آرایش مو, مد و فشن

انواع مدل های بافت مو مردانه، ترند سال 2021

بافت مو مردانه

مدل بافت مو تبدیل به یکی از پرطرفدار ترین و شیک ترین مدل مو های مردانه در چند وقت اخیر شده است. مدل های بافتنی را می توان بر روی هر مویی پیاده کرد. از موی بلند تا انواع مدل مو های کوتاه.

وقتی صحبت از بافتن مو های مردانه به میان می آید اکثر افراد فکر می کنن تنها چند مدل محدود وجود دارد، اما بافت مو های مردانه نیز انواع مختلف و متنوعی دارد. بافت های مردانه از جمله: بافت های جعبه ای، آفریقایی، بافت های تیغ ماهی، بافت های فرانسوی و…. اند. 

با آن که بافت مو در گذشته فقط برای مردان سیاه پوست بوده است، اما امروزه این مدل مو در بین مردان لاتین، آسیایی و سفید پوستان نیز ترند شده است. اگر می خواهید این مدل مو را امتحان کنید، وقت آن رسیده تا بین مدل های گوناگون بافت یکی را انتخاب کرده و آزمایش کنید. ما برای کمک به شما بهترین مدل مو های بافتنی مردانه را که ترند امسال شده اند، گردآوری کرده ایم.

انواع بافت مو آقایان

بافت مو های مردانه شامل انواع مختلفی از مدل ها و طرح های منحصر به فرد است. از بافت های دو تایی، سه تایی در یک ردیف گرفته تا نوار های پیچیده شده و خلاقانه اند. در ادامه، ما جدید ترین مدل های بافت مو مردانه را برای شما شرح می دهیم، شاید بخواید آن ها را امتحان کنید.

اگر به فر کردن موهای خود علاقه دارید، می توانید روش های فر کردن مو آقایان را مطالعه نمایید.

بافت مو آفریقایی

بافت مو آفریقایی مردانه

این مدل بافت یکی از بهترین و محبوب ترین مدل مو های بافت مردانه است. این نوع بافت محکم و تمیز بوده و شامل شاخه های کوچک و جمع و جور و یک برامدگی شیک است.

همچنین نگهداری و مراقبت از این نوع بافت بسیار آسان است. در حقیقت این مدل جزو قدیمی ترین مدل های بافت بوده و بافت موی ستنی مردان آفریقایی است. از آن جا که این مدل بافت بسیار متنوع و کم زحمت است، مورد علاقه ورزشکاران قرار گرفته است. ورزشکارانی مانند دیوید بکهام، راسل وستبروک، آلن ایورسون و کاوی لئونار از این مدل استفاده می کنند.

بافت جعبه ای

بافت مو جعبه ای

بافت های جعبه ای معمولاً ما را به یاد افرادی چون ASAP Rocky می اندازند. این هنرمند همان قدر که اشعارش معروف است، استایل به روز و جذابش نیز همیشه پر طرافدار است. دلیل این که بافت مو جعبه ای استایل مردانه را زیبا تر می کند، این است که این مدل بافت به پوست سر متصل نیست.

در این مدل، مو با مربع های کوچک تقسیم بندی شده و ساده بافته می شود. مو ها در این مدل می توانند به راحتی در زوایا و اشکال مختلف قرار بگیرند. بافت جعبه ای برای مردان مو بلند، جذاب تر است زیرا می توانند امتداد بافت ها را دم اسبی ببندند.

ترکیب بافت مو مردانه و مدل گوجه ای

بافت مو گوجه ای

اگر نمی خواهید امتداد مو هایتان روی صورت یا گردتان بریزد، کافی است امتداد موهای خود را به صورت گوجه بالای سر خود ببندید. همچنین اگر نمی خواهید مو های بافت شده تان مدام شل شود، از این روش استفاده کنید.

این سبک بیشتر برای زمانی مناسب است که می خواهید مطابق مد روز باشید، اما وقت کافی برای بافتن امتداد مو ندارید. حتی می توانید یک شاخه بافت ریز کوچک ببافید و دور گوجه خود بپیچید تا بافت مویتان زیباتر شود.

