سلامت پوست, مراقبت از پوست

روش تهیه کرم بی حس کننده خانگی برای پوست!

کرم بی حس کننده خانگی

فرقی ندارد که چقدر شجاع باشید، برخی از درمان های زیبایی مانند اپیلاسیون، لیزر درمانی و خالکوبی دردناک هستند – اما لازم نیست عصبی شوید و درد را تحمل کنید. یکی از چیزهایی که به بی حس کردن درد کمک می کند – به معنای واقعی کلمه – یک کرم بی حس کننده خوب است.
کرم‌ های بی‌ حس‌ کننده زیادی وجود دارد، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف می‌ خواهید خودتان کرم بی حس کننده در خانه تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم همه مواردی که برای ساخت و تهیه یک کرم بی حس کننده خانگی مقرون به صرفه و در عین حال موثر و ایمن نیاز دارید به شما بگوییم. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: لایه برداری پوست با لیزر و مقایسه آن با لایه برداری شیمیایی

کرم های بی حس کننده چه کاربرد هایی دارند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است افراد بخواهند پوست خود را به طور موقت بی حس کنند. برخی از این موارد به شرح زیر است:

استفاده از کرم های بی حس کننده برای تحمل بیشتر اپیلاسیون

استفاده از کرم های بی حس کننده برای تحمل بیشتر اپیلاسیون

اپیلاسیون می تواند بسیار دردناک باشد. اگر تا به حال اپیلاسیون انجام داده اید، احتمالاً با این احساس درد ناخوشایند آشنا هستید.

خوشبختانه، کرم‌ های بی‌ حس‌ کننده کمک زیادی به رفع این دردها می‌ کنند. با این حال، کرم های بی‌ حس کننده قابل اعتماد در بازار می‌ توانند هزینه زیادی داشته باشند. اگر از آن دسته افرادی هستید که مرتباً اپیلاسیون می کنید، مطمئناً این هزینه ها برای شما افزایش می یابد.

هنگامی که یاد بگیرید چگونه کرم بی حس کننده خود را در خانه تهیه کنید، خواهید دید که آن قدرها هم سخت نیست و راحت تر و مقرون به صرفه تر است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن

بی حسی پوست برای عمل های زیبایی

روش های زیبایی مانند جراحی پلاستیک روز به روز رایج تر می شوند. در حالی که این فرآیند به شما کمک می‌ کند تا چهره و بدنی زیبا داشته باشید، اما می‌ تواند شما را با درد بسیار زیادی مواجه کند. یک کرم بی‌ حس کننده می تواند با این درد ها مبارزه کند و با استفاده از آن می توانید مطمئن شوید که می‌ توانید در عین راحتی زیباتر شوید.

یکی دیگر از موارد استفاده از کرم بی حسی زمانی است که می خواهید خالکوبی انجام دهید. اینکه انجام خالکوبی با درد همراه است جای شکی نیست. در حالی که خالکوبی می تواند بسیار هنرمندانه و جذاب باشد، رنگ از طریق استفاده از میکروسوزن ها / تیغه ها به پوست شما تزریق می شود و این روند را دردناک می کند. کرم بی حس کننده خالکوبی، یک راه عالی برای مبارزه با درد است.

بی حس کردن پوست برای تسکین درد

باید این نکته را بدانید که بی حس کننده های موضعی مثل کرم های بی حس کننده به لایه های عمیق تر پوست و بافت های زیرین نفوذ نمی کنند. به همین دلیل، کرم های بی حسی برای تسکین درد پوست گزینه بهتری هستند.

این کرم به بی حس کردن انتهای عصب که مسئول انتقال سریع احساسات درد به مغز هستند، کمک می کند. هنگامی که انتهای عصب بی حس می شود، مسدود می شود و نمی تواند عملکرد خود را انجام دهد و بنابراین شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

تا اینجا کاربرد کرم های بی حس کننده را فهمیدیم. در ادامه می خواهیم روش تهیه کرم بی حس کننده خانگی را به شما بگوییم.

روش تهیه کرم بی حسی در خانه

برای ساخت و تهیه یک کرم تسکین دهنده باید دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید و با صبر و حوصله این کار را انجام دهید.

در اینجا یک راه ساده برای تهیه کرم بی حس کننده وجود دارد:

  • مقدار کافی ژل آلوئه ورا را در یک ظرف کوچک یا کاسه همزن بریزید.
  • حداقل 28 گرم از فلفل قرمز چیلی را برش دهید و آن را با ژل موجود در کاسه مخلوط کنید.
  • در صورت نیاز فلفل بیشتری اضافه کنید.
  • مخلوط ژل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
تهیه کرم بی حس کننده خانگی با آلوئه ورا

روش دیگر برای ایجاد محصول بی حس کننده، استفاده از یک برگ بزرگ آلوئه ورا است:

  • یک برگ بزرگ آلوئه ورا تهیه کنید و آن را با آب تمیز بشویید.
  • برگ را به قسمت های مساوی برش دهید.
  • ژل داخل برگ را بتراشید و در ظرفی بریزید.
  • 60 میلی لیتر (حدود ¼ فنجان) ژل، یک قرص 500 میلی گرمی ویتامین C و یک کپسول ویتامین E 400 IU را با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط را خوب هم بزنید تا هیچ گلوله ای در آن باقی نماند.

نکات و هشدارها

آلوئه ورا بهترین ماده برای استفاده است، زیرا به بی حس کردن موثر پوست کمک می کند و در عین حال آن را نرم و مرطوب می کند.

مطمئن شوید که محصول نهایی شفاف است، زیرا رنگ ها ممکن است پوست را تحریک کنند. هرگز آن را در زخم یا روی زخم باز استفاده نکنید. همچنین هرگز آن را روی پوست آسیب دیده یا تحریک شده استفاده نکنید. اگر بعد از استفاده دچار جوش یا قرمزی شدید، باید استفاده از محصول را متوقف کنید.

اگر محصول حرارت زیادی ایجاد کرد، مقدار اضافی آن را با حوله پاک کنید و دفعه بعد فقط مقدار کمتری از آن استفاده کنید. علاوه بر این، پس از دست زدن به فلفل چیلی، حتما دست‌ های خود را کاملاً بشویید، زیرا ممکن است باعث سوزش چشم‌ ها و غشاهای مخاطی شما شود.

سخن آخر

اگر می خواهید عمل های زیبایی یا خالکوبی انجام دهید یا قرار است درد سطحی را تحمل کنید، می توانید از کرم بی حس کننده استفاده کنید. در حالی که کرم های بی حس کننده قابل اعتماد زیادی در بازار وجود دارد، گاهی اوقات ممکن است بخواهید خودتان آن ها را تهیه کنید.

خوشبختانه، این روش کاملاً ساده است. با داشتن مواد مناسب و پیروی صحیح از دستورالعمل ها، باید در کمترین زمان یک مسکن خانگی برای پوست خود داشته باشید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید تهیه کرم بی حس کننده خانگی را یاد گرفته و به راحتی آن را در خانه تهیه کنید.
موفق و پیروز باشید.

منبع: lifestylebyps

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.