپانسرها به انتهای سشوار متصل می شوند تا از مو در برابر حرارت مستقیم محافظت کنند، بنابراین احتمال آسیب رسیدن به موها خیلی کمتر است. در این مقاله قصد داریم کاربرد و نحوه کار با آن را به شما بگوییم در ادامه با ما همراه باشید.

دیسپانسر مو چیست؟

دیسپانسر یک افزونه برای سشوار است که برای خشک کردن موهای فر استفاده می شود. این ابزار بر روی سشوار فیکس می شود و یک وسیله کمکی برای موهای فر و مواج است. موهای فر به دلیل ضخامت و جنسی که دارند خیلی زود وز می شوند. دیسپانسر ضمن جلوگیری از وز شدن مو ها، باعث می شود موها زیاد پف نکنند.

دیسپانسر مو چیست؟

موهای فر به دلیل وزن و حجم بالایی که دارند ممکن است در بعضی از قسمت ها صاف شوند. استفاده از این ابزار باعث می شود فرهایی که صاف شده اند دوباره حالت بگیرند و موها یکدست شوند.

نحوه استفاده از دیسپانسر چگونه است؟

  1. موهای خود را بشویید و حالت دهید


    در صورت تمایل موهای خود را بشویید و حالت دهید. شستن موها اختیاری است. همچنین می توانید موهای خود را بدون شستن با آب خیس کنید. اگر تصمیم دارید موهای خود را بشویید، از شامپو و نرم کننده معمولی خود استفاده کنید.

  2. موهای خود را با حوله خشک کنید

    موهایتان را با حوله خشک کرده و آب اضافی موهای خود را بگیرید. اما از حوله برای پیچاندن یا فشار دادن موهای خود استفاده نکنید.

  3. از ماسک مو مناسب موهایتان استفاده کنید


    برای بهترین نتیجه، پس از خشک شدن، از ماسک مو مناسب نوع مو خود استفاده کنید. موهای خود را به 5 قسمت تقسیم کنید: 1 قسمت جلو و 2 قسمت در دو طرف سر. به صورت بخش به بخش ماسک مو را به موهایتان بزنید.

    استفاده از ماسک مو

  4. خشک کردن مو با دیسپانسر را شروع کنید


    دیسپانسر را در انتهای سشوار خود قرار دهید. همیشه آن را با حرارت متوسط یا کم و سرعت کم روشن کنید. با این کار زمان خشک کردن موها بیشتر طول می کشد، اما موهای شما در طول فرآیند، خشک یا وز نمی شود.
    ✔ برای شروع، سر خود را به یک سمت خم کنید. دیسپانسر را بردارید و آن را نزدیک ریشه موهایتان قرار دهید. آن را نگه دارید تا ریشه موهایتان خشک شود.
    ✔ هنگام خشک کردن موهای نزدیک پوست سر، از حرکات دایره ای استفاده کنید. از شاخک های دیفیوزر برای ماساژ ملایم موهای خود استفاده کنید و حجم و همچنین امواج طبیعی و فر را افزایش دهید.

  5. خشک کردن را تا نوک موهایتان ادامه دهید


    ماساژ موهایتان را با دیفیوزر و با حرکت دایره ای ادامه دهید تا نوک موهایتان نیز خشک شود. با کمک دیفیوزر، به آرامی فرهای مویتان را به سمت بالا فشار دهید. این کار به حفظ فرم طبیعی موهای شما کمک می کند و باعث می شود موهای شما پرپشت شود.
    ✅ سعی کنید هر بخش از مو را در حین خشک کردن با دیفیوزر از پایین بلند کنید. این کار باعث افزایش قدرت بیشتر در ریشه ها می شود و از سنگین شدن موهای خیس شما در هنگام خشک شدن جلوگیری می کند.
    پس از خشک شدن ریشه‌ موهایتان، می‌ توانید بخش‌ هایی از فر را بردارید و آن‌ها را در دیفیوزر قرار دهید.

    خشک کردن مو با دیسپانسر

بیشتر بخوانید: تکنیک های فر کردن مو مردانه

چه کسی می تواند از دیفیوزر استفاده کند؟

هر کسی می‌ تواند از این ابزار استفاده کند. اما اگر موهای فر و یا مجعد طبیعی دارید، بهترین نتیجه را خواهد داشت. اگر موهای موج دار دارید که اکثرا علاقه به صاف کردن موهای خود دارید، این روش را امتحان کنید تا موهای فر شما را در طبیعی ترین و زیباترین مدل فر آن، نشان دهد.

منبع: wikihow

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها “”

  1. ناشناس گفت:

    دیسپانسر مو های صاف رو فر میکند من یک پسر نوجوان هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.