مدل بافت مو پسرانه

بافت مو پسرانه

تنوع بافت مو های پسرانه کمتر از مدل های مردانه است و بیشتر مناسب مو های نرم بچه ها است. معمولاً مدل بافت های پسرانه الگو های پیچیده تری دارد تا هم برای بچه ها جذاب باشد و هم کودکان در روند بافت اذیت نشوند. طرح هایی مانند آفریقایی، تیغ ماهی و.. بیشتر برای پسر بچه ها استفاده می شود.

بافت مو های پسرانه و بافت مو های دخترانه تقریباً شبیه به یک دیگر اند، اما بافت مو های پسرانه اغلب ساده تر و مینیمال تر است.

مدل دردلاک ( بافت مو های خشن و درهم)

بافت موی دردلاک

در این سبک بافت مو، دو مدل مو را ترکیب می کنند. آن چه واضح است این است که این مدل بافت، شبیه به توری های چسبیده به کف سر هستند، همچنین حجم بزرگی بر روی سر دارند. این مدل با حجمی که می دهد برای مردانی که موهای کوتاه دارند، بسیار عالی است. همچنین برش های کوتاه در این مدل بافت از ایجاد ظاهر زنانه بر روی مو ها جلوگیری می کند.

بافتن مو مدل آندرکات

بافت آندرکات

منظور از مدل موی آندرکات، یک مدل مو مردانه است که در آن فرد مو های کنار سر خود را می تراشد. اما در اینجا ما ترکیبی از این مدل مو به همراه انواع مختلف بافت را داریم که به شدت جذاب می شود. جذابیت بافت در کنار سایه ها و مدل موی آندرکات به شدت جذاب و خیر کننده می شود و می تواند جلوه خاصی به مو های شما بدهد.

بافت مو کوتاه مردانه

موی کوتاه

اگر مو های شما کوتاه است، لازم نیست برای بافتن آن ها یک سال منتظر بمانید تا موهای شما رشد کنند. بهتر است بدانید مو های مردانه کوتاه را نیز می توان بافت. نکته اصلی برای این کار این است که مو های پشت و پهلوی سر زیاد کوتاه نباشند، مانند یک سبک کوتاهی معمولی مو.

مثلاً اگر کنار مو های خود را تراشیده باشید، این کار کمی سخت تر می شود، اما هنوز هم امکان پذیر است. همچنین سعی کنید بالای سر خود را پر پشت تر از همه قسمت ها نگه دارید تا بافت تمیز تر و حجیم تر در بیاید.

بافت مو برای موهای بلند مردانه

بافت موی بلند مردانه

بافت مو برای موهای بلند زمانی ایده آل است که مو های شما بیش از حد رشد کرده و رو به پایین ریخته اند. شما باید این حجم از مو را به پشت گردن خود هدایت کنید تا از حالت زنانه خارج شود. همچنین برای این کار شما باید موهای خود را با حداقل چهار رشته بافت ببندید.

تک بافت پسرانه

بافت موی تکی

شما می توانید بافت های تکی را به روش های مختلف انجام دهید. می توانید از بافت های آفریقایی، فرانسوی، جعبه ای و.. استفاده کنید اما تنها تفاوت این است که در این نوع بافت، فقط یک رشته موی بافته وجود دارد.

این بافت برای کسانی که به دنبال مدل های کلاسیک می گردند مناسب است. همچنین این مدل برای کسانی که کنار مو هایشان کم پشت است یا آن را تراشیده اند بسیار مناسب است.

بافت دوتایی

بافت مو دوتایی مردانه

این مدل بافت دو تایی برای مردانی که موهای ضخیم دارند، مناسب است. این سبک به اندازه بافت های تکی، ظریف یا پیچیده نیست، اما طراحی آن ها بسیار چشم نواز است.

روش معمول برای بافت دو تایی مردانه به این صورت است که مو را به دو قسمت تقسیم کرده و دو رشته بافت را از جلو سر شروع کنید و تا انتهای سر ببافید. همچنین شما می توانید انتهای دو رشته را به هم متصل کرده و گوجه ای کنید تا جذاب تر شوند.

چندین بافت کنار هم

بافت های چند تایی مردانه

نگهداری و مراقبت از بافت های سه یا چهار تایی به نسبت سخت تر است. همچنین بافتن این مدل ها نیز سخت تر و زمان بر تر است. در بافت سه تایی یک رشته ضخیم از وسط سر بافته می شود و دو رشته باریک تر از کناره های سر بافته می شود.

