آرایش مو, سلامت مو, مراقبت از مو

هر چیزی که باید در مورد فواید و مضرات بافتن مو بدانید

فواید و مضرات بافتن مو

بافتن مو یک عمل پیچیده است که با در هم تنیدن حداقل سه تار مو ایجاد می شوند، این مدل مو یک مدل رایج با پیشینه تاریخی است که فواید و مضرات خاص خودش را دارد. مو های بافته شده برای قرن هاست که در بسیاری از فرهنگ های جهان، به ویژه در فرهنگ های هندی و آفریقایی، برای تزیین و حالت دادن به مو ها استفاده می شود.

به نوعی، فرآیند بافتن مو با فرآیند بافتن پارچه یا پارچه بافی قابل مقایسه است، فرآیندی که شامل به هم پیوستن دو گروه عمودی مجزا از رشته ها است. در ادامه در مورد تاریخچه بافتن مو و سپس فواید و مضرات آن صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه مختصر بافت مو

گفته می شود که بافتن مو از آفریقا شروع شد. در حالی که قبیله اولی که شروع به بافتن مو های خود کردند ناشناخته است، اما اکثر محققان معتقدند که این کار با مردم هیمبا در کشور نامیبیا آغاز شد.

آفریقایی ها برای قرن ها مو های خود را می بافتند و مدل مو، راهی برای نشان دادن قبیله، مذهب، قدرت، ثروت، وضعیت تاهل و سن افراد بود. بافتن همیشه یک هنر اجتماعی بوده و خواهد ماند، و از آن جا که هنری است که زمان زیادی می خواهد می توانسته میزان هنر و ثروت خانوادگی را نشان دهد.

قرن ها پیش، بزرگترها موهای نسل جوان را می بافتند و این راهی بود که بچه ها یاد گرفتند تا در آینده بتوانند موهای فرزندانشان را خودشان ببافند. با این حال، قبل از اینکه بچه دار شوند، تا زمانی که سبک های سنتی را یاد بگیرند، روی بچه های دیگر در گروه سنی خود تمرین می کردند.

روش بافتن مو معمولاً در فرهنگ سیاه پوستان کمی سفت تر از سایر فرهنگ ها بافته می شود. سفت بافتن مو هم دارای مضرات و فواید خاص خود است. در فرهنگ سیاه پوستان، بافت مو به عنوان بخشی از حرکت طبیعی مو در نظر گرفته می شود. البته به شرطی که هنگام بافتن مو تنها از مو های طبیعی فرد استفاده شود.

الگو های بافت مو در طول سالیان سال یکسان باقی مانده است، تنها سبک ها و نام های آن ها تغییر کرده و می کند. در فرهنگ امروزی، سبک های بافت مو متفاوتی وجود دارد. بافت مو ها حتی برای افراد با جنسیت های متفاوت هستند. امروزه شما می توانید مدل های متنوعی را اعم از بافت مو مردانه، زنانه و دخترانه در سر تا سر دنیا پیدا کنید.

فواید بافتن مو

فواید بافتن مو
  1. جلوگیری از شکستن ساقه مو : یکی از مهم ترین فواید بافتن مو جلوگیری از شکستن مو است، مو های طبیعی همیشه در معرض فشار روسری، شال، مقنعه یا حتی بالش اند که یکی از مضرات این فشار شکستن مو است. بنابراین بافتن به جلوگیری از شکستن مو کمک می کند، زیرا در بافت مو، مو های شما در هم تنیده و محکم شده اند.
  2. جلوگیری از خشکی: همچنین مو های بافته شده کمتر دچار خشکی می شوند. عناصر موجود در هوا به سختی به داخل مو های در هم تنیده نفوذ میکند. پس تا حدودی می توان گفت بافت مو باعث محافظت مو ها از شرایط آب و هوایی می شوند و کمتر شکسته می شود.
  3. ناجی مو های وز: بافتن مو با داشتن فواید زیاد یک گزینه عالی برای مو های وز است. برای خانم هایی که مو های وز دارند بافتن مو یک راه عالی است. بافت مو به کاهش زمان و استرس لازم برای مراقبت از موهای وز کمک می کند.
  4. حفظ رطوبت: مو بافته شده به شما این را امکان می دهد که رطوبت را قفل کنید. زنانی که مو های مجعد دارند اغلب از خشکی مو رنج می برند زیرا تار های مو آن ها قادر به حفظ رطوبت نیستند. بافتن مو های موج دار و مجعد به حفظ رطوبت کمک می کند.
  5. مو های بافته شده ها برای مدت طولانی دوام می آورند: بافتن مو معمولاً اغلب باعث می شود مو های شما کم کم حالت گرفته و ثابت بمانند. اگر مو های خود را نزد یک آرایشگر خوب ببافید مو هایتان می توانند تا چند ماه حالت خود را حفظ کنند. بافتن مو به شما این امکان را می دهد که از حالت دادن مداوم مو و گذراندن دوره های طولانی در سالن و مضرات مواد شیمیایی مو تا حدودی فارغ شوید.

مضرات بافتن مو

مضرات بافتن مو
  1. شکستن مو در صورت محکم بافته شدن: بافتن مو با وجود فواید زیاد مضرات نیز دارد و باعث شکستگی در اطراف لبه های مو می شود، البته اگر بافت مو های شما خیلی محکم باشد این اتفاق می افتد. اگر موها از قبل ضعیف شده باشند، ممکن است شکستگی مو نیز رخ دهد. اغلب بافت مو هایی که بیشترین آسیب را از نظر شکستگی به مو وارد می کنند، آن هایی اند که رشته های کوچک یا خیلی بزرگ و محکم دارند.
  2. هزینه: اغلب بافتن و باز کردن گره های بافته شده زمان زیادی می برد و این می تواند از مضرات بافت مو باشد. برخی از مدل های بافت مو دخترانه ممکنه است تا ساعت ها طول بکشد.
  3. ریزش مو: برخی از مدل های بافت مو می توانند باعث ریزش مو شوند. این مشکل به عنوان آلوپسی کششی شناخته می شود، اگر مو ها به خوبی و درستی بافته نشده باشند و در معرض فشار و کشش فراوانی قرار گیرند، ممکن است این اتفاق برای شما بیفتد.

نتیجه:

بافتن مو روش خوبی برای استایل مو بوده و دارای مدل های متنوعی است که معمولاً ظاهر بسیار زیبا و مناسبی به فرد می دهد. انتخاب مدل مناسب و انجام صحیح بافتن مو می تواند به شما کمک کند از مضرات این کار دور بوده و از فواید آن استفاده کنید.

منبع:

www.theafrocurlyhaircoach.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.