سلامت پوست, مراقبت از پوست

نقش ویتامین E در سلامت پوست چیست و مصرف آن چگونه باید باشد؟

ویتامین E سلامت پوست

زیبایی، یکی از مهم ترین اصل ها در زندگی هر فردی است. هرکس در هر سن وسالی دوست دارد، چهره ای زیبا داشته باشد. یکی از این راه ها استفاده از ویتامین E است. شما می توانید این ویتامین را از طریق محصولات مراقبت از پوست دریافت کنید. ویتامین E در سلامت پوست تاثیر زیادی دارد، اما باید آن را به درستی و طبق دستور پزشک مصرف کرد.

ما این سؤال را برای چند متخصص مطرح کردیم تا ببینیم، استفاده از ویتامین E برای پوست ما چه نتایجی به دنبال دارد و آیا پشتوانه علمی دارد یا خیر؟ در ادامه نظرات متخصصان مختلفی را برای رسیدن به جواب این سوال مطرح کرده ایم.

ویتامین E چیست؟

آلفا توکیفرول، به طور معمول به صورت مصنوعی تولید می شود، اما در محصولات طبیعی نیز یافت می شود. روغن آووکادو، کدو تنبل و روغن جوانه گندم همگی منابعی عالی این ویتامین، برای مصارف موضعی و داخلی هستند.

ویتامین E اغلب در پوست صورت، به صورت روغنی یا خامه ای یافت می شود. مک گرگور می گوید: “ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان و یک روغن است.” این ماده معمولاً در مواد مرطوب کننده یا مرطوب کننده های آنتی اکسیدانی یافت می شود.

با این حال ، کدام یک از دو شکل ویتامین E را می توانید تغییر دهید: “ویتامین E مصنوعی از هشت شکل مختلف تشکیل شده است، که تنها یکی از آن ها با مولکول طبیعی یکسان است. در نتیجه، مشخص می شود که ویتامین E طبیعی حداقل دو برابر قدرت بیشتری نسبت به ویتامین مصنوعی E دارد”. همچنین از این ماده در مواد آرایشی به عنوان توکوفریل استات استفاده می شود.

نقش ویتامین E در سلامت پوست

فواید و تاثیر ویتامین E در سلامت پوست چیست؟

ویتامین E لیپیدها را در پوست شما تازه نگه می دارد و کمک می کند تا سد محافظ پوست شما سالم بماند و می تواند به سفت شدن ترک های کوچک ایجاد شده در سد پوست کمک کند که باعث رهایی از رطوبت می شود و پوست را محکم و خشک می کند. ویتامین E باعث ماندگاری طولانی مدت رطوبت بین سلول های پوست شما می شود.

فواید اصلی ویتامین E، توانایی تسریع در بهبودی از آسیب های پوستی مانند سوختگی و زخم ها به میزان 50٪ است و یک آنتی اکسیدان قدرتمند می باشد.

پوست آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی و هر نوع تحریک و جراحت را بهبود می بخشد. همچنین این قابلیت را دارد که رطوبت پوست را افزایش دهد. به همین خاطر، قابلیت ضد پیری دارد.

ویتامین E فواید آنتی اکسیدانی (محلول در چربی) نیز دارد. به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کند و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، می تواند اکسیداسیون سبوم (روغن) را از بین ببرد و این مانع از ایجاد جوش های سرسیاه می شود. این ویتامین برای صاف کردن پوست و ایجاد احساس راحتی پس از سوزش ناشی از آلودگی و آفتاب کار می کند.

نقش ویتامین E در پوست

اثرات جانبی ویتامین E

رولو هشدار می دهد: “این ویتامین هنگامی که به شکل خالص، در یک کپسول استفاده می شود و مستقیماً روی پوست استفاده می شود، ممکن است باعث واکنش هایی از نوع درماتیت شود. به خصوص برای پوست های نازک تر و حساس تر اطراف چشم.”

اگر تا به حال درماتیت داشته اید (نام فنی بثورات ناشی از پوست پوست) می فهمید که استفاده از آن بدون آزمایش کار بسیار اشتباهی است. همچنین می تواند به صورت بالقوه به منافذ شما نفوذ کند و برای کسانی که مستعد آکنه و برآمدگی هستند، مشکل ایجاد کند.

نحوه استفاده از آن

رولو ادامه می دهد: “نگرانی رایج در مورد این ویتامین، مسئله انسداد منافذ است.” توجه به این نکته ضروری است که در فرمولاسیون های پوست، ویتامین E فقط در غلظت کمی استفاده می شود.

گفته می شود، هنگامی که به لیست مواد تشکیل دهنده یک محصول نگاه می کنید، دانستن درصد خلوص استفاده شده یا چگونگی واکنش پوست شما به مواد استفاده شده، چالش برانگیز است. به گفته رولو، همیشه بهتر است هر زمان که محصول جدیدی را خریداری می کنید، آن را تست کنید.

حمدان به ما توصیه می کند: “اگر یک اسکار یا ناحیه خاصی دارید که می خواهید آن را درمان کنید، یک کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و روغن آن را برای چند هفته بمالید.”

“این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است و در مورد توانایی آن برای کمک به پیری زودرس مطالعه های زیادی انجام شده است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.