برای بافت های چهار تایی باید ابتدا مو های خود را به دو قسمت مساوی از فرق تقسیم کنید و سپس هر قسمت را نیز به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، سپس چهار رشته مساوی از ابتدا تا انتها سر ببافید. مدل بافت های چهار تایی به افرادی که فرم سر گرد و کوچکی دارند کمک می کند تا فرم جذابی به چهره خود ببخشند.

بافتن به سمت بغل سر

بافت از کنار سر

در این مدل بافت به جای این که رشته های بافت از جلو سر به سمت عقب و گردن بروند، بافت ها از فرق سر به سمت کنار و گوش های شما منحرف می شوند.اگر شما می خواهید مو ها و صورتتان حجیم تر به نظر برسد این مدل برای شما مناسب است.

تیغ ماهی مردانه

مدل مو تیغ ماهی مردانه

در مدل بافت به سبک تیغ ماهی، لازم نیست که بافت ها در یک جهت خاص جریان داشته باشند یا به یک طرح واحد برسند، تنها با پیچاندن و کشیدن مو ها بر روی یکدیگر به شکل تیغه وسط ماهی، در مرکز سر و بستن انتهای آن با کش این طرح جالب پدید می آید.

ترکیب بافت مو و دم اسبی

بافت های دم اسبی مردانه

یک دم اسبی تشکیل شده از رشته های بافت یک طرح مو مردانه و چشم نواز است. این نوع مو مانند مدل مو های ستنی وایکینگ ها است که مو های بافته شده خود را با یک دم اسبی به پشت سر خود هدایت می کردند.

برای این مدل شما می توانید از هم بافت تکی و هم بافت سه تایی استفاده کنید. در انتهای بافت، رشته ها را به هم متصل کنید و دم اسبی زیبایی بسازید.

مو بافت مردانه به صورت تاج

بافت مو مردانه به صورت تاج

بافتن مو به صورت تاج، شامل بافت های برش خورده و گرد است. این نوع بافت از دو بافت هم اندازه در دو طرف سر شما تشکیل شده است. این دو بافت در حقیقت دور سر شما می چرخند و یک حالت دایره مانند، ایجاد می کنند. مدل بافت تاجی دور سر شما را احاطه کرده و یک حالت سلطنتی به چهره شما می بخشند.

بافت تار عنکبوتی

بافت مردانه تار عنکبوتی

مو با بافت های تار عنکبوتی یکی از ترند های جدید است و به نوعی بافت مو به سبک جعبه ای است ، اما با طرح و مدل متفاوت. شبیه تار های عنکبوت می شود که امتداد مو ها از اطراف سر آویزان اند، می توانید انتهای آن ها را به صورت دم اسبی نیز ببندید.

مدل بافت مو زیگزاگی

بافت مو زیگزاگی مردانه

می توان گفت بافت های صاف و یک دست تقریباً تکراری و معمولی شده اند، به همین دلیل بافت های زیگزاگی برای تنوع بخشیدن به ظاهر افراد طراحی شدند. معمولاً بچه ها بیشتر به بافت های زیگزاگی علاقه دارند، چون ظاهر جذاب و منحصر به فردی را به ظاهر افراد می بخشد. بافت های زیگزاگی، شکستگی ها و انحناهایی در طول رشته بافت دارد که ظاهر عجیب و جذابی به سر شما می بخشند.

مدل مو مردانه با بافت فرانسوی

بافت فرانسوی مردانه

بافت فرانسوی یکی دیگر از سبک های بافت است. این سبک به دلیل این است که ابتدا در اروپا از آن استفاده شد و فرانسوی نامیده شد، البته گاهی آن را بافت هلندی نیز می نامند.

این مدل بافت برای مدت های طولانی تنها برای زنان استفاده می شد. با تکامل جامعه، بافت مو های فرانسوی برای مردان به روش های جدید و پیچیده مورد استفاده قرار گرفت. این بافت مشابه بافت آفریقایی است فقط جهت رد کردن رشته ها هنگام بافت در این دو مدل متفاوت است.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع:

menshairstylestoday.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.