سلامت مو, مراقبت از مو

خواص روغن خردل برای پوست و مو و نکاتی که باید بدانید!

خواص روغن خردل

همه ما در مورد خواص مفید دانه خردل و روغن استخراج شده از آن شنیده ایم. خردل که بیشتر به دلیل خواص دارویی آن شناخته شده است، اولین بار در حدود 3000 سال قبل از میلاد در هند رشد کرد. خواص ضد التهابی و اسید های چرب غیراشباع موجود در روغن خردل، آن را برای پخت و پز در بسیاری از غذا های هندی ایده آل می کند. روغن خردل همچنین فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 و سایر مواد معدنی است.

خواص روغن خردل برای مو

خواص روغن خردل برای مو

ریزش مو، پاره شدن مو ها و طاسی اخیرا رایج بسیار شده است. چند نفر از مو های خود راضی هستند؟ بیشتر افراد از بدو تولد به دلیل عواملی که می توانند داخلی (درون بدن) یا خارجی باشند از مشکلات مختلف مو رنج می برند. برای چنین مشکلات متنوعی، روغن خردل، یک ناجی منحصر به فرد است. کاربرد این روغن طبیعی از زمان های بسیار قدیم رواج داشته است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با خواص جادویی این روغن آشنا شوید.

به رشد مو کمک می کند

روغن خردل ذخیره ای غنی از آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب آلفا ضروری و ویتامین های متعدد مانند A-D-E-K و مواد معدنی است. این روغن یک منبع غنی از روی، بتاکاروتن و سلنیوم است. بتاکاروتن که به ویتامین A تبدیل می شود، مستقیماً به رشد مو کمک می کند.

علاوه بر این، روغن خردل دارای مواد معدنی خوبی مانند کلسیم، آهن و منیزیم است. استفاده منظم از روغن خردل نیاز روی را برآورده می کند، کمبود این ماده است که اغلب منجر به ریزش گسترده مو می شود.

مناسب برای ماساژ پوست سر

ماساژ منظم مو باعث تغذیه پوست سر می شود. روغن خردل با افزایش گردش خون در پوست سر ممکن است رشد مو را تحریک کند. این ماده حاوی پروتئین و اسید های چرب امگا 3 است. این دو ماده غذایی ممکن است مو های شما را تغذیه کنند. خواص ضد باکتری و ضد قارچی این روغن ممکن است از عفونت پوست سر و ریزش مو جلوگیری کند.

کمی روغن به مو ها و پوست سر خود بزنید و ماساژ دهید. حدود 3 ساعت مو های خود را با کلاه حمام بپوشانید و مو های خود را مثل همیشه شامپو بزنید و حالت دهید. بعد از چند بار استفاده، نتایج فوق العاده ای مشاهده می کنید.

از بین بردن شوره سر و خارش پوست سر

شواهد نشان می دهند که این روغن به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی که دارد، به رفع شوره سر و خارش پوست سر کمک می کند.

شما می توانید مقدار مساوی از روغن خردل و نارگیل را با هم مخلوط کرده و به پوست سر خود ماساژ دهید. سپس مو های خود را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید روغن خردل 2 ساعت روی مو بماند تا از خواص آن بهره ببرد، سپس با یک شامپوی ملایم آن را بشویید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

نرم کننده مو

روغن خردل یک نرم کننده عالی برای مو است. این ماده حاوی اسید های چرب آلفا ضروری است که به تهویه مو کمک می کند. همچنین آبرسانی مو برای تقویت رشد و ضخامت مو مهم است و این ماده طبیعی حاوی عوامل آبرسان مو است.

کمک به تغذیه مو

روغن خردل فولیکول های مو را تغذیه می کند. اغلب فولیکول های مو به دلیل کمبود مواد مغذی ضروری، سلامتی خود را از دست می دهند، اما استفاده از روغن خردل به خوبی به تغذیه مو کمک می کند.

چگونه از روغن خردل برای مو استفاده کنیم؟

روغن تراپی مو

اکنون که از خواص و مزایای روغن خردل برای مو مطلع شدید، در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است. اگر مو های خشکی دارید، هیچ چیز نمی تواند مفید تر از روغن خردل باشد. خردل یک عنصر آبرسان عالی است که ضمن تأمین رطوبت طبیعی، به مو های شما شفافیت و طراوت می بخشد. با استفاده منظم از روغن خردل مطمئنا مو هایی بلند و زیبا خواهید داشت.

  • برای نتیجه بهتر می توانید روغن خردل را کمی ​​گرم کرده و آن را روی مو ها و پوست سر خود بمالید. پوست سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. در هنگام ماساژ دادن، از ناخن هایتان استفاده نکنید. زیرا لبه های تیز ناخن به ریشه مو آسیب می زند.
  • ماساژ پوست سر را تا زمانی که روغن کاملا جذب شود، ادامه دهید. ماساژ مو را از ریشه شروع کنید و تا انتها ادامه دهید.
  • مقدار مورد نیاز روغن خردل برای ماساژ به وضعیت مو های شما بستگی دارد. اگر موهایتان خشک و آسیب دیده است، توصیه می شود، حداقل 2 ساعت روغن را برای تغذیه عمیق مو ها روی آن بگذارید.

