آرایش صورت, مراقبت از پوست

کانسیلر و کاربرد های آن، چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟

کانسیلر

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که برای دستیابی به یک پوشش بی عیب و نقص روی پوست خود، به ترفند های زیر سازی تسلط داشته باشید؟ برای این کار کانسیلر ضروری ترین محصول در روند آرایش شماست.

در واقع باید کار با آن را به طور صحیح یاد داشته باشید، زیرا یک حرکت اشتباه می تواند آرایش شما را کاملاً خراب کند.

ما در این مقاله قصد داریم تا چندین مورد مهم برای زیبایی برای شما به اشتراک بگذاریم، این ها نکات مفیدی برای کمک به شما در انجام صحیح آرایش است.

انتخاب نوع کانسیلر

بیایید با اصول ابتکاری شروع کنیم. انتخاب کانسیلر خود به طور عمده به نوع پوست شما بستگی دارد. بنابراین قبل از اینکه به خرید آن اقدام کنید، حتماً بدانید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.

نوع کانسیلر
  • کانسیلر مایع: یک کانسیلر مایع همه کاره بسیار مناسب است. مناسب برای پوست های نرمال، چرب یا ترکیبی از انواع پوست است. کاربرد آن آسان است و هنگامی که به همراه براش های آرایشی استفاده می شوند بازده خوبی دارند. همچنین در صورتی که کانسیلر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد در طول روز می تواند منجر به پوسته پوسته شدن شود. این نوع کانسیلر به احتمال زیاد منافذ را می بندد.
  • کانسیلر کرم: اگر نوع پوستی خشک یا ترکیبی دارید، این نوع برای شما مناسب خواهد بود. شما می توانید یکی از آن ها را با یک کرم خام ترکیب کنید. فرمول و قوام آن ها برای زیر سازی بسیار عالی است.
  • کانسیلر استیکی: کانسیلر های استیکی مناسب پوست های خشک و حساس هستند. بسته به محصولی که انتخاب می کنید ممکن است براق یا مات باشند. در حقیقت طراحی آن به سبک رژ لب است و در صورتی که از کیفیت خوبی برخوردار نباشند ماندگاری بالایی نخواهند داشت.

نحوه انتخاب کانسلیر متناسب با پوست

در واقع نکته ای که هیچ کس در مورد کانسیلر به شما نمی گوید این است که آن را باید متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید.

برای مطابقت با رنگ پوست خود سایه کانسیلری را انتخاب کنید که نیم سایه سبک تر از سایه پایه شما باشد. تسلط به کلماتی مانند “خنثی”، “خنک”، “گرم” و “بژ” ضروری است.

شما می توانید در هنگام زیر سازی از تئوری رنگ به طور کامل استفاده کنید. در چرخه رنگ، رنگ هایی که از یکدیگر یک طیفی دارند، متضاد هستند. از این رو وقتی که برای اصلاح رنگ استفاده می شوند، یکدیگر را خنثی می کنند.

  • سبز برعکس قرمز است
  • نارنجی نقطه مقابل آبی است
  • رنگ زرد برعکس بنفش است
رنگ کانسیلر

بگذارید با کمی توضیح بیشتر آن را ساده کنم.

※ اگر نگرانی شما از لکه های تیره است، انتخاب خود را به سمت سایه های “گرمتر” مانند رنگ زرد متمایل کنید.

※ برای لکه های تیره به رنگ آبی، استفاده از کانسیلر بر پایه نارنجی تا زرد که یک سایه سبک تر از رنگ پوست شما است سبب پنهان شدن آن ها می شود.

این کانسیلر به تغییر رنگ و روشن تر کردن پوست در زیر چشمان شما کمک می کند. از طرف دیگر اگر لکه های قهوه ای تیره دارید، از کانسیلر های بر پایه نارنجی استفاده کنید.

کانسیلر های سبز برای خنثی کردن قرمزی روی صورت شما استفاده می شوند، مانند لکه ها و جوش های قرمز.

همچنین می توانید از آن برای پوشاندن آکنه، بثورات و علائم آکنه قرمز استفاده کنید.

از اصلاح کننده های رنگی مبتنی بر نارنجی و بنفش می توان به همراه کانسیلر معمولی خود استفاده کرد تا لکه های تیره ناشی از آکنه، پیری یا آسیب دیدگی بر اثر آفتاب و حتی برای برآمدگی ها به طور موثر استفاده کرد.

برای پنهان کردن جوش ها ضروری است که کانسیلر شما دارای یک قوام خشک و ضخیم باشد، می توانید از کانسیلر کرم استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.