آرایش مو, مراقبت از مو

براشینگ مو چیست؟چگونه انجام می شود وانواع مدل های آن چیست؟

براشینگ مو چیست

در این مقاله با براشینگ مو آشنا می شوید. ما معتقدیم هر خانمی به براشینگ مو نیاز دارد و از ساده ترین ابزارهایی که در دسترس خانم ها است و می توانند از آن ها استفاده کنند و همچنین کار کردن با این وسایل بسیار آسان است، چیزی جز یک برس و یک سشوار نیست. شما می توانید با این دو وسیله به راحتی در زیبا سازی موهایتان از آن ها استفاده کنید و برای اینکه با براشینگ مو و اینکه چگونه انجام می شود و انواع مدل های آن با ما همراه باشید.

براشینگ مو

براشینگ مو چیست؟

یک تعریف ساده برای براشینگ مو این است که ابتدا موها را تقسیم بندی کرده و با حررات سشوار به موها حالت می دهید. به این عمل براشینگ مو می گویند. پس اگر موهایتان فر دارد براشینگ را فراموش نکنید چرا که می توانید موهای صاف و خوش حالت و پر پشتی داشته باشید و یک نکته قابل توجه اینکه حتما فاصله سشوار با مو را رعایت کنید. فاصله سشوار با مو باید حدود 30 سانتی متر باشد که حررات سشوار به موهایتان آسیب نزند و بتوانید موهای بسیار پرحجم و خوش حالت و زیبایی داشته داشته باشید.

انواع براشینگ مو

براشینگ مو را برای انواع مختلف موها می توان استفاده کرد، ولی طرز استفاده از سشوار برای انواع موها فرق می کند. برای شروع براشینگ هر نوعی از مو باید ابتدا اصول آرایش مو را کامل بدانید که در مراحل زیر در این زمینه صحبت شده است.

1- براشینگ موهای کوتاه

براشینگ موهای کوتاه

اگر موهای کوتاه و کم حجم دارید بهترین راه برای بلند کردن مو و پرحجم نشان دادن مو استفاده از سشوار و اتو مو و… می باشد. همچنین درنظر گرفتن مدل مو و فرم صورت بسیار حائض اهمیت است. در براشینگ موهای کوتاه برس های فلزی خیلی به شما کمک می کنند.

2-براشینگ موهای متوسط و بلند

براشینگ موهای بلند

برای براشینگ این سبک موها به دو صورت می توان سشوارکشید. سشوار به داخل یا به بیرون که در هر دو روش ابتدا باید مو را تقسیم کرد و سپس به راحتی کار را با برس های سایز بزرگ انجام داد. 

3-براشینگ موهای فردار

اگر موهایتان فر دارد و دوست دارید از مجعد بودن موهای خود خلاص شده و یا موهایتان دیگر وز نداشته باشد، ابتدا از یک اسپری موی دو فاز بر روی مو اسپری کامل نمایید که از سوختگی مو با حررات سشوار جلو گیری شود و قسمت پخش کننده سشوار را مستقیم بر روی موها بگیرید. دقت داشته باشید که از قدرت پایین سشوار حتما استفاده کنید.

یک توصیه برای جذابیت بیشتر و آراستگی شما در مجالس استفاده از براشینگ مجلسی در مهمانی ها و براشینگ عروس در جشن های عروسی است که بسیار زیباست.

انواع براشینگ مو برای موهای فر دار

طریقه براشینگ مو

روش های براشینگ مو

اگر می خواهید یک براشینگ و یا یک شینیون خوب داشته باشید، باید ابتدا موهایتان تمیز و تا حدی خشک باشد. چون براشینگ بر روی موی خیس، کامل جواب نمی دهد. پس این موضوع را حتما در نظر داشته باشید.

سپس موهایتان را به 4 قسمت تقسیم بندی کنید:
در ابتدا موهایتان را از فرق وسط تا گردن به دو قسمت مساوی تقسیم بندی کنید. بعد از فرق وسط تا نوک گوش راست و بعد در سمت چپ یک فرق باز می کنیم و به وسیله یک گیره مو می بندیم و قسمت پشت گردن که تقسیم بندی کردیم را باز می کنیم و سشوار می کشیم. لایه های بعدی مو را هم به ترتیب باز می کنیم فقط توجه داشته باشید که لایه هایی که برای سشوار کشیدن انتخاب می کنید، نه خیلی نازک و کم حجم و نه خیلی ضخیم باشند.

برس را با زاویه 90 درجه از زیر مو همراه با سشوار و بعد به سمت پایین می آورید و این کار را از روی موها نیز انجام دهید تا تارهای آن کامل لَخت شود و تا وسط سر این کار را ادامه دهید.

برای بهتر حالت گرفتن براشینگ، موهای جلوی سر را به سمت صورت و با همان زاویه و بعد در آخر به سمت بالا کامل سشوار می کشیم. لازم به ذکر است افرادی که علاقمند به مدل های ساده هستند براشینگ یا سشوار مو برایشان توصیه می شود.

تفاوت براشینگ و شینیون مو دراین است که در براشینگ زمان کمتری نسبت به شینیون صرف می کنید و در مهمانی های غیر رسمی بیشتر می توان از آن استفاده کرد.

نکاتی درباره براشینگ مو

انواع برس مو
برس موی مناسب را انتخاب کنید
  1. برسی که برای حالت دادن مو ازآن استفاده می کنید را از قسمت پایین به سمت ریشه مو کامل بکشید.
  2. اگر زیاد سشوار می کشید استفاده از سرم مو را فراموش نکنید.
  3. مدنظر داشته باشید بعد از رنگ کردن مو اصلا براشینگ انجام ندهید چون به مو بیشتر از حالت طبیعی آسیب وارد می شود.
  4. در زمان شروع براشینگ حتما به قدرت سشوار دقت کنید و حداقل سری سشوار را از فاصله 10سانتی متری از ساقه مو بگیرید.
  5. در براشینگ باید از برس هایی استفاده شود که دست شما را خسته نکند و یک مورد دیگر که باید مد نظر داشته باشید این است که برس ضد سر خوردن باشد به سر آسیب وارد نکند.ا
  6. یک نکته بسیار مهم اینکه ضدعفونی کردن برس های فلزی هفته ای دوبار به مدت 2 ساعت در محلول سرکه و آب، سلول های مرده پوست سر را کامل ازبین می برد.
  7. در نظر داشته باشید که برس های سرامیکی نسبت به برس های فلزی آسیب کمتری به موهای شما می زند و برای موهای فر، از برس های چوبی حتما استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.