ماسک موی روغن خردل

می توانید به تنهایی از یک قاشق غذاخوری روغن خردل استفاده کنید یا ترکیبی از روغن ها را امتحان کنید:

مواد لازم:

روش استفاده:

  1. روغن را کمی گرم کنید.
  2. مواد را از ریشه تا انتها بر روی مو های خود قرار دهید.
  3. بگذارید به مدت حداقل 30 دقیقه روی مو هایتان بماند، سپس با آب گرم شستشو دهید.

می توانید ماهی یک بار از این ماسک استفاده کنید.

نکاتی که برای استفاده از روغن خردل برای مو باید بدانید!

روغن خردل گزینه مناسبی برای درمان مو است. با این حال، هنگام استفاده از این روغن برای درمان مو های بی روح، باید به مواردی دقت کنید. استفاده مناسب از این روغن به شما در کنترل و به حداقل رساندن مشکلات مو مانند ریزش مو، موخوره و کدر شدن مو کمک می کند، اما نکاتی وجود دارد که باید حتماً هنگام استفاده ار روغن خردل رعایت کنید. این نکات مانند:

  1. بعد از استفاده از این روغن مو های خود را با دقت بشویید. زیرا اگر روغن به خوبی از روی مو هایتان پاک نشود، گرد و خاک محیط را جذب کرده و باعث آسیب به مو هایتان شود.
  2. علاوه بر این، از استفاده منظم از روغن خردل خودداری کنید. استفاده از این روغن سه بار در هفته برای کمک به داشتن مو های زیبا و سالم برای شما کافی است.

فواید روغن خردل برای پوست

خواص روغن خردل برای پوست


خردل همان قدر که برای مو مفید است دارای خواصی برای پوست نیز می باشد. با ما همراه شوید تا با خواص روغن خردل برای پوست نیز آشنا شوید. این خواص عبارت اند از:

ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی برای پوست

روغن خردل دارای مواد معدنی به نام سلنیوم و منیزیم به مقدار زیاد است که به روغن خاصیت ضد التهابی می دهد. همچنین با تحریک غدد عرق به کاهش دمای بدن کمک می کند. روغن خردل در دارو های مسکن مرتبط با رگ به رگ شدن عضلانی، کشیدگی و آرتریت در طب سنتی استفاده می شود.

طبق مطالعات اخیر، روغن خردل به عنوان یک عامل ضد باکتریایی در برابر باکتری E.coli عمل می کند. همچنین به دلیل وجود گلوکوزینولات در خردل، روغن خردل از رشد باکتری های مزاحم و سایر میکروب ها جلوگیری می کند.

همچنین روغن خردل به درمان ضایعه های پوستی و عفونت های ناشی از قارچ ها کمک می کند زیرا دارای خواص ضد قارچی قوی است. بر اساس یک مطالعه، روغن خردل حاوی ترکیبی به نام آلیل ایزوتیوسیانات است که در مقایسه با سایر روغن ها برای عفونت های قارچی مؤثر تر است.

محو کردن لکه های تیره پوستی

شما می توانید با ماساژ منظم روغن خردل روی صورت خود، از شر لکه های تیره یا رنگ پوست برنزه شده خلاص شده و رنگدانه های پوست خود را کاهش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل ساخت ماسک زیر را دنبال کنید و آن را به طور منظم استفاده کنید. البته ممکن است این راه حل برای تمامی پوست ها مفید نباشد.

عناصر تشکیل دهنده ماسک روغن خردل:

  • دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی.
  • یک قاشق غذاخوری ماست.
  • چند قطره آب لیمو.
  • چند قطره روغن خردل

طرز تهیه:

  • مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کرده و کاملا مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند.
  • برای شستن صورت از آب سرد استفاده کنید.
  • استفاده از این دارو برای چند ماه، آن هم سه بار در هفته، نتایج فوق العاده ای را نشان می دهد.

روغن خردل عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند

ضد آفتاب طبیعی

ضد آفتاب بدون در نظر گرفتن فصل، یک مکمل ضروری برای روتین مراقبت از پوست است. قبل از اینکه بیرون بروید، مقدار کمی روغن خردل را روی پوست خود بمالید. مقادیر بالای ویتامین E موجود در روغن خردل از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV و سموم محیطی محافظت می کند که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.

استفاده بیش از حد از روغن خردل ممکن است گرد و غبار و آلودگی را به پوست شما جذب کند. بنابراین، از آن در مقادیر کم استفاده کنید.

درمان ضایعه های پوستی

خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن خردل به درمان بسیاری از آلرژی ها، عفونت ها و ضایعه های پوستی کمک می کند. اگرچه اطلاعات کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما ممکن است خارش ناشی از خشکی پوست شما را نیز کاهش دهد. همچنین روغن خردل پوست را عمیقاً تمیز و جوان می کند و به آن درخشندگی زیبایی می بخشد.

خواص ضد پیری روغن خردل

روغن خردل دارای مقادیر زیادی ویتامین E است که با مسدود کردن رادیکال های آزاد از بدن، پوستی جوان به شما می دهد و نقش اساسی در کاهش علائم پیری زودرس دارد و چین و چروک ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین با نفوذ طبیعی به پوست شما خطوط، چین و چروک، لکه ها را کاهش می دهد.

این فرآیند نه تنها رنگ چهره را بهبود می بخشد، بلکه پوست شما را صاف و لطیف می کند. بنابراین می توانید مقدار کمی روغن خردل را به صورت و پوست خود بمالید تا از فواید آن بهره مند شوید.

مرطوب کنندگی پوست

بدون توجه به نوع پوست، مرطوب کردن یک مرحله ضروری در روتین مراقبت از پوست شما است. این به خصوص اگر پوست خشک و لکه داری دارید بسیار صدق می کند. ویتامین E موجود در روغن خردل باعث می شود که پوست شما به میزان زیادی مرطوب شود. همچنین برای بهبود سلامت پوست، چند قطره روغن خردل را با حرکات دورانی روی پوست خود بمالید.

روغن خردل آکنه ها را پاک می کند

روغن خردل دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که به مقابله با آکنه و اسکار های مرتبط با آن به طور طبیعی کمک زیادی به پوست می کند. برای استفاده از خواص روغن خردل، آن را به پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان بماند. این نه تنها رنگ صورت شما را شفاف می کند، بلکه به میزان قابل توجهی جای جوش را کاهش می دهد.

روغن خردل پاک کننده طبیعی پوست

روغن خردل با بازکردن منافذ پوست به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل کرده و می تواند به عنوان پاک کننده آرایش نیز عمل می کند. با بهره بری از خواص روغن خردل می توانید در عرض چند دقیقه پوست خود را به طور طبیعی تمیز کنید. همچنین روغن خردل وقتی با چند قطره آب لیمو ترکیب شود نه تنها دندان های شما را سفید و براق می کند بلکه آن ها را قوی تر نیز می کند.

عوارض جانبی احتمالی روغن خردل

خواص روغن خردل

زمانی که روغن خردل در مقادیری بیشتر از مقدار متوسط ​​غذایی مصرف شود، ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. برخی از این عوارض ممکن است نگرانی هایی ایجاد کند که عبارت اند از:

  • اگر چه نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد، اما روغن خردل در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث کم خونی در افراد مستعد شود.
  • در برخی افراد، زمانی که روغن خردل به مقدار زیاد مصرف شود، خطر سرطان ریه افزایش می یابد، اگر چه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
  • روغن خردل ممکن است باعث بروز خونریزی واژینال در زنان باردار و حتی سقط جنین آن ها شود.
  • اگر روغن خردل به مقدار زیاد مصرف شود، خطر بیماری های قلبی نیز افزایش می یابد.

سوالات متداول

چگونه روغن خردل را نگهداری کنیم؟

وقتی روغن خردل می خرید، ابتدا مطمئن شوید که آن ها را به مقداری بخرید که بتوانید ظرف شش ماه از آن استفاده کنید. برای جلوگیری از فاسد شدن روغن، روغن خردل را در یخچال در یک بطری دربسته نگهداری کنید.

آیا روغن خردل برای مو مفید است؟


روغن خردل باعث رشد مو، جلوگیری از ریزش و سفیدی زودرس مو می شود. همچنین ترکیبی از روغن خردل و کشک به درمان برخی از مشکلات مو کمک کند.

آیا می توانیم روغن خردل را به مو های خیس بزنیم؟

بله. روغن خردل را می توان روی مو های خیس استفاده کرد. این کار به مو ها آسیب نمی رساند مگر اینکه آن ها را با یک برس تیز شانه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که این روغن را بیش از 6 تا 8 ساعت روی مو نمی گذارید، زیرا ممکن است فولیکول های مو را مسدود کند.

چه مدت باید روغن خردل را روی مو های خود نگه داریم؟


روغن خردل را به مدت دو تا سه ساعت روی مو های خود بگذارید.

از کجا بفهمیم به روغن خردل حساسیت داریم یا نه؟


علائم رایج آلرژی به روغن خردل شامل ضایعات پوستی، خارش، آسم، سرفه، حالت تهوع، استفراغ و دشواری در تنفس است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

آیا روغن خردل برای پوست هم مفید است؟


استفاده منظم از روغن خردل ممکن است پوستی سالم و درخشان به شما بدهد. با این حال، اطلاعات در این زمینه محدود است.

منبع: stylecraze

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.